Wyeliminuj pomyłki w swojej restauracji


- Szczegóły
- Utworzono: środa, 27, sierpień 2014 07:53
- Odsłony: 5745
Pomyłki zdarzają się praktycznie w każdej restauracji. Związane są one zazwyczaj z korzystaniem z tradycyjnych sposobów przyjmowania i obsługi zamówień. Każda pomyłka generuje straty czasu, straty surowców, a przede wszystkim, co najważniejsze, może być przyczyną utraty klienta. Jak zatem praktycznie wyeliminować możliwość pomyłki w lokalu gastronomicznym? |
|
Jak wyeliminować pomyłki w lokalu gastronomicznym?
Pizza z szynką zamiast pizzy wegetariańskiej? Lody malinowe zamiast czekoladowych? A może mocno wypieczony stek zamiast krwistego?
Czy w Twoim lokalu również zdarzyły się takie pomyłki? Jaki był efekt błędnej realizacji zamówienia? Gość zrezygnował z oczekiwania na właściwą realizację zamówienia? A może zaczął od tej pory rzadziej przychodzić do Twojego lokalu? Takie przypadki można zupełnie wyeliminować. My mamy na to kilka sposobów. Poznaj nasze rozwiązania!
Podstawowy sposób to:
-
wprowadzenie systemu gastronomicznego rozliczającego sprzedaż i umożliwiającego kontrolę.
Dodatkowymi, ale niezbędnymi elementami, jeśli chcemy praktycznie zupełnie wyeliminować błędy, są:
-
wdrożenie sprzedaży na mobilnych urządzeniach,
-
usprawnienie komunikacji z kuchniÄ….
Skorzystanie z nich pozwoli na eliminację pomyłek w krytycznych momentach, jakimi są:
- przyjęcie zamówienia,
- przekazanie go do kuchni,
- realizacja zamówienia przez kucharza,
- wydanie dania klientowi.
Rozważmy każdy z powyższych sposobów eliminacji pomyłek i poznajmy, jak mogą one wpłynąć na usprawnienie pracy.
Podstawowe narzędzie eliminacji pomyłek - system gastronomiczny
Podstawowe zalety systemu gastronomicznego to:
-
praca na otwartych rachunkach (wprowadzanie zamówienia do systemu natychmiast po jego przyjęciu od klienta) – brak konieczności czekania na prośbę o rachunek) – unikanie możliwości pomyłki w ilości i rodzajach zamówionych dań,
-
podgląd sali i przypisywanie zamówień do stolika – przy dużej ilości gości pozwala na uniknięcie pomyłek w podaniu niewłaściwej potrawy na dany stolik,
-
automatyczna komunikacja z kasą fiskalną i wydruk paragonu – brak konieczności ręcznego wpisywania na kasę zamówienia – unikanie pomyłek w kodach potraw,
-
łatwe i szybkie zamykanie zamówienia z wyborem rodzaju zamknięcia (paragon lub paragon i faktura) – automatyczne generowanie faktury – unikanie pomyłek w wystawieniu faktury.
Zmiana narzędzi pracy kelnera - wdrożenie sprzedaży na mobilnych stanowiskach (tablety)
W tym przypadku przekazanie zamówienia do kuchni odbywa się następująco:
- Kelner podchodzi do stolika.
- Przyjmuje zamówienie i wprowadza je na tablecie.
- Zamówienie natychmiast przekazywane jest do kuchni.
Rys. Praca na mobilnych stanowiskach sprzedaży
RozwiÄ…zanie pozwala na:
- eliminację pomyłek przy zapisywaniu zamówienia na kartce,
- eliminację wpływu nieczytelnego pisma na realizację zamówienia przez kelnera.
Dodatkowo:
- klient szybciej otrzymuje zamówione danie,
- kelnerka może obsłużyć więcej klientów w tym samym czasie,
- podnosi się prestiż lokalu poprzez wykorzystanie profesjonalnych i nowoczesnych narzędzi pracy.
Usprawnienie komunikacji z kuchniÄ… - system komunikacji z kuchniÄ… (KDS)
Usprawnienie komunikacji z kucharzem może mieć dwojaki charakter:
- komunikacja jednokierunkowa: kelner – kuchnia (w kuchni znajduje się drukarka, na której drukują się zamówienia),
- komunikacja dwukierunkowa: kelner – kuchnia, kuchnia – kelner (system komunikacji kuchni z kelnerem za pomocą systemu monitorów kuchennych (KDS).
W przypadku zastosowania systemu komunikacji z kuchnią (KDS) kontakt między kelnerem a kuchnią przy realizacji zamówienia odbywa się następująco:
- Kelner wprowadza zamówienie do systemu sprzedażowego.
- Zamówienie automatycznie przekazywane jest do kuchni i wyświetla się na monitorze kuchennym.
- Kucharz zapoznaje się z zamówieniem i je realizuje.
- Używając specjalnej klawiatury kucharz wprowadza do systemu informację o gotowym daniu.
- Kelner natychmiast otrzymuje informacjÄ™ od kuchni.
Rys. Komunikacja między kelnerem a kuchnią z użyciem systemu komunikacji (KDS)
System komunikacji z kuchniÄ… (KDS) - zalety:
- wsparcie zarzÄ…dzania pracÄ… kucharzy,
- usprawnienie komunikacji pomiędzy kelnerami, a kucharzami,
- natychmiastowa informacja dla kuchni o złożonym zamówieniu,
- szybkie informowanie kelnera o zakończeniu realizacji zamówienia,
- eliminacja częstych "wycieczek" kelnerów do kuchni.
Dodatkowo:
- klient ma gwarancję otrzymania ciepłego dania,
- unikamy pomyłek w kolejności zamówień,
- eliminujemy szereg mało wygodnych kartek z zamówieniami.
Efekt - eliminacja pomyłek
Po wdrożeniu powyższych rozwiązań praktycznie wyeliminujesz pomyłki w swojej restauracji. A dzięki temu unikniesz strat i będziesz się cieszyć przybywającą liczbą zadowolonych klientów.
![]() |
Autor artykułu: Jacek Jankowski, e-mail: jacek@dla-gastronomii.pl O mnie: Jestem specjalistą ds. rozwiązań dla gastronomii i hotelarstwa. Od lat doradzam w sprawie systemów gastronomicznych: S4H i X2. Posiadam doświadczenie we wdrożeniach tych systemów w lokalach - restauracjach, kawiarniach i hotelach. |
Dowiedz się więcej:
Spoco Loco, Gryzę i połykam czy Same fusy jako nazwy lokalu gastronomicznego? Dlaczego nie! Ciekawa i niebanalna nazwa restauracji to składowa sukcesu. Bo nazwa restauracji to nie tylko słowo, czy połączenie kilku słów. Nazwa to wizytówka restauracji. Stanowi jej nieodłączny element. Nazwa może nam często powiedzieć więcej, niż moglibyśmy się spodziewać. Świadczy o profilu lokalu, jego kliemacie, pomysłowości właścicieli lub niestety o jej braku. |
|