pobierz-porady-dla-gastronomii

10 pomysłów na budowę zgranego zespołu  

+ 1
+ 0

Nie ma znaczenia, jak dobre jest Twoje jedzenie, jak dobrą lokalizację znalazłeś dla swojego lokalu, jeśli Twój personel nie jest kompetentny i przyjazny dla gości. Wtedy klienci na pewno nie będą wracać. Jesteś właścicielem, sam gotujesz, jesteś własnym szefem. Nie obędzie się jednak bez dobrych pracowników, którzy pozwolą na normalne funkcjonowanie restauracji. 

personel restauracja

Masz zamiar dopiero otworzyć restaurację lub już prowadzisz? Nigdy nie jest za późno, by zadbać o swój zespół. Będzie to miało niebagatelne znaczenie dla sukcesu restauracji, atmosfery w niej panującej oraz ogólnej opinii o lokalu. Chcesz poprawić relacje w swojej restauracji? Koniecznie zapoznaj się z poniższymi poradami doskonalenia pracowników.

  1. Bądź przykładem dla swoich pracowników - jako właściciel restauracji jesteś odpowiedzialny za swoich pracowników i jeśli oczekujesz od nich, żeby zachowywali się zgodnie z zasadami to Ty musisz, być pierwszym, który da przykład. Jeśli sam źle traktujesz ludzi – swoich współpracowników, masz ciągle zły humor to jak możesz wymagać od pracowników, by pracowali i zachowywali się inaczej? Bądź uśmiechnięty, chwal swój personel, bądź sprawiedliwy i umiejętnie rozwiązuj spory. Wtedy Twoi pracownicy będą mogli brać z Ciebie przykład i Cię naśladować.

  2. Organizuj spotkanie zespołu poza pracą - cykliczne spotkania wszystkich pracowników to dobry moment na integrację i lepsze poznanie się. Postaraj się, żeby były one ciekawe, a wszyscy czekali na nie z utęsknieniem. Takie spotkania to dobry sposób na „przełamanie lodów” i łatwiejsze zbudowanie zgranego zespołu. Musisz mieć świadomość, że jeśli Twoi pracownicy się polubią to współpraca między nimi będzie wyglądała o wiele lepiej. Uważasz, że to zbędny koszt? Jesteś w błędzie. Takie spotkania to inwestycja, a dodatkowo napędzenie energii do dalszej pracy.

  3. Nagradzaj swoich pracowników - zdrowa konkurencja między pracownikami jest jak najbardziej wskazana. Zaplanuj grę, w której będą mogli wziąć udział wszyscy, każdy będzie miał równą szansę, a ten kto wygra odbierze nagrodę – niekoniecznie w postaci pieniędzy. Musisz jednak pamiętać, że nagroda musi stanowić wartość dla każdego – tak by motywowała ona do udziału w zabawie. Mogą być to na przykład bilety do kina czy vouchery na zakupy do jakiejś sieci handlowej.

  4. Zadbaj o dobry nastrój każdego pracownika - kelnerzy w restauracji są na pierwszej linii frontu. To oni zbierają wszystkie opinie – zarówno te dobre, jak i te gorsze, nie mając praktycznie wpływu na to przygotowanie potrawy. Jeśli kuchnia pracuje prawidłowo, nie ma przestojów to klient jest zadowolony, a wtedy również kelner jest zadowolony.

  5. Okazuj szacunek wszystkim pracownikom - w każdej restauracji istnieje hierarchia – od właściciela/managera przez kierownika sali, kelnerów, szefa kuchni, jego pomocników czy osoby zmywające. Nieważne na jakim szczeblu jest dany pracownik – każdy z nich zasługuje na taki sam poziom szacunku. Praca każdego jest potrzebna do osiągnięcia ogólnego sukcesu. Nie chodzi tutaj jedynie o szacunek oddawany pracownikom przez właściciela, ale również o szacunek pomiędzy samymi pracownikami.

  6. Poznaj bliżej swoich pracowników - rozmawiaj ze swoimi pracownikami, zainteresuj się ich życiem osobistym, hobby - wejdź na inny poziom kontaktu. Pokaż, że widzisz w nich kogoś więcej, niż tylko szefa kuchni czy kelnera.

  7. Zachęć do tworzenia dobrego nastroju w pracy - obsługa klientów w restauracji to poważna sprawa – musisz brać odpowiedzialność za swoje zachowanie. To nie znaczy jednak, że nie możesz bawić się swoją pracą. Nie bój się żartować z personelem czy klientami – to buduje relacje i wyjątkową atmosferę.

  8. Bierz pod uwagę opinie swojego zespołu - poproś wszystkich swoich pracowników o sugestie, jak można poprawić funkcjonowanie restauracji. Możesz zaproponować temat dla dyskusji i czekać na feedback. Z każdą sugestia się zapoznaj. Może się okazać, że Twoi pracownicy mają świetne pomysły i wyczucie.

  9. Dziękuj zespołowi za dobrą pracę - to jest naprawdę łatwe. Naucz się dziękować i chwalić pracowników za ich pracę i osiągnięcia.

  10. Bądź zawsze na bieżąco z problemami - jeśli tworzą się jakiekolwiek złe relacje między pracownikami musisz na to reagować i pomagać je rozwiązywać. Jeśli jakikolwiek konflikt „rozleje się”po zespole to będzie miał on negatywny wpływ na ogólne funkcjonowanie restauracji.

A Ty jak dbasz o swój zespół? Które porady uważasz za przydatne? Co być dodał do tej listy?

Ekspert-Ewelina-dla-gastronomii-d1

Autor artykułu: Ewelina Krośnia, e-mail: ewelina@dla-gastronomii.pl

O mnie:

Doradzam w wyborze systemów gastronomicznych i programów hotelowych. Prowadzę szkolenia z obsługi programów S4H i X2 dla właścicieli, managerów oraz pracowników lokali gastronomicznych i hoteli.

Dowiedz się więcej:

Oszczędności przydają się w każdym biznesie. Również w lokalu gastronomicznym. Sprawdź swoje wydatki i zastanów się na czym mógłbyś oszczędzić. A może menu będzie jednym z pierwszych sposobów na oszczędności? zasady-zarzadzania-restauracja-5

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież