pobierz-porady-dla-gastronomii

Jak reklamować sylwestra w restauracji?  

+ 0
+ 0

Sylwester zbliża się wielkimi krokami. Pozostaje już niewiele czasu, by pozyskać gości. Jeśli Ty nadal ich nie masz to najwyższy czas na reklamę Twojej propozycji sylwestrowej. Jak reklamować skutecznie? Poznaj sprawdzone sposoby. sylwester w restauracji

Portale reklamowe

Mamy do wyboru co najmniej kilka. Czym się kierować przy wyborze tego, w którym opublikujemy swoją ofertę? Przede wszystkim warto wziąć pod uwagę:

  1. Widoczność w Google – czyli pozycjonowanie danego serwisu. To na jakich pozycjach znajduje się dany serwis ma niebagatelne znaczenie dla efektów, które możesz uzyskać zamieszczając w nim swoją ofertę.

  2. Cena – warto porównać ceny w różnych serwisach. Niekoniecznie jednak warto się kierować najniższą ceną. Może się bowiem okazać, że niska cena nie da nam efektu w postaci gości. Trzeba zatem dopasować cenę do jakości, jaką możemy otrzymać. Warto zapytać, jakie warianty cenowe portal oferuje, tak by dopasować ofertę do oczekiwań.

  3. Dostępność/profesjonalizm obsługi – czy pomoc jest dodatkowo płatna, w jakich godzinach jest do dyspozycji oraz jakie są kanały obsługi (telefon, czat, mail). Warto też sprawdzić, czy obsługa rzeczywiście jest profesjonalna. Łatwym testem jest sprawdzenie jaki wariant proponuje – czy zawsze jest to pakiet najwyższy czy rzeczywiście stara się dopasować wariant, do tego czego oczekujemy.

  4. Doświadczenie portalu – jak długo istnieje, ile ma ofert w swoim portfolio, jakie znane lokale promują się w nim.

  5. Konkurencja – sprawdzamy czy lokale z naszej okolicy promują się już na danym portalu.

Reklama w Google Adwords

Jest to reklama płatna. Nakłady na nią będą zależeć od naszego budżetu, tego jakie słowa wybierzemy. Niektóre z nich będą kosztowały kilka groszy, a inne nawet kilkanaście złotych.

Niezwykle istotne jest tutaj monitorowanie skuteczności reklamy i jej optymalizacja. Kampanię taką można stworzyć samemu, albo zlecić wyspecjalizowanej firmie. Lepiej jednak, jeśli nie masz wiedzy w tym zakresie wybierz opcję numer dwa.

E-mail marketing

Bardzo popularny sposób promocji restauracji. Ofertę lokalu możesz wysyłać na maila do swoich klientów. Adresy mailowe możesz pozyskiwać np. na stronie www oferując zapis do newselttera. Co ważne taki sposób promocji jest dla Ciebie zupełnie bezpłatny, a zarazem bardzo szybki.

Musisz jednak pamiętać, że maili otrzymuje każdy z nas bardzo dużo, dlatego trzeba dbać o to by się wyróżnić. Dodatkowo trzeba uważać na częstotliwość wysyłanych wiadomości. Jeśli będziesz robił to zbyt często to zostaniesz szybko uznany za spamera.

Reklama w prasie lokalnej

Tradycyjna reklama również może być skuteczna. Nie należy zapominać, że nadal jest grono zwolenników prasy i tam szukają sposobów spędzenia sylwestra. Często jednak cena takiej reklamy jest wysoka, a niestety nie da się zmierzyć jej wyników. Dodatkowo jest to opcja, która pozwala na dotarcie tylko do lokalnej społeczności.

Reklama w telewizji

Medium o dużym zasięgu. Problemem może być jednak wysoka cena, a także trudności w mierzeniu wyników skuteczności.

Reklama w internetowych serwisach typu Youtube czy Player

Cena będzie zależała od czasu, na jaki reklama zostanie wykupiona. Im dłuższy okres tym oczywiście będzie wyższa cena. Dodatkowym czynnikiem może być popularność filmów przy których reklama będzie wyświetlana.

Własna strona www

Na swojej stronie www możesz stworzyć specjalną zakładkę czy banner, na którym umieścisz ofertę i wszystkie jej szczegóły. Tylko samo posiadanie strony, na której doda się ofertę nie spełni swojej roli, jeśli nasza strona nie będzie wysoko w wyszukiwarce. Tu z kolei będzie potrzebne pozycjonowanie lub reklama w Google AdWords.

Media społecznościowe

To obecnie jeden z najlepszych sposobów na komunikowanie się z klientami. Dodając posty zyskujemy szansę na kontakt z obecnymi, jak i potencjalnymi goścmi, którym możemy szybko dostarczać informacji na temat bieżących ofert. W takich portalach również dostępne jest płatne promowanie. Rozliczanie odbywa się za kliknięcie. Tak samo jak w przypadku reklam w AdWords najlepiej zatrudnić specjalistów.

Podsumowanie

Ofertę lokalu gastronomicznego na sylwestra można reklamować na wiele sposobów. Najważniejsze jest określenie do kogo chcemy dotrzeć, czyli kogo chcemy gościć w naszej restauracji. Kolejną kwestią jest określenie zakresu budżetu, jaki możemy przeznaczyć na reklamę. Dobre przygotowanie do reklamy pozwoli na zwrócenie każdej wydanej złotówki z nawiązką.

Ekspert-Ewelina-dla-gastronomii-d1

Autor artykułu: Ewelina Krośnia, e-mail: ewelina@dla-gastronomii.pl

O mnie:

Doradzam w wyborze systemów gastronomicznych i programów hotelowych. Prowadzę szkolenia z obsługi programów S4H i X2 dla właścicieli, managerów oraz pracowników lokali gastronomicznych i hoteli.

Dowiedz się więcej:

Za chwilę Święta Bożego Narodzenia, w po nich zakończenie starego roku i Nowy 2016 Rok. Wraz z nim w gastronomii nadchodzą nowe trendy i wyzwania. Specjalnie dla Was wybraliśmy te naszym zdaniem najważniejsze i najbardziej adekwatne do polskiego rynku restauracyjnego. trendy gastronomiczne 2016

Komentarze   

0 #1 Celina 2018-01-30 10:00
Reklama w internecie może znacznie zwiększyć liczbę klientów w restauracji.
Cytować

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież