Wielkanocna oferta dla Twoich klientów
- Szczegóły
- Utworzono: piÄ…tek, 06, marzec 2015 15:48
- Odsłony: 3217
Do Świąt Wielkanocnych mamy wprawdzie jeszcze prawie miesiąc, ale już teraz warto pomyśleć o świątecznej ofercie. Najwyższy czas, by opracować świąteczne menu, wielkanocne pakiety potraw dla gości czy zorganizować świąteczne dekoracje. |
Okres świąteczny to dla restauracji doskonały czas na wypromowanie swojej oferty i zdobycie nowych klientów. Jeśli chcesz, by Twoja restauracja była ciągle jedną z najczęściej wybieranych przez klientów lub by klienci nie zapominali o jej istnieniu to koniecznie musisz wykorzystać ten szczególny czas do promocji.
Przedświąteczny czas to okres wypełniony obowiązkami i przygotowaniami do organizacji spotkań w gronie rodzony i przyjaciół. To czas, w którym w krótkim czasie trzeba przygotować wiele odświętnych potraw. Nie każdy ma jednak umiejętności czy chęci. Często zdarza się również tak, że trzeba pracować do ostatniego dnia przed świętami i zwyczajnie brakuje czasu by cokolwiek przygotować na świąteczny stół. Czasem po prostu po ciężkiej pracy chcemy w święta zwyczajnie odpocząć i nie musieć spędzać całych godzin na gotowaniu barszczu, pieczeniu mazurków czy strojeniu jaj. Coraz częściej wyjeżdżamy również na okres świąteczny. Wtedy szukamy miejsc, gdzie można zjeść w świątecznej atmosferze potrawy nawiązujące do tradycji wielkanocnej. Dlatego Ty jako właściciel restauracji czy hotelu powinieneś, a nawet więcej, musisz wyjść w okresie świątecznym naprzeciw potrzebom klientów i zaproponować im na przykład:
- catering świąteczny,
- organizację świątecznego śniadania czy obiadu,
- pobyt w hotelu połączony z kultywowaniem tradycji świątecznych.
Menu świąteczne
Od czego zacząć? Jeśli w ubiegłych latach organizowałeś już Wielkanoc w restauracji to zajrzyj do swojej pamięci, zapisków, a jeśli masz w restauracji system gastronomiczny to do archiwum sprzedaży i sprawdź, co najlepiej sprzedawało się w ubiegłym roku. Postaw na sprawdzone tradycyjne potrawy, które cieszyły się dużym zainteresowaniem podczas poprzednich Świąt. Wypróbuj jednak również nowości, poeksperymentuj i zaskocz swoich klientów nowymi smakami. Unikaj jednak powielania i tzw. pójścia na łatwiznę, czyli menu niczym się nie wyróżniającego. Jeśli zaproponujesz w menu jakieś wyjątkowe i odmienne danie, ale nadal wpisujące się w smaki Wielkanocne to zwrócisz na siebie uwagę. A wtedy na pewno Twoja Wielkanocna oferta spotka się z bardzo dobrym przyjęciem i skorzysta z niej wielu klientów.
Dekoracje
Świeże kwiaty, pisanki, wielkanocne zajączki, piękne wiosenne obrusy z pewnością są nieodłącznym elementem wielkanocnego wystroju restauracji. Nic tak nie umila przecież spotkań przy stole jak piękne dekoracje. Dlatego nie możesz o nich zapominać - szczególnie wtedy, gdy organizujesz wspólne odświętne wielkanocne śniadanie czy obiad. Jeśli mamy już jakieś dekoracje czy obrusy z poprzednich lat dokonajmy ich przeglądu. Sprawdźmy ich stan i zdecydujmy czy można ich jeszcze użyć. Jeśli trzeba coś dokupić to czym prędzej się tym zajmijmy.
Catering
Catering na Święta Wielkanocne to doskonały pomysł na organizację spotkania w rodzinnym gronie w domu bez zbędnego tracenia czasu na gotowanie. Dlatego zaproponuj swoim klientom zakup gotowych tradycyjnych dań świątecznych. Z cateringu często korzystają również firmy czy urzędy. Dlatego powinieneś o swoją ofertę wielkanocnych dań na wynos zadbać już teraz. Spotkania firmowe często odbywają się kilka dni przed świętami, więc lada chwila będą spływać zamówienia na świąteczny catering.
Spotkania firmowe
Jeśli nie będziesz organizować w swojej restauracji świątecznego śniadania czy specjalnego obiadu to i tak możesz wykorzystać ten czas do promocji swojej restauracji. Nie zapominaj o spotkaniach firmowych, które coraz częściej organizowane są w restauracjach. Dlatego przygotuj również ofertę dla tej grupy klientów.
Moc sposobów na promocję
Jak widzisz w okresie Świąt Wielkanocnych możesz wyjść do swoich klientów z kilkoma rodzajami ofert:
- świątecznych spotkań rodzinnych,
- świątecznych spotkań firmowych,
- cateringu dla firm,
- cateringu dla osób prywatnych.
Najlepiej by każda z ofert była indywidualna i miała co najmniej dwa warianty. Każdy z nas lubi bowiem mieć wybór. Dla najbardziej wymagających możesz również zaproponować indywidualnie skomponowaną ofertę. Tutaj warto wziąć pod uwagę osoby na diecie, wegetarian czy cierpiących np. na nietolerancję glutenu. Takim sposobem nie zamkniesz się na żadną grupę klientów i wyjdziesz do nich z możliwie najbardziej szerokim wachlarzem ofert.
A Ty już masz gotową ofertę Wielkanocną w swojej restauracji lub hotelu? Chcesz się podzielić swoją opinią? Zapraszam do komentowania :)
Autor artykułu: Ewelina Krośnia, e-mail: ewelina@dla-gastronomii.pl O mnie: Doradzam w wyborze systemów gastronomicznych i programów hotelowych. Prowadzę szkolenia z obsługi programów S4H i X2 dla właścicieli, managerów oraz pracowników lokali gastronomicznych i hoteli. |
Dowiedz się więcej:
Czy zastanawiałeś się, co zrobić, żeby Twój lokal stał się MIEJSCEM PIERWSZEGO WYBORU dla klienta? Sposobem na to może być program lojalnościowy, który będzie oferował korzyści dla odwiedzajacych restaurację. Takie rozwiązanie zawsze przyciąga uwagę oraz daje satysfakcję zarówno dla użytkownika, jak i lokalu gastronomicznego. Program lojalnościowy może składać się z kilku elementów, które sprawią, że Twoja restauracja na długi okres czasu będzie w czołówce najczęściej odwiedzanych miejsc w mieście. |