Zasady zarządzania restauracją - część 4


- Szczegóły
- Utworzono: czwartek, 05, luty 2015 16:44
- Odsłony: 5590
Restauracja bez systemu sprzedaży? Czy to jeszcze możliwe? Jakie zalety, a jakie wady mają systemy gastronomiczne dla restauracji? Przekonaj się już teraz. Trzy kolejne zasady zarządzania restauracją już dostępne dla Ciebie. | ![]() |
Dzisiejszym wpisem kontynuujemy nasz cykl wpisów na temat 10 zasad zarządzania restauracją. Do tej pory przedstawiliśmy Wam 5 zasad w trzech wpisach:
- zasada nr 1 i 2: Obsługa klienta i wymagania wobec personelu
- zasada nr 3: Restauracja potrzebuje reklamy
- zasada nr 4 i 5: Przepływy finansowe i promocje w lokalu
Dziś zajmiemy się kolejnymi trzema. Pomyślicie czemu, aż trzema w jednym wpisie? Bo dwie z nich to krótkie, żeby nie rzec "żołnierskie" zasady, którym nie potrzeba dodatkowych komentarzy. Zapraszam zatem na opowieść o cateringu, kontroli i systemach sprzedaży. Tak właśnie posiadanie systemu sprzedaży w lokalu gastronomicznym to nie tylko dodatek, ale podstawa działalności. Nikt już dziś raczej nie wyobraża sobie funkcjonowania restauracji bez niego.
Zasada nr 6 - zwiększ swoją sprzedaż dzięki cateringowi
Dowozy to jedna z opcji pozwalających na zwiększenie zarówno liczby klientów restauracji, jak i sprzedaży. Oferowanie sprzedaży na wynos i realizacja dowozów musi jednak wiązać się z odpowiednim zapleczem. W przypadku dowozów musimy posiadać możliwości przygotowania i obsługi wielu posiłków w jednym czasie, a co najważniejsze zagwarantować klientom jak najszybszy dowóz potrawy. W związku z tym warto ustalić nieprzekraczalny czas, w jakim dostarczymy posiłek do klienta. W organizacji i obsłudze zamówień na wynos pomagają moduły systemów sprzedaży. Są one dostępne w systemach z naszej oferty. Poznaj ofertę na system sprzedaży dla restauracji.
Zasada nr 7 - sprawdzaj regularnie sprzedaż restauracji
Każdy biznes wymaga biznes planu. Nie inaczej jest w przypadku restauracji. Jako właściciel restauracji musisz szacować przyszły przychody, jak i koszty prowadzenia lokalu. Musisz być przewidujący i wiedzieć, ile w przybliżeniu możesz w danym dniu, tygodniu i miesiącu zarobić. Możesz to łatwo zrobić biorąc pod uwagę ilość miejsc w Twoim lokalu, średnie ceny potraw, najczęściej zamawiane pozycje, jak i okresy zwiększonego i zmniejszonego ruchu. W regularnym sprawdzaniu sprzedaży w restauracji pomogą Ci systemy dla gastronomii. I tutaj nawiązujemy do kolejenj ósmej zasady. Korzytając z nich nic nie umknie Twojej uwadze. Będziesz mógł w szybki sposób sprawdzić, które pozycje się sprzedają i zdobędziesz dowody na zmianę menu. Chcesz więcej wiedzieć o zasadach budowy menu w restauracji? Czytaj: 9 rzeczy, które musisz wiedzieć o menu w restauracji. Dodatkowo musisz na bieżąco analizować koszty osobowe, czy liczbę klientów. Tylko wtedy zdobędziesz pełną kontrolę i będziesz mógł profesjonalnie zarządzać swoją restauracją.
Zasada nr 8 - restauracja bez systemu sprzedaży to jak kucharz bez garnków :)
System sprzedaży to rzecz, bez której prowadzenie restauracji jest obecnie niezwykle utrudnione. Stał się on nieodłącznym elementem funkcjonowania restauracji. Nic więc dziwnego, że obecnie prowadzenie restauracji bez pomocnika w postaci profesjonalnego systemu dla gastronomii jest obecnie praktycznie niespotykane.
Jeśli jednak Ty nadal nie posiadasz systemu typu POS to koniecznie rozważ na poważnie jego zakup i wdrożenie. Z kolei jeśli go posiadasz, ale nie bardzo wiesz, jak możesz sobie przy jego pomocy usprawnić pracę to koniecznie poszukaj porady u specjalistów. Jeśli posiadasz system S4H lub X2 to możesz zgłosić się do nas - chętnie Ci pomożemy lepiej wykorzystywać Twój system gastronomiczny.
Dlaczego warto korzystać z systemów sprzedaży?
- zwiększenie (a nawet całkowita) eliminacja kradzieży pracowniczych,
- pełna kontrola sprzedaży,
- wygodna komunikacja między kelnerem a kuchnią,
- krótszy czas realizacji zamówień,
- analizowanie i raportowanie sprzedaży
To jedynie kilka z ważniejszych zalet systemów dla gastronomii.
Wady, które nie są wadami :)
System komputerowy i sprzęt, na którym został zainstalowany nie jest niestety niezawodny. Dlatego istnieje niebezpieczeństwo utraty danych - bazy danych klientów czy sprzedaży. Dlatego warto wcześniej pomyśleć nad kopią zapasową dla danych gromadzonych w systemie. To da nam gwarancję bezpieczeństwa w przypadku nieprzewidzianych przypadków. Zobacz więcej na temat systemów sprzedaży:
Na dziś to tyle. W kolejnym wpisie z cyklu zajmiemy się dwiema ostatnimi z 10 zasad zarządzania restauracją. Ostatni wpis z cyklu już wkrótce. Śledź na bieżąco nasz poradnik. Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz się podzielić ze mną swoją opinią to zapraszam do komentowania!
![]() |
Autor artykułu: Ewelina Krośnia, e-mail: ewelina@dla-gastronomii.pl O mnie: Doradzam w wyborze systemów gastronomicznych i programów hotelowych. Prowadzę szkolenia z obsługi programów S4H i X2 dla właścicieli, managerów oraz pracowników lokali gastronomicznych i hoteli. |
Dowiedz się więcej:
Wino może uświetnić każdą okazję. Wykwintny obiad czy romantyczna kolacja nie może obejść się bez tego trunku. Jednak, aby wydobyło ono najwyższe walory smakowe spożywanych potraw potrzebne jest wino dobrej jakości. A takie musi być odpowiednio przechowywane. W przeciwnym razie może pogorszyć swoje właściwości. Jak zatem wydobyć z wina jego potencjał z wina i zachować smak? A w końcu jak przechowywać wino, gdy nie mamy własnej piwniczki? |
|