pobierz-porady-dla-gastronomii

11 pomysłów na Å›wiÄ…tecznÄ… promocjÄ™ restauracji  

+ 0
+ 0

Boże Narodzenie już niedługo. Czas najwyższy zaplanować plan działania na ten okres zwiększonego ruchu. Przygotuj promocje, specjalne menu świąteczne i pozyskaj jeszcze więcej klientów. Zobacz, jakie pomysły na zwiększenie ruchu w Twoim lokalu dla Ciebie przygotowałam.

11 pomyslow na swiateczna promocje resturacji

Święta Bożego Narodzenia to czas, kiedy ludzi wydają więcej niż zwykle – na prezenty, na spełnienie swoich marzeń, na sprawienie swoim bliskim. Częściej też spotykają się ze znajomymi, rodziną czy współpracownikami, przy takiej okazji wychodzą do restauracji. Ty możesz skorzystać z tej okazji i przyciągnąć swoich klientów nowymi pomysłami , a często nawet pozyskać nowych. Okres listopada to już naprawdę najwyższy czas na planowanie świątecznej oferty.

Co możesz zrobić, by wypromować swoją restaurację? Poniżej kilka pomysłów, które z pewnością Ci pomogą:

  1. Specjalne menu świąteczne – najwyższy czas, by przed zimą zrobić porządki w menu. Powinny z niego zniknąć dania typowo kojarzące się z późnym latem czy jesienią. Przy okazji zrób cykliczny przegląd całej karty menu i sprawdź food cost swoich potraw.

  2. Rozpocznij jak najwcześniej reklamę – nie ważne, jakie usługi oferujesz na okres świąteczny: catering czy organizację firmowych wigilii musisz na co najmniej kilka tygodni wcześniej poinformować swoich klientów, że masz ofertę na Boże Narodzenie i przypominać o tym cyklicznie, co kilka-kilkanaście dni.

  3. Catering – jeśli nie oferujesz standardowo dań na wynos Boże Narodzenie to czas, w którym powinieneś zmienić swoje przyzwyczajenia. Nawet jeśli spotkania świąteczne odbywają się w firmie to Ty i tak możesz na nich zyskać. Zawsze na taką wigilię organizowana na terenie firmy zamawia się catering. I tutaj Twoja właśnie oferta cateringu będzie jak znalazł.

  4. Dodatkowi pracownicy – w okresach zwiększonego ruchu każda dodatkowa para rąk do pracy, która odciąży etatowych pracowników od wykonywania prostych czynności, takich, jak przygotowywanie stołów dla klienta czy dbałość o ogólny ład i porządek na sali jadalnej. Proste prace nie wymagają długiego okresu szkolenia, a Twoi pracownicy będą mieli więcej czasu, by na jak najwyższym poziomie obsłużyć klienta.

  5. Video promujące Twoją ofertę – video marketing zdobywa coraz większą popularność. Nic dziwnego dziś wszyscy chcemy zobaczyć, jak dokładnie wygląda biuro, produkt czy serwowana potrawa, w przypadku lokalu gastronomicznego. Zatem namów swojego szefa kuchni niech zaprezentuje przed kamerą, jak przygotowuje swoje popisowe danie świąteczne. Udostępnij film w mediach społecznościowych, roześlij przy pomocy newslettera, zamieść go na swojej stronie www.

  6. Sprawdź listę zeszłorocznych klientów na wigilię firmową/catering świąteczny/spotkanie rodzinne – zweryfikuj listę klientów z zeszłego roku, zadzwoń do nich i zapytaj czy byliby zainteresowani skorzystaniem z Twoich usług również w tym roku. Podkreśl, ze mogą liczyć na specjalną ofertę w przypadku ponownego skorzystania z Twoich usług. Jeśli posiadasz adresy mailowe klientów możesz im też rozesłać specjalny mailing, w którym zaprosisz ich na firmową Wigilię w Twoim lokalu.

 

11 pomyslow na swiateczna promocje resturacji 2

 

  1. Specjalna zniżka dla rezerwujących wcześniej – dla osób czy firm, które rezerwują wcześniej stolik czy zamawiają spotkanie firmowe przyznaj specjalny rabat. Pamiętaj, żeby ograniczyć czas trwania takiej promocji. Liczba rezerwacji przekroczy Twoje oczekiwania.

  2. Wyślij kartkę świąteczną do swoich stałych klientów – to na pewno nie będzie duży wydatek, a pozwoli poczuć się Twoim klientom docenionymi. Tradycyjna kartka świąteczna to również dobry sposób na wyróżnienie się i coś więcej, niż tylko zwykła kartka elektroniczna, którą można wysłać do setek klientów.

  3. Specjalny wystrój lokalu i stroje dla pracowników – dopełnieniem świątecznej oferty są dekoracje. Tworzą klimat w lokalu i sprawiają, że klientom, ale i Twoim pracownikom również, udziela się pozytywny nastrój. By ustroić lokal możesz skorzystać z pomocy specjalistów od dekorowania wnętrz, jednak jeśli masz trochę czasu i choć trochę wyczucia smaku możesz zrobić to też samodzielnie. Liczy się tu przede wszystkim oryginalność i atrakcyjny wygląd, jednak warto zwrócić uwagę na to czy dekoracja będzie pasowała do ogólnej koncepcji restauracji.Strój pracowników też może nawiązywać do Świąt. Jeśli możesz pozwolić sobie na to, by na okres świąteczny stroje były w kolorystyce biało-czerwonej to zainwestuj w zakup strojów dla swoich pracowników. Jeśli nie chcesz nadmiernie ingerować w standardowy strój to zakup choćby czapki Mikołaja, które pomogą nadać jeszcze bardziej świąteczny nastrój.

  4. Bony podarunkowe – to dobry sposób na promocję restauracji. Zadbaj, by ich wygląd był elegancki, a ich grafika nawiązywała do wystroju i charakteru Twojego lokalu. Twoja karta podarunkowa może stać się nawet dobrym pomysłem na prezent świąteczny dla niezdecydowanych, co kupić swoim bliskim pod choinkę.

  5. Aktualizacja strony internetowej – teraz jest najwyższy czas, by ze strony zniknęły informacje o letnich promocjach czy wakacyjne menu. Warto też zaktualizować kalendarz wydarzeń i wprowadzić w nim skrupulatnie wszystkie zaplanowane akcje związane ze świętami.

Na koniec mam dla Ciebie jeszcze kilka rad:

  • pamiÄ™taj, że w okresie Å›wiÄ…tecznym każdy mniejszy czy wiÄ™kszy lokal przygotowuje specjalnÄ… ofertÄ™. Dania i menu sÄ… w wiÄ™kszoÅ›ci przypadków podobne. PamiÄ™taj, żeby siÄ™ wyróżnić i zaoferować klientom coÅ› naprawdÄ™ specjalnego.
  • kontaktuj siÄ™ na bieżąco ze swoimi klientami wysyÅ‚ajÄ…c im aktualne informacje o promocjach i wydarzeniach zwiÄ…zanych z Bożym Narodzeniem,

  • zamieść swojÄ… ofertÄ™ Å›wiÄ…tecznÄ… w każdym możliwym miejscu – na tronie www, w mediach spoÅ‚ecznoÅ›ciowych, w lokalnej prasie czy telewizji.

  • zadbaj o odpowiedniÄ… ilość rÄ…k do pracy, tak by każdy klient, który zechce skorzystać z usÅ‚ug Twojego lokalu byÅ‚ należycie obsÅ‚użony,
  • zadbaj o coÅ› szczególnego dla swoich klientów – jakiÅ› gratis np. w postaci ciasta do kawy.

  • Pomysłów na promocjÄ™ oferty Å›wiÄ…tecznej jest wiele. Wybierz te najbardziej adekwatne do Twojego lokalu Nie musisz wprowadzać na pewno wszystkich naraz. Warto jednak sprawdzić po kolei, co przyniesie najwiÄ™kszÄ… skuteczność w postaci wiÄ™kszej liczy klientów a co za tym idzie zwiÄ™kszonych zysków.

Masz jeszcze jakieś pomysły? Podziel się z nami swoją opinią.

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież