pobierz-porady-dla-gastronomii

Wyeliminuj pomyÅ‚ki w swojej restauracji  

+ 1
+ 0

PomyÅ‚ki zdarzajÄ… siÄ™ praktycznie w każdej restauracji. ZwiÄ…zane sÄ… one zazwyczaj z korzystaniem z tradycyjnych sposobów przyjmowania i obsÅ‚ugi zamówieÅ„. Każda pomyÅ‚ka generuje straty czasu, straty surowców, a przede wszystkim, co najważniejsze, może być przyczynÄ… utraty klienta. Jak zatem praktycznie wyeliminować możliwość pomyÅ‚ki w lokalu gastronomicznym?

eliminacja-pomylek-restauracja-system-gastronomiczny

Jak wyeliminować pomyłki w lokalu gastronomicznym?

Pizza z szynką zamiast pizzy wegetariańskiej? Lody malinowe zamiast czekoladowych? A może mocno wypieczony stek zamiast krwistego?

Czy w Twoim lokalu również zdarzyły się takie pomyłki? Jaki był efekt błędnej realizacji zamówienia? Gość zrezygnował z oczekiwania na właściwą realizację zamówienia? A może zaczął od tej pory rzadziej przychodzić do Twojego lokalu? Takie przypadki można zupełnie wyeliminować. My mamy na to kilka sposobów. Poznaj nasze rozwiązania!

 

Podstawowy sposób to:

  • wprowadzenie systemu gastronomicznego rozliczajÄ…cego sprzedaż i umożliwiajÄ…cego kontrolÄ™.

Dodatkowymi, ale niezbędnymi elementami, jeśli chcemy praktycznie zupełnie wyeliminować błędy, są:

  • wdrożenie sprzedaży na mobilnych urzÄ…dzeniach,

  • usprawnienie komunikacji z kuchniÄ….

 

Skorzystanie z nich pozwoli na eliminację pomyłek w krytycznych momentach, jakimi są:

  • przyjÄ™cie zamówienia,
  • przekazanie go do kuchni,
  • realizacja zamówienia przez kucharza,
  • wydanie dania klientowi.

Rozważmy każdy z powyższych sposobów eliminacji pomyłek i poznajmy, jak mogą one wpłynąć na usprawnienie pracy.

Podstawowe narzędzie eliminacji pomyłek - system gastronomiczny

Podstawowe zalety systemu gastronomicznego to:

  • praca na otwartych rachunkach (wprowadzanie zamówienia do systemu natychmiast po jego przyjÄ™ciu od klienta) – brak koniecznoÅ›ci czekania na proÅ›bÄ™ o rachunek) – unikanie możliwoÅ›ci pomyÅ‚ki w iloÅ›ci i rodzajach zamówionych daÅ„,

  • podglÄ…d sali i przypisywanie zamówieÅ„ do stolika – przy dużej iloÅ›ci goÅ›ci pozwala na unikniÄ™cie pomyÅ‚ek w podaniu niewÅ‚aÅ›ciwej potrawy na dany stolik,

  • automatyczna komunikacja z kasÄ… fiskalnÄ… i wydruk paragonu – brak koniecznoÅ›ci rÄ™cznego wpisywania na kasÄ™ zamówienia – unikanie pomyÅ‚ek w kodach potraw,

  • Å‚atwe i szybkie zamykanie zamówienia z wyborem rodzaju zamkniÄ™cia (paragon lub paragon i faktura) – automatyczne generowanie faktury – unikanie pomyÅ‚ek w wystawieniu faktury.

Zmiana narzędzi pracy kelnera - wdrożenie sprzedaży na mobilnych stanowiskach (tablety)

W tym przypadku przekazanie zamówienia do kuchni odbywa się następująco:

  1. Kelner podchodzi do stolika.
  2. Przyjmuje zamówienie i wprowadza je na tablecie.
  3. Zamówienie natychmiast przekazywane jest do kuchni.

 

mobilne-stanowiska-sprzedazy-tablet

Rys. Praca na mobilnych stanowiskach sprzedaży

RozwiÄ…zanie pozwala na:

  • eliminacjÄ™ pomyÅ‚ek przy zapisywaniu zamówienia na kartce,
  • eliminacjÄ™ wpÅ‚ywu nieczytelnego pisma na realizacjÄ™ zamówienia przez kelnera.


Dodatkowo:

  • klient szybciej otrzymuje zamówione danie,
  • kelnerka może obsÅ‚użyć wiÄ™cej klientów w tym samym czasie,
  • podnosi siÄ™ prestiż lokalu poprzez wykorzystanie profesjonalnych i nowoczesnych narzÄ™dzi pracy.

Usprawnienie komunikacji z kuchniÄ… - system komunikacji z kuchniÄ… (KDS)

Usprawnienie komunikacji z kucharzem może mieć dwojaki charakter:

  1. komunikacja jednokierunkowa: kelner – kuchnia (w kuchni znajduje się drukarka, na której drukują się zamówienia),
  2. komunikacja dwukierunkowa: kelner – kuchnia, kuchnia – kelner (system komunikacji kuchni z kelnerem za pomocą systemu monitorów kuchennych (KDS).

 

W przypadku zastosowania systemu komunikacji z kuchnią (KDS) kontakt między kelnerem a kuchnią przy realizacji zamówienia odbywa się następująco:

  1. Kelner wprowadza zamówienie do systemu sprzedażowego.
  2. Zamówienie automatycznie przekazywane jest do kuchni i wyświetla się na monitorze kuchennym.
  3. Kucharz zapoznaje się z zamówieniem i je realizuje.
  4. Używając specjalnej klawiatury kucharz wprowadza do systemu informację o gotowym daniu.
  5. Kelner natychmiast otrzymuje informacjÄ™ od kuchni.

komunikacja-kelner-kuchnia

Rys. Komunikacja między kelnerem a kuchnią z użyciem systemu komunikacji (KDS)

 

System komunikacji z kuchniÄ… (KDS) - zalety:

  • wsparcie zarzÄ…dzania pracÄ… kucharzy,
  • usprawnienie komunikacji pomiÄ™dzy kelnerami, a kucharzami,
  • natychmiastowa informacja dla kuchni o zÅ‚ożonym zamówieniu,
  • szybkie informowanie kelnera o zakoÅ„czeniu realizacji zamówienia,
  • eliminacja czÄ™stych "wycieczek" kelnerów do kuchni.

 

Dodatkowo:

  • klient ma gwarancjÄ™ otrzymania ciepÅ‚ego dania,
  • unikamy pomyÅ‚ek w kolejnoÅ›ci zamówieÅ„,
  • eliminujemy szereg maÅ‚o wygodnych kartek z zamówieniami.

 

Efekt - eliminacja pomyłek

Po wdrożeniu powyższych rozwiązań praktycznie wyeliminujesz pomyłki w swojej restauracji. A dzięki temu unikniesz strat i będziesz się cieszyć przybywającą liczbą zadowolonych klientów.

Ekspert-Jacek-dla-gastronomii

Autor artykuÅ‚u: Jacek Jankowski, e-mail: jacek@dla-gastronomii.pl

O mnie:

Jestem specjalistą ds. rozwiązań dla gastronomii i hotelarstwa. Od lat doradzam w sprawie systemów gastronomicznych: S4H i X2. Posiadam doświadczenie we wdrożeniach tych systemów w lokalach - restauracjach, kawiarniach i hotelach.

Dowiedz się więcej:

W gastronomii problem ze stałą załogą istniał od zawsze. Problemy, które w tej chwili piętrzą się w lokalach nie są zatem nowe. Teraz jednak ich nasilenie jest zdecydowanie większe, niż normalnie. Niepewna sytuacja z COVID spowodowała, że zainteresowanie zatrudnieniem w gastronomii radykalnie spadło. jak radzic sobie z niedoborem pracownikow

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież