pobierz-porady-dla-gastronomii

10 zalet mobilnych stanowisk sprzedaży w restauracji  

+ 6
+ 0
Poszukujesz sposobów na usprawnienie obsługi, zmniejszenie liczby popełnianych pomyłek, wzrost zadowolenia klientów z Twoich usług? Postaw na nowoczesne i innowacyjne technologie, które mogą w łatwy i szybki, co najważniejsze niedrogi sposób zwiększyć efektywność Twojej restauracji. 10-zalet-mobilnych-pos-w-restauracji

Mobile stanowiska sprzedaży to stosunkowo nowy trend w branży gastronomicznej, jednak ilość zalet, jakie mają sprawie, że są coraz popularniejsze. Nie jesteś przekonany do tego typu rozwiązań? Poznaj ich główne zalety!

Co to jest mobilne stanowisko sprzedaży?

Mobilne stanowisko sprzedaży to przenośne stanowisko POS. Stanowi w pełni skonfigurowany mobilny punkt sprzedaży, na którym kelner wprowadza zamówienie, przekazuje je do kuchni i zamyka rachunek. Do prawidłowego działania tego typu stanowiska potrzebny jest jedynie:

  • moduÅ‚ systemu gastronomicznego,
  • tablet,
  • sieć bezprzewodowa.

Mobilny POS pozwala na przyjmowanie zamówień od razu przy stoliku klienta bez konieczności używania bloczków do notowania. Dlatego przenośne stanowisko sprzedaży to wygoda i dostęp do wszystkich niezbędnych zasobów do pracy kelnera na wyciągnięcie ręki. W połączeniu z tradycyjnym stacjonarnym stanowiskiem POS pozwalają na maksymalizację efektywności i wygodę pracy.

10 zalet mobilnych stanowisk sprzedaży

  1. usprawnienie realizacji zamówień - to jedna z podstawowych zalet mobilnych POS-ów. Przy pomocy przenośnego stanowiska sprzedaży kelner może wprowadzić zamówienie już przy stoliku gości i bezpośrednio przy pomocy sieci bezprzewodowej w czasie rzeczywistym przekazać je do kuchni. W takim przypadku nie ma potrzeby zapisywania, czy zapamiętywania zamówienia, podchodzenia do stacjonarnego stanowiska i dopiero tam wprowadzania zamówienia. Powoduje to, że czas potrzebny na realizację zamówienia skraca się do niezbędnego minimum. Szybsze przekazanie zamówienia do kuchni to krótszy czas oczekiwania klientów na zamówione danie.

  2. więcej miejsca do pracy - terminal dotykowy, nawet najbardziej kompaktowy zajmuje pewną ilość miejsca przy barze tym samym zmniejszają miejsce pracy. Ma to szczególne znaczenie w przestrzeniach, które są niewielkie, a liczy się każda przestrzeń, którą można wygospodarować w celu zapewnienia wyższej jakości obsługi klienta. W przypadku mobilnego stanowiska kelnerzy mają go cały czas przy sobie podczas pracy. Tym samym można zagospodarować przestrzeń dla elementów wystroju czy witryny z przekąskami. To już zależy od Twojej pomysłowości.

  3. eliminacja pomyÅ‚ek - zapisywanie zamówieÅ„ na kartce czy próby ich zapamiÄ™tania sÄ… obarczone prawdopodobieÅ„stwem pomyÅ‚ki. BÅ‚Ä™dna realizacja zamówienia może siÄ™ zdarzyć każdemu. Z tego typu stanowiskiem pomyÅ‚ki praktycznie wyeliminujesz i zapewnisz sobie i klientom pewność, że zamawiajÄ…c pizzÄ™ z szynkÄ… nie otrzyma pizzy wegetariaÅ„skiej. Wprowadzanie zamówieÅ„ w czasie rzeczywistym przy stoliku poprawi zatem dokÅ‚adność realizacji zamówieÅ„, ale i zmniejszy straty, a przede wszystkim poprawi satysfakcjÄ™ klienta. 

  4. element promocji - na mobilnym stanowisku sprzedaży możesz prezentować klientowi wyglÄ…d daÅ„ z Twojego menu. Tym samym niezdecydowanym klientom, którzy lubiÄ… najpierw coÅ› zobaczyć na zdjÄ™ciu możesz pokazać jak dana potrawa wyglÄ…da. Uwaga! To nie wszystko! Masz w kuchni zamontowanÄ… kamerÄ™? Na mobilnym POS-ie możesz swoim klientom pokazać, jak wyglÄ…da przygotowywanie ich zamówienia. Warto być zawsze krok przez konkurencjÄ…! 

  5. zwiÄ™kszenie iloÅ›ci klientów - korzystanie z mobilnych stanowisk sprzedaży to lepsza obsÅ‚uga klientów, szybsze realizacja zamówienia, a tym samym możliwość skupienia siÄ™ klienta na celu, w jakim przychodzi do restauracji - czyli poznaniu nowych smaków czy konsumpcji sprawdzonych i znanych daÅ„. JeÅ›li klient jest zadowolony z obsÅ‚ugi restauracji z pewnoÅ›ciÄ… wróci do niej ponownie, a mobilne stanowiska sprzedaży bÄ™dÄ… miaÅ‚y w tym swój niemaÅ‚y udziaÅ‚. 

  6. krótszy czas zamknięcia rachunku i przyjęcia płatności - po konsumpcji klient oczekuje zazwyczaj natychmiastowej możliwości uregulowania rachunku. Z mobilnym stanowiskiem sprzedaży można bez konieczności podchodzenia do stacjonarnego POS-a zamknąć rachunek przy stoliku i przyjąć płatność. Nie ma bowiem nic bardziej uciążliwego dla klienta niż czekanie na zapłatę dłużej niż na zamówienie.

  7. idealne rozwiÄ…zanie dla letnich ogródków - majÄ…c letni ogródek powinieneÅ› koniecznie zaopatrzyć siÄ™ w stanowiska mobilne. Stacjonarne stanowiska sprzedaży nie sÄ… przystosowane zazwyczaj do zmiennych warunków atmosferycznych i wystawienia ich na zewnÄ…trz lokalu. Na dodatek podpiÄ™cia ich do sieci może być wysoce problematyczne. Kolejnym ograniczeniem staje siÄ™ narażenie na uszkodzenia przez przypadkowe osoby. A co najważniejsze w takim przypadku czas realizacji wydÅ‚uża siÄ™ jeszcze bardziej ponieważ kelner musi pokonać z ogródka jeszcze dÅ‚uższÄ… drogÄ™ do stacjonarnego POS-a. Dlatego mobilne stanowisko sprzedaży to rozwiÄ…zanie idealna na tak lubiane w okresie letnim ogródki restauracyjne. 

  8. wiele możliwoÅ›ci - niskie koszty - koszt wdrożenia mobilnego stanowiska sprzedaży to mniej niż 1000 zÅ‚. Koszt stacjonarnego ksztaÅ‚tuje siÄ™ na poziomie od 3000 zÅ‚. OszczÄ™dność widać, jak na dÅ‚oni. Mobilne stanowisko sprzedaży to zatem  doskonaÅ‚e rozwiÄ…zanie, kiedy chcemy poszerzyć liczbÄ™ stanowisk sprzedaży w lokalu nie wydajÄ…c zbyt dużo,

  9. zwiększenie liczby obsługiwanych zamówień - szybsza obsługa klienta to szybsza rotacja stolików, a tym, samym możliwość szybszego złożenia zamówienia przez kolejnego klienta, a w efekcie całościowo w ciągu dnia zwiększona ilość obsłużonych zamówień,

  10. całościowo wyższe zyski restauracji - korzystanie z mobilnych stanowisk sprzedaży powoduje zwiększenie wydajności pracowników, a tym samym szybszy dostęp do usług dla klientów, co z kolei przekłada się na większe zyski dla restauracji.

Korzytasz z mobilnych POS-ów? Jak oceniasz ich zastosowanie w swojwj restauracji? Czekam na Twoje opinie.

 

Czytaj też:

Ekspert-Jacek-dla-gastronomii

Autor artykuÅ‚u: Jacek Jankowski, e-mail: jacek@dla-gastronomii.pl

O mnie:

Jestem specjalistą ds. rozwiązań dla gastronomii i hotelarstwa. Od lat doradzam w sprawie systemów gastronomicznych: S4H i X2. Posiadam doświadczenie we wdrożeniach tych systemów w lokalach - restauracjach, kawiarniach i hotelach.

Dowiedz się więcej:

Zgodnie z wczorajszymi zapowiedziami restauracje pozostają nadal zamknięte. Taka sytuacja została przedłużona do 14 lutego. Pojawiają się jednak informacje świadczące o tym, że zamknięcie restauracji może potrwać nawet do maja. Jak sobie radzić w przedłużającym "lockdownie? Jak dbać o klientów i sprawić, by chcieli zamawiać częściej. Poznaj 7 najlepszych sposobów. lockdown w gastronomii

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież