pobierz-porady-dla-gastronomii

System monitoringu w restauracji  

+ 1
+ 0


SYSTEM MONITORINGU W RESTAURACJI to inwestycja przynosząca wymierne korzyści. Lepsza wydajność pracowników, eliminacja nadużyć i lepsza kontrola na funkcjonowaniem lokalu to tylko niektóre z szeregu zalet. A co można jeszcze zyskać na jego instalacji? kamery-gastronomia

Kontrola pracowników

Popularne powiedzenie "gdy kota nie ma, myszy harcujÄ…" w praktyce czÄ™sto siÄ™ sprawdza. Podczas nieobecnoÅ›ci wÅ‚aÅ›ciciela restauracji wydajność pracowników zazwyczaj spada. Pracownicy wiedzÄ…c, że nie nie ma nad nimi bezpoÅ›redniej kontroli wolniej wykonujÄ… swoje obowiÄ…zki. Pojawia siÄ™ też pole do nadużyć. WÅ›ród nich niestety czÄ™sto nadal spotykana w restauracjach jest kradzież skÅ‚adników używanych do przygotowywania potraw. Jak wiadomo przeciÄ™tny restaurator nie może sobie pozwolić na ciÄ…gÅ‚e przebywanie w lokalu i kontrolÄ™ personelu. Jednak z pomocÄ… przychodzÄ… tu nowoczesne rozwiÄ…zania, jakim jest na przykÅ‚ad system monitoringu. Pozwala on na ciÄ…gÅ‚Ä… kontrolÄ™, nawet podczas nieobecnoÅ›ci wÅ‚aÅ›ciciela w restauracji. UÅ‚atwia sprawdzenie prawidÅ‚owego wykonywania obowiÄ…zków, jak i faktu, czy nasi pracownicy pojawiajÄ… siÄ™ w pracy punktualnie i czy nie wychodzÄ… przed koÅ„cem zmiany. Z pomocÄ… monitoringu z Å‚atwoÅ›ciÄ… sprawdzimy, jak radzÄ… sobie nasi pracownicy. BÄ™dziemy mogli zauważyć czy popeÅ‚niajÄ… bÅ‚Ä™dy w kontakcie z klientem lub w kuchni. 

Monitoring jako motywator

System monitoringu można potraktować jako jeden ze sposobów na motywowanie pracowników. Weźmy pod uwagÄ™ na przykÅ‚ad takÄ… sytuacjÄ™, że wÅ‚aÅ›ciciel restauracji decyduje siÄ™ na instalacjÄ™ monitoringu w lokalu, ale podczas swojej nieobecnoÅ›ci nie korzysta z możliwoÅ›ci podglÄ…du aktualnej sytuacji w lokalu. Pracownicy jednak majÄ…c samÄ… Å›wiadomość, że wÅ‚aÅ›ciciel ma takÄ… możliwość pracujÄ… bardziej wydajnie i lepiej obsÅ‚ugujÄ… goÅ›ci. Bo nigdy nie wiadomo, kiedy wÅ‚aÅ›ciciel skorzysta z tego narzÄ™dzia. Może przecież również przejrzeć nagrania archiwalne. Wtedy Å‚atwo może zauważyć nadużycia i wyciÄ…gnąć konsekwencje w stosunku do pracownika, który nie wykonuje należycie swoich obowiÄ…zków. 

Lepsza praca = większy zysk

Pracownicy bardziej zmotywowani, mający większą wydajność w tym samym czasie mogą nie tylko obsłużyć więcej klientów, ale na dodatek zrobić to lepiej. W efekcie sprzedaż w restauracji będzie większa, zdobędzie ona więcej zadowolonych i stałych klientów. A co za tym idzie wzrośnie też i zysk właściciela, a w dłuższej perspektywie przełoży się to również na wynagrodzenie pracowników, jeśli jest ono powiązane z wynikami finansowymi lokalu.

Monitoring a bezpieczeństwo

Monitoring w restauracji może również zdecydowanie podnieść bezpieczeÅ„stwo. Warto zatem pomyÅ›leć o zamontowaniu kamer wewnÄ…trz lokalu, jak i na zewnÄ…trz. Szczególnie wtedy, gdy posiadamy restauracjÄ™ z ogródkiem. Zamontowanie systemu monitoringu wpÅ‚ynie na pewno pozytywnie na postrzeganie naszej restauracji w oczach naszych klientów. A czÄ™sto może stać siÄ™ doskonaÅ‚ym sposobem na zidentyfikowanie sprawcy kradzieży. Taka sytuacja miaÅ‚a miejsce u jednego z naszych klientów - restauracji typu premium. Jednemu z goÅ›ci tej restauracji zostaÅ‚ skradziony portfel. Z pomocÄ… przyszedÅ‚ wÅ‚aÅ›nie system monitoringu. Na nagraniu z dnia kradzieży zostaÅ‚ zidentyfikowany zÅ‚odziej portfela. 

Rozmieszczenie kamer

DecydujÄ…c siÄ™ na system monitoringu musimy przemyÅ›leć, jak rozmieÅ›cić kamery w lokalu. Powinny one być również tak zamontowane, by w swoim zasiÄ™gu miaÅ‚y jak najwiÄ™kszÄ… przestrzeÅ„ restauracji. Miejsca newralgiczne, w których koniecznie powinny być zamontowane kamery, to kuchnia, bar, jak i stacjonarne stanowisko sprzedaży na sali. Kamera przy terminalu dotykowym POS pozwoli na weryfikacjÄ™ czynnoÅ›ci wykonywanych przez obsÅ‚ugÄ™ na stanowisku. Na kuchni z kolei umożliwi Å‚atwe sprawdzenie, jak wyglÄ…da przygotowanie potraw i korzystanie z surowców. 

System monitoringu w lokalu gastronomicznym to inwestycja, nad którÄ… zdecydowanie warto siÄ™ zastanowić. Korzystanie z niego przynosi nam wiele korzyÅ›ci i jako inwestycja, w dÅ‚uższej perspektywie siÄ™ zwróci. Nieocenione pozytywne efekty jego instalacji to przede wszystkim poprawÄ… dziaÅ‚ania lokalu i zwiÄ™kszenie efektywnoÅ›ci personelu.

Ekspert-Jacek-dla-gastronomii

Autor artykuÅ‚u: Jacek Jankowski, e-mail: jacek@dla-gastronomii.pl

O mnie:

Jestem specjalistą ds. rozwiązań dla gastronomii i hotelarstwa. Od lat doradzam w sprawie systemów gastronomicznych: S4H i X2. Posiadam doświadczenie we wdrożeniach tych systemów w lokalach - restauracjach, kawiarniach i hotelach.

Dowiedz się więcej:

Trudny czas pandemii pokazał, że o każdego gościa należy dbać jeszcze mocniej. Każdy kontakt z gościem powinien być na jak najwyższym poziomie. Niedopuszczalne są nawet najmniejsze błędy, bo one i tak w mocno nadwątlonej już sytuacji branży gastronomicznej mogą przyczynić się do ostatecznej klęski. Jak zatem dbać o gościa? Jakie zasady obsługi wdrożyć? 20 sposobow na uszczesliwienie gosci

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież