pobierz-porady-dla-gastronomii

Jak zwiększyć sprzedaż w lokalu gastronomicznym?  

+ 0
+ 0

Chyba każdy właściciel lub manager lokalu gastronomicznego zastanawiał się kiedyś nad zwiększeniem zysków. Może na to wpłynąć zarówno większy ruch w restauracji, większą wartość zamówienia jak i częstsze odwiedziny lokalu przez klientów. Dla średniej wielkości restauracji o przeciętnych zyskach jest jasne, że zapełnienie miejsc w godzinach szczytu nie jest żadnym wyzwaniem. Problem pojawia się poza godzinami zwiększonego ruchu. Jak sobie z tym radzić? Poznaj sprawdzone sposoby.

sprzedaz restauracja

Identyfikacja problemu

Pierwsza kwestia to określenie problemu. Posiadając dane zgromadzone w systemie gastronomicznym jest to o wiele łatwiejsze. Żadne nawet najbardziej skrupulatne działania pozasystemowe nie pozwolą podjąć decyzji. Tylko używając systemu gastronomicznego możesz określić, w jakich dniach oraz porach dniach tygodnia przychody są najniższe. Tylko wiedza poparta rzetelnymi danymi i analizą pozwoli zaplanować oraz podjąć działania naprawcze.

Ludzie sa najważniejsi

Nigdy nie żałuj środków na szkolenia i rozwój dla swoich pracowników. Miej świadomość, że są oni wizytówką Twojego lokalu oraz są pierwszą linią frontu. Kelnerzy, których zatrudniasz nie mogą być amatorami.To muszą być ludzie, którzy z pasą wykonują swoje obowiązki. Nie pozwól, by w Twojej restauracji pracowały osoby z przypadku. Opłacaj swoich pracowników tak, żeby nie musieli szukać innego zajęcia. Stwórz w swojej restauracji takie warunki, żeby zawód kelnera był dla nich dumą.

Wydawać by się mogło, że „kelnerowanie” to najprostsza na świecie rzecz – odebrać zamówienie, przynieść danie, odebrać talerze. Jednak tak to nie działa. To sztuka sprzedaży, której trzeba się uczyć oraz doskonalić.

Obsługa gościa to również umiejętność radzenia sobie z tzw. trudnym klientem czy reagowania na zgłaszane przez klienta reklamacje. Do tego konieczne jest wieloetapowe szkolenie, przygotowanie szablonów rozmów z klientami czy odgrywanie scenek rodzajowych. Mądry i rozsądny manager czy właściciel restauracji nigdy nie wrzuca kelnera na „głęboką wodę” licząc, że jakoś to będzie.

W każdej chwili w pracy kelnera niezbędne jest szkolenie oraz rozwijanie nabytych umiejętności. Tylko tą drogą możemy osiągnąć cel, jakim jest wysoce wykwalifikowany personel.

Obecność w social media

Nikomu nie trzeba już tłumaczyć, że brak obecności w mediach społecznościowych to jak brak chęci do pomnażania zysków w restauracji. Koniecznie zaplanuj i prowadź komunikację z klientami poprzez Facebook czy Instagram. Możesz informować w tych kanałach o promocjach organizowanych w swoim lokalu. Pamiętaj, że każdy wpis, który pojawi się w mediach musi być starannie przemyślany. Historia zna wiele przypadków, kiedy jednym nieprzemyślanym wpisem restauracja czy hotel narobiły sobie wiele problemów. Najbardziej medialny był chyba przypadek Willi Karpatia z Zakopanego, która na profilu na Facebook zaczęła kłótnię ze swoim niezadowolonym gościem. Tym sposobem o sytuacji dowiedziała się cała Polska, a na sam obiekt wylała się fala krytyki.

Indywidualne podejście

W świecie social mediów coraz bardziej doceniane jest indywidualne podejście do każdego klienta oraz bezpośrednie zainteresowanie potrzebami. Każdy gość na pewno doceni chwilę, w której będzie w centrum uwagi kelnera. Chwila poświęcona wyłącznie jemu, pytanie jak minął dzień czy też indywidualna propozycja na dany dzień na pewno spotkają się z aprobatą oraz w przyszłości zaowocują większą sympatią do lokalu gastronomicznego. Warto zwrócić uwagę na budowę relacji z klientem oraz zaufania. Tym sposobem budujemy jasny i przyjazny przekaz, który zaowocuje zadowoleniem gości.

Personalizacja oferty pod kątem okazji

Wraz ze zmianami pór roku zmieniają się oczekiwania gości. Tym samym na każdy okres roku musisz przygotowywać sezonową ofertę. Teraz zbliżają się Walentynki, więc na pewno dania z afrodyzjakami takimi jak chili, awokado, czekolada, lubczyk czy czerwone wino wpiszą się idealnie w oczekiwania. Na okres świąt Wielkanocnych sprawdzą się żury, mazurki czy baby, z kolei święta Bożego Narodzenia to idealny czas na barszczyk z uszkami i pierogi. Zimą sprawdzą się też na pewno zawiesiste sosy, a latem chłodniki czy lemoniady.

Jak widzisz jest mnóstwo sposobów na to by rozruszać biznes. Wystarczy chcieć i dostrzec, w którym miejscu jest problem. Dogłębna analiza na pewno pozwoli na podjęcie skutecznych kroków , a w efekcie działań promocyjnych. 

Jakie Ty masz sparwdzone pomysły na poprawę zysków restauracji? Które podobają Ci sie najbardziej?

Ekspert-Ewelina-dla-gastronomii-d1

Autor artykułu: Ewelina Krośnia, e-mail: ewelina@dla-gastronomii.pl

O mnie:

Doradzam w wyborze systemów gastronomicznych i programów hotelowych. Prowadzę szkolenia z obsługi programów S4H i X2 dla właścicieli, managerów oraz pracowników lokali gastronomicznych i hoteli.

Dowiedz się więcej:

Konkurencja na rynku gastronomicznym jest ogromna. To zmusza do coraz bardziej racjonalnego planowania cen dań w menu i wydatków. Te drugie można skutecznie ograniczać bez negatywnego wpływu na jakość oferowanych potraw. Tylko takimi oszczędnościami można zmniejszyć koszty, przyciągnąć większą liczbę klientów, a nawet zwiększyć obroty. jak oszczedzac w restauracji

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież