pobierz-porady-dla-gastronomii

Wielkanocna oferta dla Twoich klientów  

+ 6
+ 0

Do ÅšwiÄ…t Wielkanocnych mamy wprawdzie jeszcze prawie miesiÄ…c, ale już teraz warto pomyÅ›leć o Å›wiÄ…tecznej ofercie. Najwyższy czas, by opracować Å›wiÄ…teczne menu, wielkanocne pakiety potraw dla goÅ›ci czy zorganizować Å›wiÄ…teczne dekoracje. wielkanoc-oferta-restauracja 

Okres świąteczny to dla restauracji doskonały czas na wypromowanie swojej oferty i zdobycie nowych klientów. Jeśli chcesz, by Twoja restauracja była ciągle jedną z najczęściej wybieranych przez klientów lub by klienci nie zapominali o jej istnieniu to koniecznie musisz wykorzystać ten szczególny czas do promocji.

Przedświąteczny czas to okres wypełniony obowiązkami i przygotowaniami do organizacji spotkań w gronie rodzony i przyjaciół. To czas, w którym w krótkim czasie trzeba przygotować wiele odświętnych potraw. Nie każdy ma jednak umiejętności czy chęci. Często zdarza się również tak, że trzeba pracować do ostatniego dnia przed świętami i zwyczajnie brakuje czasu by cokolwiek przygotować na świąteczny stół. Czasem po prostu po ciężkiej pracy chcemy w święta zwyczajnie odpocząć i nie musieć spędzać całych godzin na gotowaniu barszczu, pieczeniu mazurków czy strojeniu jaj. Coraz częściej wyjeżdżamy również na okres świąteczny. Wtedy szukamy miejsc, gdzie można zjeść w świątecznej atmosferze potrawy nawiązujące do tradycji wielkanocnej. Dlatego Ty jako właściciel restauracji czy hotelu powinieneś, a nawet więcej, musisz wyjść w okresie świątecznym naprzeciw potrzebom klientów i zaproponować im na przykład:

  • catering Å›wiÄ…teczny,
  • organizacjÄ™ Å›wiÄ…tecznego Å›niadania czy obiadu,
  • pobyt w hotelu poÅ‚Ä…czony z kultywowaniem tradycji Å›wiÄ…tecznych.

Menu świąteczne

Od czego zacząć? JeÅ›li w ubiegÅ‚ych latach organizowaÅ‚eÅ› już Wielkanoc w restauracji to zajrzyj do swojej pamiÄ™ci, zapisków, a jeÅ›li masz w restauracji system gastronomiczny to do archiwum sprzedaży i sprawdź, co najlepiej sprzedawaÅ‚o siÄ™ w ubiegÅ‚ym roku. Postaw na sprawdzone tradycyjne potrawy, które cieszyÅ‚y siÄ™ dużym zainteresowaniem podczas poprzednich ÅšwiÄ…t. Wypróbuj jednak również nowoÅ›ci, poeksperymentuj i zaskocz swoich klientów nowymi smakami. Unikaj jednak powielania i tzw. pójÅ›cia na Å‚atwiznÄ™, czyli menu niczym siÄ™ nie wyróżniajÄ…cego. JeÅ›li zaproponujesz w menu jakieÅ› wyjÄ…tkowe i odmienne danie, ale nadal wpisujÄ…ce siÄ™ w smaki Wielkanocne to zwrócisz na siebie uwagÄ™. A wtedy na pewno Twoja Wielkanocna oferta spotka siÄ™ z bardzo dobrym przyjÄ™ciem i skorzysta z niej wielu klientów.

Dekoracje

Åšwieże kwiaty, pisanki, wielkanocne zajÄ…czki, piÄ™kne wiosenne obrusy z pewnoÅ›ciÄ… sÄ… nieodÅ‚Ä…cznym elementem wielkanocnego wystroju restauracji. Nic tak nie umila przecież spotkaÅ„ przy stole jak piÄ™kne dekoracje. Dlatego nie możesz o nich zapominać - szczególnie wtedy, gdy organizujesz wspólne odÅ›wiÄ™tne wielkanocne Å›niadanie czy obiad.  JeÅ›li mamy już jakieÅ› dekoracje czy obrusy z poprzednich lat dokonajmy ich przeglÄ…du. Sprawdźmy ich stan i zdecydujmy czy można ich jeszcze użyć. JeÅ›li trzeba coÅ› dokupić to czym prÄ™dzej siÄ™ tym zajmijmy. 

 

wielkanocna-oferta-restauracja

Catering

Catering na Święta Wielkanocne to doskonały pomysł na organizację spotkania w rodzinnym gronie w domu bez zbędnego tracenia czasu na gotowanie. Dlatego zaproponuj swoim klientom zakup gotowych tradycyjnych dań świątecznych. Z cateringu często korzystają również firmy czy urzędy. Dlatego powinieneś o swoją ofertę wielkanocnych dań na wynos zadbać już teraz. Spotkania firmowe często odbywają się kilka dni przed świętami, więc lada chwila będą spływać zamówienia na świąteczny catering.

Spotkania firmowe

Jeśli nie będziesz organizować w swojej restauracji świątecznego śniadania czy specjalnego obiadu to i tak możesz wykorzystać ten czas do promocji swojej restauracji. Nie zapominaj o spotkaniach firmowych, które coraz częściej organizowane są w restauracjach. Dlatego przygotuj również ofertę dla tej grupy klientów.

Moc sposobów na promocję

Jak widzisz w okresie Świąt Wielkanocnych możesz wyjść do swoich klientów z kilkoma rodzajami ofert:

  • Å›wiÄ…tecznych spotkaÅ„ rodzinnych,
  • Å›wiÄ…tecznych spotkaÅ„ firmowych,
  • cateringu dla firm,
  • cateringu dla osób prywatnych.

Najlepiej by każda z ofert była indywidualna i miała co najmniej dwa warianty. Każdy z nas lubi bowiem mieć wybór. Dla najbardziej wymagających możesz również zaproponować indywidualnie skomponowaną ofertę. Tutaj warto wziąć pod uwagę osoby na diecie, wegetarian czy cierpiących np. na nietolerancję glutenu. Takim sposobem nie zamkniesz się na żadną grupę klientów i wyjdziesz do nich z możliwie najbardziej szerokim wachlarzem ofert.

 

A Ty już masz gotową ofertę Wielkanocną w swojej restauracji lub hotelu? Chcesz się podzielić swoją opinią? Zapraszam do komentowania :)

Ekspert-Ewelina-dla-gastronomii-d1

Autor artykułu: Ewelina Krośnia, e-mail: ewelina@dla-gastronomii.pl

O mnie:

Doradzam w wyborze systemów gastronomicznych i programów hotelowych. Prowadzę szkolenia z obsługi programów S4H i X2 dla właścicieli, managerów oraz pracowników lokali gastronomicznych i hoteli.

Dowiedz się więcej:

Jak powinna wyglądać karta menu? To chyba każdy z nas wie. Kilka stron z nazwami potraw i cenami. Jak jednak opracować menu, które pozwoli na osiągnięcie sukcesu? Trzeba przygotować kartę, która zachęci gości i pozwoli na wyróżnienie się.

jak pisac opisy menu

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież