Program lojalnościowy w restauracji
- Szczegóły
- Utworzono: środa, 17, wrzesień 2014 09:45
- Odsłony: 4675
Czy zastanawiałeś się, co zrobić, żeby Twój lokal stał się MIEJSCEM PIERWSZEGO WYBORU dla klienta? Sposobem na to może być program lojalnościowy, który będzie oferował korzyści dla odwiedzajacych restaurację. Takie rozwiązanie zawsze przyciąga uwagę oraz daje satysfakcję zarówno dla użytkownika, jak i lokalu gastronomicznego. Program lojalnościowy może składać się z kilku elementów, które sprawią, że Twoja restauracja na długi okres czasu będzie w czołówce najczęściej odwiedzanych miejsc w mieście. |
Elementy systemu lojalnościowego
Program lojalnościowy to jeden z modułów systemów gastronomicznych S4H i X2. Każda restauracja, posiadająca jeden z tych programów, może uruchomić obsługę kart lojalnościowych. Karty te wprawadza się do systemu gastronomicznego, w którym przypisuje się do nich rabat lub inną korzyść dla klienta. Następnie takie karty lojalnościowe można rozdać odwiedzającym restaurację, zachęcając do powrotu na kolejny posiłek. A jeśli posiadasz sieć restauracji, możesz poinformować klientów, że w każdym Twoim lokalu jest dostępny program lojalnościowy.
Aby uzyskać więcej danych o kliencie, wystarczy poprosić go o uzupełnienie krótkiej ankiety, po czym zostaje wręczona karta lojalnościowa. Taką ankietę klient może także uzupełnić na stronie restauracji, co spowoduje aktywację rabatów na karcie. W ten prosty sposób restauracja zdobędzie bardzo cenne informacje o swoich gościach, np. imię i nazwisko, numer telefonu, adres e-mail. Dane te można wykorzystać przy promocjach, które są kolejnym istatnym elementem programu lojalnościowego.
Promocje programu lojalnościowego
Posidając podstawowe dane klienta restauracji, można przeprowadzać cykliczne kampanie promocyjne, powiązane z programem lojalnościowym. Istnieje kilka sposobów na takie promocje:
- kampanie SMS,
- newsletter - automatyczna wiadomość e-mail,
- zwykły list.
Kampania z wykorzystaniem Newslettera będzie najtańsza, gdyż wystarczy wysłać informacje o promocji z konta e-mail restauracji. Ten rodzaj kampanii można zautomatyzować, żeby nie wysyłać maili ręcznie. W tym celu jest potrzebny system do Newslettera - wystarczy, że strona restauracji zbudowana jest na systemie CMS z funkcją Newslettera (po wdrożeniu takiej strony promocja poprzez Newsletter nic nie kosztuje!).
Co daje program lojalnościowy
Głównym zadaniem programu lojalnościowego jest zwiększenie zysków restauracji poprzez przyciągnięcie gości do lokalu. Konkurencja 'nie śpi', więc trzeba zadbać o zadowolenie klientów i zachęcić ich do powrotu. Nawet drobna promocja w postaci darmowego napoju może przechylić szalę na Twoją korzyść.
Karty lojalnościowe można również wykorzystywać przy zamówieniach z dowozem. Wystarczy, że zamawiający zostanie rozpoznany podczas rozmowy telefonicznej w systemie gastronomicznym, który automatycznie naliczy rabat z karty. Spowoduje to, że restauracja w oczach klienta będzie wyglądać na nowoczesną i zapewniającą wysoki standard obsługi. To gwarantowana metoda na zadowolenie klienta, a także zadowolenie pracowników, których praca staje się łatwiejsza.
Skontaktuj się z nami, jeśli chcesz się dowiedzieć, jak uruchomić program lojalnościowy w swojej restauracji :)
Czytaj też: Foursquare dla Twojej restauracji
Autor artykułu: Ewelina Krośnia, e-mail: ewelina@dla-gastronomii.pl O mnie: Doradzam w wyborze systemów gastronomicznych i programów hotelowych. Prowadzę szkolenia z obsługi programów S4H i X2 dla właścicieli, managerów oraz pracowników lokali gastronomicznych i hoteli. |
Dowiedz się więcej:
Osoby posiadające dzieci coraz częściej wybierają się z nimi do lokali gastronomicznych. Wychodzenie z dzieckiem do restauracji ma ogromny wpływ na to, jaki lokal zostanie wybrany. Decydujący wpływ ma w takim przypadku ma przede wszystkim poziom przyjazności lokalu dla dzieci. Składa się na to menu, rozrywka dla dzieci, specjalne naczynia czy stoliki i krzesełka. |