pobierz-porady-dla-gastronomii

Tajemniczy klient w restauracji  

+ 0
+ 0

Chcesz sprawdzić i poprawić jakość usług świadczonych w Twoim lokalu? Skorzystaj z usług tajemniczego klienta. "Tajemniczy klient" to jedno z najlepszych rozwiązań kontroli jakości i coraz bardziej popularna metoda zbierania informacji na temat funkcjonowania lokalu gastronomicznego. tajemniczy klient restauracja

Usługę tajemniczego klienta, czy jak kto woli dla restauracji tajemniczego gościa można zamówić w firmie specjalizującej się audytami, bądź samodzielnie wyznaczyć przygotowaną do tego osobę. Druga opcja może być jednak obarczona pewnym ryzykiem. Powierzenie tego zadania komuś z rodziny lub grona znajomych może skończyć się nieobiektywną oceną. W przypadku profesjonalistów możesz dobrać wiek, status społeczny i dopasować go do grupy docelowej Twojej restauracji. W takim przypadku badanie będzie najbardziej miarodajne. Z drugiej jednak strony profesjonalista będzie dużo droższy, niż samodzielnie wyznaczona osoba. Można przyjąć, że ten pierwszy znajdzie zastosowanie do sprawdzenia pracy dużych restauracji lub sieci lokali. Jeśli prowadzisz małą restaurację lub bar możesz zredukować koszty i audyt przeprowadzić we własnym zakresie.

W jakim celu korzystać z usług tajemniczego klienta?

Przede wszystkim do weryfikacji jakości pracy swoich pracowników. Jednak nie tylko. Audyt można zorganizować również w konkurencyjnej restauracji, by porównać jakość usług. W przypadku restauracji o takim samym profilu i grupie docelowej istotna jest już nie tylko kuchnia i wystrój lokalu, ale każdy szczegół, który wpływa na przekonanie gościa o wyborze właśnie tego, a nie innego lokalu gastronomicznego.

Kiedy zatrudnić audytora?

Zmiany chcemy wprowadzić zazwyczaj wtedy, kiedy zauważamy problemy lub ich pierwsze symptomy. Wśród nich pojawiają się malejące zyski, zmniejszenie liczby klientów czy zwiększenie zwrotów i skarg na zamówione dania. W pierwszej kolejności manager czy właściciel restauracji powinien się zwrócić do pracowników z pytaniem, co może być przyczyną problemów. Kolejno powinien sprawdzić system gastronomiczny, by wykryć wszelkie nieprawidłowości. Jednak jeśli żaden z tych sposobów nie przyniesie oczekiwanych rezultatów najlepiej wybrać usługi tajemniczego klienta.

Zasady pracy audytorów

Podstawową zasadą pracy tajemniczego klienta jest zaskoczenie. Żaden z pracowników nie powinien zatem mieć wiedzy, o tym, że audytor złoży w lokalu wizytę. Analiza danych uzyskanych w wyniku audytu pozwoli poprawić słabe strony, wykryć nieuczciwych pracowników, a także wprowadzić potrzebne zmiany w zakresie zasad i obowiązków.

Audytor musi znać harmonogram pracy kluczowych pracowników, rodzaj klientów oraz godziny największego ruchu. Lokal może odwiedzić zarówno w szczytowych godzinach jak i podczas spokojniejszego okresu w ciągu dnia. W tym czasie personel jest bardziej zrelaksowany i czasem pozwala sobie na więcej, niż powinien.

Podsumowanie

Zatrudniając audytora do restauracji możesz sprawdzić nie tylko jakość obsługi klienta. Przed wizytą dokładnie przedstaw swoje oczekiwania i aspekty, na które audytor powinien zwrócić uwagę. Warto sprawdzić czas oczekiwania na kartę, czas oczekiwania na posiłek, czystość na sali, czystość toalet i wiele innych. Pamiętaj, że wizyty tajemniczych klientów nie powinny być zbyt częste, ponieważ może to wzbudzić podejrzenia u pracowników. Jeszcze jedna ważna kwestia – podstawa pracy tajemniczych klientów. Osoba, która będzie przeprowadzała badanie w Twojej restauracji musi robić to w swoim miejscu zamieszkania. Wtedy najlepiej zna lokalny rynek gastronomiczny i badanie nie będzie obarczone błędem.

Ekspert-Ewelina-dla-gastronomii-d1

Autor artykułu: Ewelina Krośnia, e-mail: ewelina@dla-gastronomii.pl

O mnie:

Doradzam w wyborze systemów gastronomicznych i programów hotelowych. Prowadzę szkolenia z obsługi programów S4H i X2 dla właścicieli, managerów oraz pracowników lokali gastronomicznych i hoteli.

Dowiedz się więcej:

Wino może uświetnić każdą okazję. Wykwintny obiad czy romantyczna kolacja nie może obejść się bez tego trunku. Jednak, aby wydobyło ono najwyższe walory smakowe spożywanych potraw potrzebne jest wino dobrej jakości. A takie musi być odpowiednio przechowywane. W przeciwnym razie może pogorszyć swoje właściwości. Jak zatem wydobyć z wina jego potencjał z wina i zachować smak? A w końcu jak przechowywać wino, gdy nie mamy własnej piwniczki?

wino-gastronomia

 

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież