System monitoringu w restauracji
- Szczegóły
- Utworzono: środa, 20, sierpień 2014 12:38
- Odsłony: 5513
SYSTEM MONITORINGU W RESTAURACJI to inwestycja przynosząca wymierne korzyści. Lepsza wydajność pracowników, eliminacja nadużyć i lepsza kontrola na funkcjonowaniem lokalu to tylko niektóre z szeregu zalet. A co można jeszcze zyskać na jego instalacji? |
Kontrola pracowników
Popularne powiedzenie "gdy kota nie ma, myszy harcują" w praktyce często się sprawdza. Podczas nieobecności właściciela restauracji wydajność pracowników zazwyczaj spada. Pracownicy wiedząc, że nie nie ma nad nimi bezpośredniej kontroli wolniej wykonują swoje obowiązki. Pojawia się też pole do nadużyć. Wśród nich niestety często nadal spotykana w restauracjach jest kradzież składników używanych do przygotowywania potraw. Jak wiadomo przeciętny restaurator nie może sobie pozwolić na ciągłe przebywanie w lokalu i kontrolę personelu. Jednak z pomocą przychodzą tu nowoczesne rozwiązania, jakim jest na przykład system monitoringu. Pozwala on na ciągłą kontrolę, nawet podczas nieobecności właściciela w restauracji. Ułatwia sprawdzenie prawidłowego wykonywania obowiązków, jak i faktu, czy nasi pracownicy pojawiają się w pracy punktualnie i czy nie wychodzą przed końcem zmiany. Z pomocą monitoringu z łatwością sprawdzimy, jak radzą sobie nasi pracownicy. Będziemy mogli zauważyć czy popełniają błędy w kontakcie z klientem lub w kuchni.
Monitoring jako motywator
System monitoringu można potraktować jako jeden ze sposobów na motywowanie pracowników. Weźmy pod uwagę na przykład taką sytuację, że właściciel restauracji decyduje się na instalację monitoringu w lokalu, ale podczas swojej nieobecności nie korzysta z możliwości podglądu aktualnej sytuacji w lokalu. Pracownicy jednak mając samą świadomość, że właściciel ma taką możliwość pracują bardziej wydajnie i lepiej obsługują gości. Bo nigdy nie wiadomo, kiedy właściciel skorzysta z tego narzędzia. Może przecież również przejrzeć nagrania archiwalne. Wtedy łatwo może zauważyć nadużycia i wyciągnąć konsekwencje w stosunku do pracownika, który nie wykonuje należycie swoich obowiązków.
Lepsza praca = większy zysk
Pracownicy bardziej zmotywowani, mający większą wydajność w tym samym czasie mogą nie tylko obsłużyć więcej klientów, ale na dodatek zrobić to lepiej. W efekcie sprzedaż w restauracji będzie większa, zdobędzie ona więcej zadowolonych i stałych klientów. A co za tym idzie wzrośnie też i zysk właściciela, a w dłuższej perspektywie przełoży się to również na wynagrodzenie pracowników, jeśli jest ono powiązane z wynikami finansowymi lokalu.
Monitoring a bezpieczeństwo
Monitoring w restauracji może również zdecydowanie podnieść bezpieczeństwo. Warto zatem pomyśleć o zamontowaniu kamer wewnątrz lokalu, jak i na zewnątrz. Szczególnie wtedy, gdy posiadamy restaurację z ogródkiem. Zamontowanie systemu monitoringu wpłynie na pewno pozytywnie na postrzeganie naszej restauracji w oczach naszych klientów. A często może stać się doskonałym sposobem na zidentyfikowanie sprawcy kradzieży. Taka sytuacja miała miejsce u jednego z naszych klientów - restauracji typu premium. Jednemu z gości tej restauracji został skradziony portfel. Z pomocą przyszedł właśnie system monitoringu. Na nagraniu z dnia kradzieży został zidentyfikowany złodziej portfela.
Rozmieszczenie kamer
Decydując się na system monitoringu musimy przemyśleć, jak rozmieścić kamery w lokalu. Powinny one być również tak zamontowane, by w swoim zasięgu miały jak największą przestrzeń restauracji. Miejsca newralgiczne, w których koniecznie powinny być zamontowane kamery, to kuchnia, bar, jak i stacjonarne stanowisko sprzedaży na sali. Kamera przy terminalu dotykowym POS pozwoli na weryfikację czynności wykonywanych przez obsługę na stanowisku. Na kuchni z kolei umożliwi łatwe sprawdzenie, jak wygląda przygotowanie potraw i korzystanie z surowców.
System monitoringu w lokalu gastronomicznym to inwestycja, nad którą zdecydowanie warto się zastanowić. Korzystanie z niego przynosi nam wiele korzyści i jako inwestycja, w dłuższej perspektywie się zwróci. Nieocenione pozytywne efekty jego instalacji to przede wszystkim poprawą działania lokalu i zwiększenie efektywności personelu.
Autor artykułu: Jacek Jankowski, e-mail: jacek@dla-gastronomii.pl O mnie: Jestem specjalistą ds. rozwiązań dla gastronomii i hotelarstwa. Od lat doradzam w sprawie systemów gastronomicznych: S4H i X2. Posiadam doświadczenie we wdrożeniach tych systemów w lokalach - restauracjach, kawiarniach i hotelach. |
Dowiedz się więcej:
Promocje w lokalu gastronomicznym pomagają zyskać nowych klientów. Dlatego jeśli jeszcze nie masz w swojej restauracji żadnej oferty promocyjnej to nie czekaj, już teraz ją uruchom! Pomyśl jednak przy okazji o środkach finansowych, jakie będziesz musiał na nie przeznaczyć i zastanów się, jaki będzie ona miała wpływ na Twoją płynność. |