pobierz-porady-dla-gastronomii

Zasady zarządzania restauracją - część 4  

+ 6
+ 0

Restauracja bez systemu sprzedaży? Czy to jeszcze możliwe? Jakie zalety, a jakie wady mają systemy gastronomiczne dla restauracji? Przekonaj się już teraz. Trzy kolejne zasady zarządzania restauracją już dostępne dla Ciebie.  zasady-zarzadzania-restauracja-1

Dzisiejszym wpisem kontynuujemy nasz cykl wpisów na temat 10 zasad zarządzania restauracją. Do tej pory przedstawiliśmy Wam 5 zasad w trzech wpisach: 

Dziś zajmiemy się kolejnymi trzema. Pomyślicie czemu, aż trzema w jednym wpisie? Bo dwie z nich to krótkie, żeby nie rzec "żołnierskie" zasady, którym nie potrzeba dodatkowych komentarzy. Zapraszam zatem na opowieść o cateringu, kontroli i systemach sprzedaży. Tak właśnie posiadanie systemu sprzedaży w lokalu gastronomicznym to nie tylko dodatek, ale podstawa działalności. Nikt już dziś raczej nie wyobraża sobie funkcjonowania restauracji bez niego.

 

Zasada nr 6 - zwiększ swoją sprzedaż dzięki cateringowi

Dowozy to jedna z opcji pozwalających na zwiększenie zarówno liczby klientów restauracji, jak i sprzedaży. Oferowanie sprzedaży na wynos i realizacja dowozów musi jednak wiązać się z odpowiednim zapleczem. W przypadku dowozów musimy posiadać możliwości przygotowania i obsługi wielu posiłków w jednym czasie, a co najważniejsze zagwarantować klientom jak najszybszy dowóz potrawy. W związku z tym warto ustalić nieprzekraczalny czas, w jakim dostarczymy posiłek do klienta. W organizacji i obsłudze zamówień na wynos pomagają moduły systemów sprzedaży. Są one dostępne w systemach z naszej oferty. Poznaj ofertę na system sprzedaży dla restauracji

 

Zasada nr 7 - sprawdzaj regularnie sprzedaż restauracji 

Każdy biznes wymaga biznes planu. Nie inaczej jest w przypadku restauracji. Jako właściciel restauracji musisz szacować przyszły przychody, jak i koszty prowadzenia lokalu. Musisz być przewidujący i wiedzieć, ile w przybliżeniu możesz w danym dniu, tygodniu i miesiącu zarobić. Możesz to łatwo zrobić biorąc pod uwagę ilość miejsc w Twoim lokalu, średnie ceny potraw, najczęściej zamawiane pozycje, jak i okresy zwiększonego i zmniejszonego ruchu. W regularnym sprawdzaniu sprzedaży w restauracji pomogą Ci systemy dla gastronomii. I tutaj nawiązujemy do kolejenj ósmej zasady. Korzytając z nich nic nie umknie Twojej uwadze. Będziesz mógł w szybki sposób sprawdzić, które pozycje się sprzedają i zdobędziesz dowody na zmianę menu. Chcesz więcej wiedzieć o zasadach budowy menu w restauracji? Czytaj: 9 rzeczy, które musisz wiedzieć o menu w restauracji. Dodatkowo musisz na bieżąco analizować koszty osobowe, czy liczbę klientów. Tylko wtedy zdobędziesz pełną kontrolę i będziesz mógł profesjonalnie zarządzać swoją restauracją. 

 

systemy-sprzedazy-dla-restauracji

 

Zasada nr 8 - restauracja bez systemu sprzedaży to jak kucharz bez garnków :)

System sprzedaży to rzecz, bez której prowadzenie restauracji jest obecnie niezwykle utrudnione. Stał się on nieodłącznym elementem funkcjonowania restauracji. Nic więc dziwnego, że obecnie prowadzenie restauracji bez pomocnika w postaci profesjonalnego systemu dla gastronomii jest obecnie praktycznie niespotykane.

Jeśli jednak Ty nadal nie posiadasz systemu typu POS to koniecznie rozważ na poważnie jego zakup i wdrożenie. Z kolei jeśli go posiadasz, ale nie bardzo wiesz, jak możesz sobie przy jego pomocy usprawnić pracę to koniecznie poszukaj porady u specjalistów. Jeśli posiadasz system S4H lub X2 to możesz zgłosić się do nas - chętnie Ci pomożemy lepiej wykorzystywać Twój system gastronomiczny. 

 

Dlaczego warto korzystać z systemów sprzedaży?

  • zwiększenie (a nawet całkowita) eliminacja kradzieży pracowniczych,
  • pełna kontrola sprzedaży, 
  • wygodna komunikacja między kelnerem a kuchnią, 
  • krótszy czas realizacji zamówień,
  • analizowanie i raportowanie sprzedaży 

To jedynie kilka z ważniejszych zalet systemów dla gastronomii. 

 

Wady, które nie są wadami :)

System komputerowy i sprzęt, na którym został zainstalowany nie jest  niestety niezawodny. Dlatego istnieje niebezpieczeństwo utraty danych - bazy danych klientów czy sprzedaży. Dlatego warto wcześniej pomyśleć nad kopią zapasową dla danych gromadzonych w systemie. To da nam gwarancję bezpieczeństwa w przypadku nieprzewidzianych przypadków. Zobacz więcej na temat systemów sprzedaży:

 

Na dziś to tyle. W kolejnym wpisie z cyklu zajmiemy się dwiema ostatnimi z 10 zasad zarządzania restauracją. Ostatni wpis z cyklu już wkrótce. Śledź na bieżąco nasz poradnik. Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz się podzielić ze mną swoją opinią to zapraszam do komentowania!

 

Ekspert-Ewelina-dla-gastronomii-d1

Autor artykułu: Ewelina Krośnia, e-mail: ewelina@dla-gastronomii.pl

O mnie:

Doradzam w wyborze systemów gastronomicznych i programów hotelowych. Prowadzę szkolenia z obsługi programów S4H i X2 dla właścicieli, managerów oraz pracowników lokali gastronomicznych i hoteli.

Dowiedz się więcej:


SYSTEM MONITORINGU W RESTAURACJI to inwestycja przynosząca wymierne korzyści. Lepsza wydajność pracowników, eliminacja nadużyć i lepsza kontrola na funkcjonowaniem lokalu to tylko niektóre z szeregu zalet. A co można jeszcze zyskać na jego instalacji? kamery-gastronomia

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież