pobierz-porady-dla-gastronomii

Jak szybciej realizować zamówienia?  

+ 1
+ 0

Optymalizacja procesu realizacji zamówienia w restauracji to konieczność. Klienci nie lubią czekać. Przychodząc do restauracji liczą na szybką i profesjonalną obsługę, jednak nie zawsze taką dostają. Jak powinna wyglądać idealna realizacja zamówienia? Od czego to zależy? Poznajcie nasze pomysły na lepszą i bardziej wydajną obsługę klienta.

optymalna-realizacja-zamowien-w-restauracji

Sprawna komunikacja - klucz do sukcesu

Profesjonalna obsługa zamówienia klienta w restauracji wymaga przede wszystkim sprawnej komunikacji pomiędzy trzema jej podmiotami. Są nimi:

  1. klient - gość restauracji odwiedzający lokal, by zjeść smaczne danie w miłej atmosferze. Oczekuje:
    • profesjonalnej obsługi,
    • możliwości szybkiego złożenia zamówienia,
    • ewentualnej porady w wybraniu dania,
    • szybkiej realizacji zamówienia.
  2. kelner - jego głównym zadaniem jest sprawne i szybkie przyjęcie zamówienia od klienta i natychmiastowe przekazanie go do kuchni.

  3. kucharz - powienien bez zbędnej zwłoki przystąpić do realizacji zamówienia od klienta. Kucharz musi przestrzegać kolejności składania zamówień, by uniknąć przestojów i pomyłek.

Idealna realizacja zamówienia

Biorąc pod uwagę podmioty występujące w procesie realizacji zamówienia opracowaliśmy tak zwany „idealny proces”. Według nas powinien on wyglądać następująco:

  1. Pojawienie się klienta w lokalu, wybór miejsca, wręczenie menu.
  2. Wybór dania, kelner / kelnerka wprowadza zamówienie na tablecie.
  3. Automatyczne przekazanie zamówienia do kucharza.
  4. Zapoznanie kucharza z zamówieniem w systemie monitorów kuchennych (KDS).
  5. Przygotowanie dania i przekazanie informacji przez kucharza w systemie KDS.
  6. Automatyczne przekazanie do kelnera informacji o gotowym zamówieniu.
  7. Kelner / kelnerka wydaje danie klientowi.

Bardziej obrazowo ten proces można przedstawić tak:

realizacja-zamowienia-restauracja

Rys. Schemat idealnej realizacji zamówienia w restauracji

Główne zalety takiego modelu realizacji zamówień to:

  • skrócenie czasu realizacji zamówienia nawet o 30%,
  • zautomatyzowana komunikacja między obsługą a kuchnią,
  • poprawa wydajności pracowników o 30%,
  • obsłużenie nawet dwukrotnie większej liczby zamówień w tym samym czasie,
  • gwarancja ciepłego dania dla klienta.

Jego wdrożenie sprawi, że:

  • prowadzanie restauracji stanie się jeszcze łatwiejsze,
  • klienci będą lepiej i szybciej obsłużeni,
  • podniesie się prestiż restauracji, dzięki zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań (mobilne stanowiska sprzedaży – wprowadzanie zamówień na tablecie).

Czytaj też: Wyeliminuj pomyłki w swojej restauracji

Ekspert-Jacek-dla-gastronomii

Autor artykułu: Jacek Jankowski, e-mail: jacek@dla-gastronomii.pl

O mnie:

Jestem specjalistą ds. rozwiązań dla gastronomii i hotelarstwa. Od lat doradzam w sprawie systemów gastronomicznych: S4H i X2. Posiadam doświadczenie we wdrożeniach tych systemów w lokalach - restauracjach, kawiarniach i hotelach.

Dowiedz się więcej:

Czy zastanawiałeś się, co zrobić, żeby Twój lokal stał się MIEJSCEM PIERWSZEGO WYBORU dla klienta? Sposobem na to może być program lojalnościowy, który będzie oferował korzyści dla odwiedzajacych restaurację. Takie rozwiązanie zawsze przyciąga uwagę oraz daje satysfakcję zarówno dla użytkownika, jak i lokalu gastronomicznego. Program lojalnościowy może składać się z kilku elementów, które sprawią, że Twoja restauracja na długi okres czasu będzie w czołówce najczęściej odwiedzanych miejsc w mieście.

program-lojalnosciowy-karty-restauracja

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież