pobierz-porady-dla-gastronomii

Dlaczego warto wdrożyć system do zamawiania on-line w restauracji?  

+ 0
+ 0

Zamówienie dania na wynos jeszcze do niedawna było związane z samodzielną wizytą w restauracji i  odbiorem po jego przygotowaniu. Drugie z dostępnych rozwiązań to telefoniczny kontakt z lokalem gastronomiczny. Obecnie coraz popularniejszym rozwiązaniem staje się zamawianie jedzenia online. Czy Twoja restauracja już korzysta z tego rozwiązania?

mobile marketing dla restauracji

Zakupy w sieci

Pewnie zwróciłeś uwagę, że jeszcze do niedawna zdecydowana większość zakupów była wykonywana w sklepach stacjonarnych. Nikt nie wyobrażał sobie, by można było kupić spodnie, buty czy kurtkę w Internecie nie oglądając ich na żywo i bez mierzenia. Obecnie coraz większą role odgrywają sklepy internetowe i zakupy online. Biznes internetowy rośnie z każdym rokiem i nic nie wskazuje na to, by ten trend miał się odwrócić. To samo ma miejsce w biznesie gastronomicznym. Jeśli chcemy zamówić danie na wynos to coraz częściej rezygnujemy z dzwonienia, wygodniejsze staje się wejście na stronę i złożenie zamówienia online. Jeśli w Twojej restauracji nadal nie jest dostępna sprzedaż online to koniecznie musisz to nadrobić. Teraz to już nie tylko miły dodatek, ale wręcz obowiązek, jak możliwość płacenia kartą w lokalu.

Szczególnie młode pokolenie rezygnuje coraz częściej z bezpośredniego kontaktu w postaci telefonu do lokalu, kiedy chce złożyć zamówienie. Obecnie można powiedzieć, że Internet dla tego pokolenia to najważniejszy kanał sprzedażowy. Jest to na pewno nie tylko chwilowa moda, ale znak postępu i okazuje się, że może maksymalnie zmarginalizować zamówienia wykonywane w formie telefonicznej. Jakie zalety ma wdrożenie systemu zamówień on-line w restauracji? W dzisiejszym artykule postaram się je Wam przybliżyć.

Zamówienia telefoniczne

Do niedawna bardzo popularne, obecnie coraz mniej. Wydawać by się mogło, że to najlepszy sposób na złożenie zamówienia. Jednak wiązać się to może z problemami z trafieniem na otwartą linię i koniecznością długiej rozmowy, jeśli dań zamawiamy więcej, niż jedno. Drugi rodzaj trudności to możliwość otrzymania zamówienia nie w pełni zgodnego z tym, które składaliśmy. Szczególnie taka sytuacja może mieć miejsce, kiedy zamówienie jest większe. Wszystko to jest związane z brakiem odpowiedniej komunikacji za pośrednictwem linii telefonicznej.

Zalety wdrożenia systemu zamówień w restauracji

System zamówień on-line to narzędzie, które ułatwia życie restauratorom i klientom. Jeśli chodzi o restauratorów to pozwala im ono na sprawne przyjmowanie zamówień, utrzymywanie w nich porządku i szybką ich realizację. Z kolei jeśli chodzi o klientów pozwala im to na szybkie i sprawne zamawianie jedzenia. Zalet takiego rozwiązania jest bez liku, ja nie chcę Cię jednak zanudzić dlatego przedstawię Ci tylko te najważniejsze.

  1. Większa liczba zamówień - wdrożenie systemu zamówień online to stworzenie dodatkowego kanału sprzedażowego dla lokalu gastronomicznego. Pozwala to na zwiększenie ilości możliwych zamówień oraz zwiększa grupę potencjalnych klientów. Należy również przy okazji zauważyć, że grupa klientów składających zamówienia przez Internet to zupełnie nowa grupa, która nie korzysta z zamówień telefonicznych, jak również nie odwiedziłaby lokalu osobiście.

  2. Możliwość dotarcia do pokolenia Z - z charakterystyki tego pokolenia wynika, że jest to pokolenie typowo internetowe. Wszystko robi przez Internet. Uczy się, nawiązuje nowe znajomości i rozmawia z przyjaciółmi. Nie ma zatem powodu, żeby zamówienia jedzenie dokonywali inaczej, niż również przez Internet. Musisz mieć świadomość, że za kilka-kilkanaście lat to włąsnie oni będą stanowili trzon Twoich klientów. Nie ignoruj zatem coraz silniejszej i już indywidualnie żyjącej grupy społecznej.

  3. Wzrost wartości zamówień - wdrożenie systemu zamówień online stwarza realną możliwość na zwiększenie wartości pojedynczego zamówienia. Klient zamawiający na stronie widzi pełen zakres menu i może na spokojnie się zastanowić i porównać. Co ważne przy każdym daniu powinieneś zamieścić zdjęcie, które zachęci do dodania danego dania do koszyka. Przy takim systemie możesz również zastosować proste triki jak na przykład system podpowiedzi zamówień. Tutaj możesz pokazywać dania na podstawie zamówień innych klientów lub aktualnie dostępnych produktów, którym kończy się przydatność do spożycia.

  4. Eliminacja błędów w  zamówieniach - zamówienia telefoniczne obarczone są błędami związanymi z trudnościami na łączach czy pomyłek ze strony osoby przyjmującej zamówienie. Zamawianie online praktycznie w 100% eliminuje takie ryzyko. Co z kolei minimalizuje możliwość dostarczenia klientowi błędnego dania, a co za tym idzie zwiększa poziom zadowolenia z realizacji.

  5. Baza klientów - klienci zamawiający dania online zostawiają Ci pełną informację o sobie. Podają numer telefonu, adres mailowy, imię, nazwisko i adres dostawy. Tym sposobem możesz budować bazę wiadomości, które pozwolą Ci na budowanie bardziej spersonalizowanych ofert newsletterowych czy smsowych.

  6. Bezobsługowe odbieranie zamówień - zamówienia online obsługują się praktycznie same i ograniczają liczbę wytrącających z równowagi telefonów. Nie ma konieczności zatrudniania osoby, która będzie zajmowała się tylko przyjmowaniem zamówień i przekierowaniem ich do kuchni.

  7. Możliwość zamawiania na różnych urządzeniach - niezależnie czy klient ma przy sobie telefon, tablet czy komputer na każdym z tych urządzeń może wygodnie złożyć zamówienie i oczekiwać na dostawę. Tutaj chyba nie muszę już przypominać, że Twoja strona internetowa powinna być mobilna i powinno dać się łatwo po niej nawigować korzystając ze smartfona.

  8. Wygoda obsługi zamówień z dostawą - klient składający zamówienie określa dokładnie jego parametry oraz podaje adres dostawy. Wykonuje również opłatę on-line. To powoduje uniknięcie błędów oraz brak konieczności wydawania reszty przez dostawcę. Zamówienia są zbieranie w systemie, który dla każdego pokazuje szczegóły i ułatwia zarządzanie nimi.

Własny system czy pośrednik?

Zamówienia online możesz wdrożyć  zarówno na na swojej stronie internetowej, jak i skorzystać z gotowych rozwiązań takich jak na przykład strona pyszne.pl czy pizzaportal.pl. Wiele z restauratorów łączy jednak te dwa rozwiązania, by maksymalnie zwiększyć dostępność swoich usług dla potencjalnych klientów. Dedykowane portale do zamawiania online działają na zasadzie prowizji pobieranej od każdego złożonego u Ciebie zamówienia. Może Ci się to wydawać niepotrzebne, by dzielić się swoimi zyskami z pośrednikami, ale musisz mieć na uwadze, że są to bardzo popularne serwisy, z których korzysta coraz większa liczba użytkowników. Są one wygodne, bo dają użytkownikowi możliwość porównania oferty i wyboru tej najbardziej go satysfakcjonującej.

Ekspert-Jacek-dla-gastronomii

Autor artykułu: Jacek Jankowski, e-mail: jacek@dla-gastronomii.pl

O mnie:

Jestem specjalistą ds. rozwiązań dla gastronomii i hotelarstwa. Od lat doradzam w sprawie systemów gastronomicznych: S4H i X2. Posiadam doświadczenie we wdrożeniach tych systemów w lokalach - restauracjach, kawiarniach i hotelach.

Dowiedz się więcej:

Klient restauracji oczekuje dziś czegoś więcej niż "tylko" smacznej kuchni i komfortu. Jego oczekiwania są o wiele większe. W czasach, gdy jesteśmy ciągle on-line bezprzewodowy internet to konieczność również w Twoim lokalu gastronomicznym. Wi-fi w restauracji to już nie dodatek, który można gratis zaoferować klientom - to standard bez, którego żadna restauracja nie może się już obejść.

wifi-restauracja-zalety-1

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież