pobierz-porady-dla-gastronomii

Podsumowanie roku w restauracji  

+ 0
+ 0
Kilka dni przed końcem roku to doskonały moment na podsumowanie sukcesów i porażek. Warto przejrzeć kartę menu, podsumować ogólne wydatki i zyski. Sprawdzić, jakie działania przyczyniły się do poprawy funkcjonowania restauracji, a które wręcz przeciwnie okazały się jedynie źródłem problemów. podsumowanie roku restauracja

Spotkanie z pracownikami

Jeśli jak do tej pory nie wdrażałeś w swojej restauracji corocznych spotkań podsumowujących to teraz jest dobry czas, by zacząć wprowadzać taką tradycję. Warto zarówno przeprowadzić indywidualną rozmowę z każdym z pracowników, jak i zorganizować ogólne spotkanie. Podczas tej pierwszej możesz poznać indywidualne oczekiwania każdego członka zespołura, poznać opinię o działalności restauracji czy pomysły na poprawę funkcjonowania.

Z kolei ogólne spotkanie może być doskonałą okazją do integracji czy podsumowania finansowego oraz przedstawienia celów i wyzwań na kolejny rok.

Przegląd menu

Menu musi „żyć” i być dopasowane do oczekiwań gości. Po roku od wprowadzenia jakiejś pozycji w menu należy sprawdzić, jak wyglądała jego sprzedaż oraz opinia gości o niej. Jeśli ewidentnie nie ma zainteresowania tym daniem koniecznie należy zmienić je na inne. Nie ma bowiem sensu zapychać menu daniami, które nie mają powodzenia.

Podczas podsumowania warto zaplanować również menu sezonowe na cały kolejny rok. Warto również zastanowić się, jak „spisały się” poprzednie menu okresowe, które dania wprowadzić na stałe do karty, a do których nie warto więcej wracać.

Planowanie celów na kolejny rok

Podsumowanie mijającego roku to również doskonały czas na określenie celów i wyzwań na kolejny rok. Każdy cel na kolejny rok powinien mieć uzasadnienie w wynikach z poprzedniego roku. Dodatkowo każdy powinien być wyjaśniony zespołowi tak, by każdy z pracowników wiedział, jak pracować, by zbliżyć się do jego osiągnięcia.

Przegląd kadry

Należy zastanowić się, jak spisują się obecni pracownicy, jaki jest ich poziom zaangażowania oraz jakie są ich indywidualne wyniki sprzedaży. Ten ostatni zakres dotyczy oczywiście pracowników, którzy ściśle odpowiadają za kontakt z gościem na sali sprzedaży. Jeśli chodzi z kolei o szefa kuchni czy pomocników to należy sprawdzić, jak był poziom zwrotów oraz niezadowolenia z wydanych dań. Również personel, który odpowiada za czystość naczyń oraz ogólną czystość lokalu można podsumować. Tutaj znaczenie z kolei mają zgłoszenie dotyczące niedostatecznej dbałości o czystość i schludny wygląd każdego miejsca w restauracji.

Jeśli kadra w lokalu jest zmienna to warto zastanowić się, jak lepiej zadbać o zatrzymanie pracownika, czy motywacje finansowe oraz pozafinansowe są wystarczające dla każdego pracownika. Być może warto przygotować dla każdego pracownika jasną ścieżkę rozwoju finansowych benefitów, tak by wiedział czego może się spodziewać.

Być może podczas podsumowania okaże się również, że kadra, którą dysponujemy jest za mała i konieczne jest jej rozszerzenie, a co za tym idzie zatrudnienie kolejnych pracowników.

Szkolenia i rozwój

Jeśli chcemy do pracowników oczekiwać wysokiego poziomu pracy konieczne jest ich szkolenie. Na podsumowaniu roku sprawdźmy, jakie działania w tym zakresie z poprzedniego roku przyniosły największe efekty, a które okazały się jedynie błędną inwestycją bez żadnego zwrotu. Warto zaplanować listę szkoleń, na które należy zarezerwować budżet. Najlepiej, kiedy szkolenia będą indywidualną propozycją ze strony pracowników. Nie należy też zapominać, że wewnętrzne szkolenia to doskonała okazja do rozwoju każdego z pracowników.

Systemy gastronomiczne

Korzystając z systemów gastronomicznych podsumowanie roku jest jeszcze łatwiejsze. W oprogramowaniu łatwo sprawdzimy poziom zysków w rozbiciu na poszczególne miesiące oraz to jakie dania cieszą się największym powodzeniem. W systemie sprawdzimy również dokładnie, który pracowników obsługi ma najlepsze finansowe wyniki oraz to czy każdy z nich jest godny zaufania.

Strategia marketingowa

Sprawdź czy na pewno działania marketingowe, które podejmujesz przynoszą oczekiwane rezultaty. Przypominam Ci o liście 14 pomysłów na skuteczny marketing dla restauracji. Które z tych działań już stosujesz? Może najwyższy czas na wdrożenie innych. Sprawdź również czy masz odpowiednie zasoby personalne, które będą mogły poprowadzić działania marketingowe na wysokim poziomie. Niezbędne może się okazać zatrudnienie specjalisty, który odpowiednio przygotuje marketingową strategię i wdroży odpowiednie działania.

A Ty co dodasz do listy podsumowań rocznych? Jakie tematy należy poruszyć? Co konieczne jest do sprawdzenia?

Ekspert-Ewelina-dla-gastronomii-d1

Autor artykułu: Ewelina Krośnia, e-mail: ewelina@dla-gastronomii.pl

O mnie:

Doradzam w wyborze systemów gastronomicznych i programów hotelowych. Prowadzę szkolenia z obsługi programów S4H i X2 dla właścicieli, managerów oraz pracowników lokali gastronomicznych i hoteli.

Dowiedz się więcej:

Odwiedziny w restauracji, szczególnie ekskluzywnej mogą u niektórych budzić obawy. Zupełnie niepotrzebnie, warto zapoznać się z zasadami savoir vivre obowiązującymi w  lokalach gastronomicznych i sie do nich stosować. Wtedy na pewno nie popełnimy żadnego faux pas.

restauracja savoir vivre

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież