pobierz-porady-dla-gastronomii

Śniadania w restauracji  

+ 1
+ 0
Jeszcze kilka lat temu mało kto wierzył, że ludzie będą jeść śniadania w restauracjach. W dużych miastach śniadania w lokalach jednak je się coraz częściej. Serwuje je coraz więcej restauracji, z coraz większym urozmaiceniem... ale nie zawsze dla zysku.  sniadanie w restauracji

Oferta śniadaniowa szansą na zwiększenie liczby klientów

Poszerzenie godzin otwarcia restauracji wydaje się prostym sposobem na zwiększenie liczby jej klientów. Według zasady dłużej otwarte - przyjdzie więcej klientów. Jednak nie jest to taka prosta zależność, jak by mogło się wydawać. Godziny przedpołudniowe to zdecydowanie trudniejszy czas dla restauracji, niż czas lunchu czy godziny wieczorne. Aby zyskać klientów, którzy będą odwiedzali restaurację w tym czasie trzeba zaproponować coś niebanalnego.

Zanim zdecydujesz się na poszerzenie swojej oferty o śniadania to zastanów się nad:

  • charakterem Twojej restauracji – jakiego rodzaju dania serwuje Twój lokal? Jak dobrać rodzaje śniadania, żeby pasowały do reszty menu? Czy śniadanie powinno być w stylu fast food czy w stylu małej lokalnej piekarni? Które będzie przy okazji cieszyło się większym zainteresowaniem? W większości przypadków będziesz musiał bowiem wybrać, bo nie każdy rodzaj będziesz mógł wprowadzić do swojej oferty.

  • cenami za dania dostępne w ofercie. Nie znajdziesz bowiem raczej chętnych na śniadanie w 30 zł za porcję – nie ważne jak by było wyszukane. Możesz się obawiać odpływu klientów z popołudniowej oferty i korzystanie przez nich z Twoich porannych propozycji, które siłą rzeczy muszą być tańsze.

  • lokalizacją – jeśli prowadzisz przydrożne bistro czy restaurację w centrum miasta blisko biurowców to na pewno oferta śniadaniowa to dobra opcja. Musisz pamiętać, że śniadanie je się szybko, a restauracje, które je serwują muszą być wygodne. Dlatego takie restauracje sieciowe jak McDonald’s odnoszą takie sukcesy w przypadku oferty śniadaniowej.

  • konkurencją w okolicy – sprawdź czy jakieś lokale w Twojej okolicy serwują śniadania. Rozejrzyj się po najbliższych ulicach czy gdzieś w menu jest dostępna oferta na śniadanie. Jeśli tak to sprawdź, jakie jest zainteresowanie tą opcją, jak również, jakie ceny zostały ustalone. Jeśli nawet masz już konkurencję, a Twoja restauracja znajduje się w dzielnicy biznesowej to warto również w swoim lokalu zaproponować śniadania. Na pewno pojawi się grono zainteresowanych biznesmenów, którzy przy śniadaniu będą chcieli omówić sprawy biznesowe.

  • liczbą pracowników – jeśli chcesz otworzyć swoją restaurację w dodatkowych porannych godzinach to musisz się zastanowić czy wystarczy Ci pracowników. Warto wziąć też pod uwagę czy zespół będzie chętny również na pracę w tych godzinach, kiedy de facto możliwość zarobienia na napiwkach będzie niższa.

  • sprzętem – teoretycznie do przygotowywania śniadań nie musisz posiadać zaawansowanego sprzętu. Jednak z pewnością dodatkowe naczynia, jak filiżanki, kubki do kawy czy zaparzacze do herbaty się przydadzą. Dodatkowe posiłki to dodatkowa ilość składników potraw do przechowywania, a tym samym potrzebnego miejsca w chłodziarkach i lodówkach.

Próbne uruchomienie oferty śniadaniowej

Jeśli chcesz sprawdzić, czy oferta śniadaniowa przyjmie się w Twojej restauracji to koniecznie to przetestuj. Sprawdź ofertę śniadaniową w dni robocze, jak i weekend. Wtedy będziesz miał porównanie, kiedy się ona lepiej sprawdziła. Na początek ubierz opcję śniadaniową w promocję marketingową, zaproponuj coś niebanalnego, tak by znaleźli się chętni na odwiedzenie Twojego lokalu.

Co serwować na śniadanie?

Możemy wyróżnić śniadania na słodko i na ostro. Zazwyczaj łączone są one w zestawach z sokiem, herbatą czy kawą. Wśród propozycji na słodko królują klasyczne naleśniki, croissanty czy jogurt z owocami i płatkami kukurydzianymi. Jeśli chodzi o propozycje na ostro to tutaj królują grillowane kiełbaski z bekonem czy omlety jajeczne z serem.

Śniadanie za 1 zł

Czy to możliwe? Oczywiście, że tak. W Warszawie są już lokale, które zrezygnowały z wysokich cen, ponieważ postawiły na pozyskiwanie klientów, bo na pewno nie ma z tego zarobków. W tych lokalach śniadanie stało się formą reklamy, która ma zachęcać do powrotu na obiady i kolacje. Śniadanie jest serwowowane za symboliczną złotówkę przy zakupie herbaty i kawy. W tym przypadku minimalna wysokość rachunku wynosi 8 zł. To pozwala na pokrycie kosztu składników śniadania.

Musisz pamiętać, że menu śniadaniowe to na ogół niskie ceny i niskie zarobki. Jednak jeśli będziesz miał codziennie odpowiednią ilość zainteresowanych to na pewno warto będzie wdrożyć tą koncepcję w restauracji na stałe. Pamiętaj również, że oferta śniadaniowa to dobry sposób na zwiększenie bazy odwiedzających Cię klientów. Co ważne stanowi ona też doskonały sposób na zagospodarowanie składników, których nie można dłużej przechowywać, czy masz ich niewystarczającą ilość do przygotowania do danego dania głównego z karty. 

Ekspert-Ewelina-dla-gastronomii-d1

Autor artykułu: Ewelina Krośnia, e-mail: ewelina@dla-gastronomii.pl

O mnie:

Doradzam w wyborze systemów gastronomicznych i programów hotelowych. Prowadzę szkolenia z obsługi programów S4H i X2 dla właścicieli, managerów oraz pracowników lokali gastronomicznych i hoteli.

Dowiedz się więcej:

Promocje w lokalu gastronomicznym pomagają zyskać nowych klientów. Dlatego jeśli jeszcze nie masz w swojej restauracji żadnej oferty promocyjnej to nie czekaj, już teraz ją uruchom! Pomyśl jednak przy okazji o środkach finansowych, jakie będziesz musiał na nie przeznaczyć i zastanów się, jaki będzie ona miała wpływ na Twoją płynność.  zasady-zarzadzanie-restauracja

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież