pobierz-porady-dla-gastronomii

Przygotuj restaurację na Boże Narodzenie  

+ 1
+ 1

Początek grudnia to czas, kiedy Twoja restauracja powinna zacząć intensywne przygotowania do Świąt Bożego Narodzenia. To najwyższy czas by pomyśleć o świątecznych akcentach, które sprawią, ze wnętrze stanie się bardziej klimatyczne. To również dobry okres by pomyśleć nad świątecznym cateringiem i przedświątecznymi promocjami.

swieta w restauracji

Dekoracje świąteczne

Święta Bożego Narodzenia to czas kiedy każdy sklep, miejsce pracy, instytucja czy urząd dekoruje swoje wnętrze. Praktycznie każde miejsce publiczne i domy są udekorowane. Wszystkie witryny sklepowe i centra handlowe walczą o choćby skrawek zainteresowania klienta, które przełoży się na zysk. Dotyczy to również lokali gastronomicznych. Piękne dekoracje w restauracji mogą zaciekawić klienta i stworzyć wyjątkową atmosferę. Wpłynie ona na lepsze samopoczucie klienta w lokalu i sprawi, że wchodząc do niego by sprawdzić czy są jeszcze wolne miejsca nie będzie już chciał zrezygnować ze zjedzenia pysznego posiłku. Dodatkowo masz szansę, że klient wróci do Ciebie, a może stanie się nawet lojalnym klientem?

Jak dekorować?

Dekorowanie restauracji to sztuka, która wymaga umiejętności i wyczucia stylu. Nie wystarczy położyć czerwony obrus czy ubrać choinkę. Należy pamiętać, że to jakie ozdoby wybierzemy do naszego wnętrza powinno zależeć od tego czy lokal jest nowoczesny czy tradycyjny. Kolorystyka ozdób powinna grać z kolorystyką, w jakiej urządzona jest restauracja. Ciekawa i oryginalna dekoracja świąteczna to również sprawa prestiżu. Jeśli prowadzisz lokal z „wyższej półki” to koniecznie musisz potraktować poważnie temat dekoracji. Dlatego przygotowania do świąt musisz przygotować kompleksowo. Musisz zadbać  o wystrój, specjalne menu, jak i stroje obsługi.

Jakich kolorów użyć?

  • Biały  - to klasyczny i królewski kolor. Doskonały dla tych restauracji, które mają dość przaśnej feerii kolorów
  • Brązowy – gustowny, ponadczasowy i stonowany kolor. Doskonale komponuje się z szyszkami, gałązkami iglastego drzewa.
  • Różowy/fioletowy – bardzo odważny, nadaje się jedynie dla nowoczesnych restauracji, które lubią łamać konwenanse.
  • Niebieski – zimny, choć bardzo elegancki. Doskonale komponuje się ze srebrem tworząc klasyczną całość. To dominujący kolor, dlatego należy uważać, by go nie nadużyć.
  • Złoty – idealnie komponuje się z czerwienią stanowiąc klasykę samą w sobie. Takie połączenie tak jest zarówno tradycyjne jak i bezpieczne dla większości rodzajów restauracji nowoczesnych, i tradycyjnych.
  • Kolorowe – dla lubiących feerię kolorów. W tym roku szczególnie powraca ten styl do łask.

Jeśli masz wnętrze nowoczesne i surowe to wybierz minimalistyczne ozdoby. W takich przypadkach lepiej dekoracji dodać w restauracji mniej, niż więcej. Warto wybrać jeden element na przykład w postaci choinki z pięknymi bombkami i światełkami.

Promocje świąteczne

Przed świętami powinieneś również pomyśleć o promocjach dla klientów. Przykładowo możesz zaproponować rabat na określoną grupę produktów. Warto również docenić klientów i wysłać mu świąteczne życzenia. To dobry sposób na przypomnienie klientom o sobie. Opracuj świąteczny newsletter, w którym poinformujesz o nowych daniach z menu. Jeśli w okresie około świątecznym nie przyjdą do Twojej restauracji to będą mogli się tym sposobem dowiedzieć o Twojej nowej ofercie. Zaplanuj stworzenie i dystrybucję kart lojalnościowych, które pracodawcy będą wręczali pracownikom w ramach prezentów świątecznych.

Świąteczne spotkania firmowe

Przedświąteczne spotkania firmowe są często organizowane poza miejscami pracy. To dobry czas na pozyskanie nowych gości i zaproponowanie niższej ceny na spotkanie.

Święta i zakończenie roku to okres  na pozyskanie gości i przekształcenie ich w lojalnych klientów. To również świetna okazja do zwiększenia zysków. Należy jednak pamiętać, że warto najpierw  zainwestować w gustowne dekoracje, które zbudują atmosferę i będą przyciągały gości do Twojego lokalu. 

Ekspert-Ewelina-dla-gastronomii-d1

Autor artykułu: Ewelina Krośnia, e-mail: ewelina@dla-gastronomii.pl

O mnie:

Doradzam w wyborze systemów gastronomicznych i programów hotelowych. Prowadzę szkolenia z obsługi programów S4H i X2 dla właścicieli, managerów oraz pracowników lokali gastronomicznych i hoteli.

Dowiedz się więcej:

Lato to zazwyczaj okres zmniejszonej liczby klientów restauracji. Utrzymanie odpowiedniego poziomu zamówień może się okazać problematyczne. Urlopy, spotkania z rodziną i znajomymi na świeżym powietrzu nie sprzyjają odwiedzaniu restauracji. Jak zatem zadbać o swój lokal by podczas wakacji nie świecił on pustkami, a wydatki nie przekraczały zysków?

lato w restauracji

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież