pobierz-porady-dla-gastronomii

Znasz najlepszÄ… reklamÄ™ dla restauracji?  

+ 2
+ 2

Celem każdego wÅ‚aÅ›ciciela jest zadowolenie klienta. Zadbaj o nie koniecznie. To gwarancja przetrwania w naprawdÄ™ silnej konkurencyjnie branży gastronomiczno-hotelarskiej. PamiÄ™taj, że zaspokojenie potrzeb klientów to Twój jedyny sposób na sukces.

reklama-dla-restauracji 

Opinia klienta w Internecie

Klient to skarb dla każdej firmy. Można też powiedzieć, że jest jak powietrze, którego przedsiÄ™biorca potrzebuje jak każdy czÅ‚owiek do życia. Bez klienta, co ważne zadowolonego klienta, nie da siÄ™ na dÅ‚uższÄ… metÄ™ prowadzić biznesu z zyskiem. Tym bardziej w rzeczywistoÅ›ci, w jakiej żyjemy. Fora internetowe, serwisy z opiniami czy media spoÅ‚ecznoÅ›ciowe to miejsca, gdzie klienci ciÄ…gle oceniajÄ…, komentujÄ… i wyrażajÄ… swoje opinie na temat najróżniejszych usÅ‚ug i produktów. Z TwojÄ… restauracjÄ… czy hotelem jest podobnie. Znasz opinie klientów na swój temat? Jeszce nie? PowinieneÅ› to jak najszybciej zmienić! Przejrzyj fora, media spoÅ‚ecznoÅ›ciowe - sÅ‚owem sprawdź gdzie siÄ™ da, co sÄ…dzÄ… o Tobie klienci. Nie czekaj, zrób to teraz!
 
Jaki jest  wynik Twoich poszukiwaÅ„? Czego siÄ™ dowiedziaÅ‚eÅ›? 

 

Krytyka

ZobaczyÅ‚eÅ› w wiÄ™kszoÅ›ci krytyczne komentarze? Nie zaÅ‚amuj siÄ™. PamiÄ™taj, że w Internecie ludzie pod pozorem anonimowoÅ›ci czÄ™sto piszÄ… rzeczy nieprawdziwe. Nie możesz jednak wszystkich komentarzy wrzucić do "jednego worka" i z góry stwierdzić, że sÄ… one wymierzone przeciwko Tobie. Podejdź do komentarzy z dużą dozÄ… spokoju. Wtedy na pewno "wyczujesz", które komentarze to tylko próby zÅ‚oÅ›liwego oskarżenia, a które to sÅ‚owa konstruktywnej krytyki. NastÄ™pnie zastanów siÄ™ nad zarzutami klientów i koniecznie popraw bÅ‚Ä™dy. Dostosuj swojÄ… ofertÄ™ do potrzeb klienta i jak najszybciej podejmij walkÄ™ o dobre imiÄ™ swojego lokalu czy hotelu.


Pochwały

Takich na pewno oczekujesz w opiniach klientów. Jednak czy na pewno same pochwały są dla Ciebie dobre? Okazać się może, że one są czasem nawet gorsze od krytyki. Nie zgodzisz się? Niestety tak jest, że mogą one uśpić czujność restauratora czy hotelarza. Nawet jeśli wszędzie masz same pozytywne opinie - co chyba raczej nie jest możliwe - to musisz ciągle zadawać sobie pytanie, co mogę zrobić jeszcze lepiej?

 

Poczta pantoflowa najlepszÄ… reklamÄ…?

To sposób komunikacji starszy niż może siÄ™ wydawać. PowstaÅ‚, gdy jeszcze o Internecie nikt nawet nie myÅ›laÅ‚. DziaÅ‚a ona naprawdÄ™ niesamowicie. WyglÄ…da to mniej wiÄ™cej tak: przychodzi ktoÅ› do restauracji, jest zadowolony z obsÅ‚ugi i dania, jakie miaÅ‚ przyjemność zjeść. NastÄ™pnie poleca usÅ‚ugi innym. Ale czy na pewno? Zazwyczaj rozpowszechniamy jednak negatywne opinie. Dodatkowo skÅ‚onność klienta do dzielenia siÄ™ negatywnÄ… opiniÄ… roÅ›nie wraz ze wzrostem ceny produktu.


JeÅ›li już w progach restauracji byÅ‚ klient, który wyszedÅ‚ z niej zadowolony to z pewnoÅ›ciÄ… do niej wróci. A czÄ™sto przyprowadzi do niej jeszcze swoich znajomych. Niezadowolony nie wróci i ostrzeże na dodatek jeszcze wielu innych. Wiem z wÅ‚asnego doÅ›wiadczenia, że tak to dziaÅ‚a. Niektórzy sadzÄ… nawet, że jeden zadowolony klient to 5 nastÄ™pnych, a jeden niezadowolony to strata aż 10. Na takÄ… utratÄ™ klientów przy ciÄ…gle rosnÄ…cej konkurencji na pewno nie możesz sobie pozwolić.

 

Pójdź o krok dalej - sam zbadaj opinie klientów

Sklepy internetowe opanowaÅ‚y jÄ… prawie do perfekcji. Po każdej transakcji proszÄ… swojego klienta o wystawienie opinii w skali od 1 do 10 przy czym klienci oceniajÄ… przede wszystkim poziom obsÅ‚ugi, szybkość realizacji zamówienia. Dodatkowo pojawia siÄ™ również pytanie czy klient poleciÅ‚by sklep znajomym. Ty też możesz zbadać opiniÄ™ swojego klienta. Jak? To naprawdÄ™ Å‚atwe. 

 

Księga gości

Wyłóż w swojej restauracji lub hotelu ksiÄ™gÄ™ goÅ›ci, w której każdy klient bÄ™dzie mógÅ‚ wpisać swojÄ… opiniÄ™. Dodatkowo wirtualnÄ… ksiÄ™gÄ™ możesz również udostÄ™pnić na stronie www. Tam klient bÄ™dzie mógÅ‚ siÄ™ podzielić opiniÄ… na temat Twojego hotelu czy restauracji. 

 

Ankieta

Daj swoim klientom do wypeÅ‚nienia ankietÄ™ badajÄ…ca stan zadowolenia. Zadaj w niej szczegółowe pytania dotyczÄ…ce menu, wystroju, obsÅ‚ugi kelnerskiej czy muzyki. Zostaw też miejsce na samodzielne przemyÅ›lenia, propozycje zmian i oczekiwania. PamiÄ™taj jednak, że ankieta nie powinna być zbyt dÅ‚uga. Z jednej strony jej opracowanie bÄ™dzie żmudne i czasochÅ‚onne. Z drugiej natomiast, co nawet ważniejsze bÄ™dzie zniechÄ™caÅ‚o klientów do jej wypeÅ‚niania. A nie o to przecież chodzi. TakÄ… ankietÄ™ możesz również udostÄ™pnić na swojej stronie internetowej lub na portalu badania opinii.


Dodatkowo możesz dać informacje na przykład na portalu społecznościowym o możliwości wypełnienia ankiety czy rozesłać ją w newsletterze. Jeśli chcesz, by była ona częściej wypełniana to możesz również zaproponować klientom rabat np. w wysokości 20%.


 A Ty jak dbasz o swoich klientów?

 

Ekspert-Ewelina-dla-gastronomii-d1

Autor artykułu: Ewelina Krośnia, e-mail: ewelina@dla-gastronomii.pl

O mnie:

Doradzam w wyborze systemów gastronomicznych i programów hotelowych. Prowadzę szkolenia z obsługi programów S4H i X2 dla właścicieli, managerów oraz pracowników lokali gastronomicznych i hoteli.

Dowiedz się więcej:

Osoby posiadajÄ…ce dzieci coraz częściej wybierajÄ… siÄ™ z nimi do lokali gastronomicznych. Wychodzenie z dzieckiem do restauracji ma ogromny wpÅ‚yw na to, jaki lokal zostanie wybrany. DecydujÄ…cy wpÅ‚yw ma w takim przypadku ma przede wszystkim poziom przyjaznoÅ›ci lokalu dla dzieci. SkÅ‚ada siÄ™ na to menu, rozrywka dla dzieci, specjalne naczynia czy stoliki i krzeseÅ‚ka. restauracja-przyjazna-dzieciom 

 

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież