5 postanowień noworocznych dla restauracji
- Szczegóły
- Utworzono: poniedziałek, 19, styczeń 2015 09:00
- Odsłony: 2686
Zastanawiasz się, co w zmienić w swojej restauracji z okazji Nowego Roku? Jak pozyskać nowych klientów i jak prowadzić biznes by osiągnąć sukces? Przeczytaj nasze porady. Z pewnością znajdziesz inspirację dla siebie. |
Noworoczne postanowienia dla Twojej restauracji
Nowy Rok rozpoczął nam się już na dobre. Masz jakieś postanowienia noworoczne? Zgaduję? Chciałbyś zwiększyć zyski? Zdobyć więcej zadowolonych klientów? Tak? Wcale mnie to nie dziwi. Któż by nie chciał by jego biznes odnotowywał ciągłe wzrosty? My również. Jednak, by takie sobie zapewnić trzeba postawić sobie cel i skutecznie do niego dążyć. Mam dla Was kilka noworocznych postanowień - rad, które możecie wdrożyć w swojej restauracji, by Wasz lokal był jeszcze bardziej konkurencyjny i przyjazny dla klientów.
Nie lubisz postanowień noworocznych?Te rady, możesz wdrożyć w każdej chwili, niekoniecznie z okazji rozpoczętego niedawno roku. Ważne jednak, by jak najszybciej. Nie chcesz chyba by konkurencja Cię wyprzedziła? Jeśli już je stosujesz to bardzo dobrze! Możesz być z siebie dumny! A tych, którzy ciągle szukają inspiracji w biznesie gastronomicznym na Nowy Rok zapraszam na krótki, ale treściwy wpis!
1. Social media, czyli Facebook, Instagram, Pinterest...
Jeśli nadal nie masz konta w żadnym portalu społecznościowym to najwyższy czas, by to zmienić! Social media to doskonałe miejsce do promocji lokalu gastronomicznego. Pomogą Ci one zdobyć zaangażowanie klientów i wypromować swoją gastronomiczną markę. Są miejscem, gdzie możesz poznać opinie swoich klientów i zachęcić ich do odwiedzin poprzez informowanie o promocjach, organizowanie konkursów, czy wrzucanie "smakowitych" zdjęć swoich potraw. Promocja na portalach społecznościowych - czytaj więcej
2. Oszczędzaj energię
Myślisz, że chcemy Cię skłonić do serwowania potraw w półmroku? Nic bardziej mylnego! Zastanów się jednak nad swoimi wydatkami na energię czy wodę i zadbaj, by niepotrzebnie nie marnotrawić tych zasobów. Jeśli jesteś właścicielem lub managerem zacznij od siebie i daj przykład swoją postawą pozostałym pracownikom. Proste nawyki pozwolą Ci w dłuższym okresie czasu zmniejszyć wydatki. Możesz także pomyśleć o energooszczędnym sprzęcie.
3. Bądź szefem doskonałym :)
Dążenie do doskonałości zawsze czyni nas lepszym. Lepsze relacje między pracodawcą, a pracownikami to lepsza atmosfera i bardziej wydajna praca, a w efekcie bardziej zadowoleni klienci. Doceniaj i motywuj swoja załogę, a przede wszystkim doceniaj ich ciężką pracę i to jak starają się wspólnie z Tobą, by restauracja odniosła sukces. Nie traktuj swoich pracowników jako przelotnych członków Twojego zespołu. Staraj się ich tak dobierać i tak o nich dbać, by chcieli z Tobą zostać na dłużej. To wyjdzie Ci z pewnością na korzyść. Częste zmiany kadry to przecież kolejne koszty, których lepiej by było uniknąć.
4. Zainwestuj w profesjonalny system gastronomiczny
Z nim łatwo i szybko skontrolujesz sprzedaż i pracowników. Ułatwisz pracę nie tylko sobie, ale i swojemu zespołowi. W krótszym czasie wykonają więcej, a cała restauracja zyska na tym zdecydowanie. Z systemem gastronomicznym łatwiej poprowadzisz kampanie promocyjne np. happy our czy stworzysz program lojalnościowy dla Twoich klientów. Dodatkowo podniesiesz swój prestiż i pokażesz, że jesteś na bieżąco z nowinkami technologicznymi dla gastronomii.
5. Spróbuj nowych pomysłów na promocje dla klientów
Aby łatwo przyciągnąć uwagę klientów i sprawić by chętniej odwiedzali Twoją restauracje organizuj promocje i przyznawaj rabaty. Zadbaj o swoich stałych klientów i doceń ich lojalność. Sposoby na promocje w lokalu - czytaj więcej.
Autor artykułu: Ewelina Krośnia, e-mail: ewelina@dla-gastronomii.pl O mnie: Doradzam w wyborze systemów gastronomicznych i programów hotelowych. Prowadzę szkolenia z obsługi programów S4H i X2 dla właścicieli, managerów oraz pracowników lokali gastronomicznych i hoteli. |
Dowiedz się więcej:
Reklamować można wszystko od obuwia, sprzętu elektronicznego po żywność z marketu, a nawet dania zamawiane w restauracji. Prowadząc lokal gastronomiczny musisz mieć świadomość, że również w Twojej restauracji mogą się pojawić klienci, którzy nie będą zadowoleni z poziomu świadczonych usług. |