pobierz-porady-dla-gastronomii

9 sposobów na lepszą restaurację  

+ 0
+ 0

Prowadzenie restauracji to konieczność ciągłej pracy nad jej ulepszaniem. Sposobów na poprawę funkcjonowania lokalu jest wiele – o różnej skuteczności. Ja pokażę Ci te najlepsze. Ich wdrożenie da Ci gwarancję zwiększenia zysków. 

trendy gastronomiczne 2017

1. Oddany personel

Pracownicy tworzą Twoją restaurację. To oni są na pierwszej linii kontaktu z gośćmi. Muszą być przede wszystkim kompetentni i profesjonalni. Jako właściciel restauracji musisz być dla swojego zespołu wzorem zachowania i traktowania gości. Organizuj co jakiś czas spotkania integracyjne, które pozwolą na zacieśnienie relacji i lepsze poznanie się. Wynagradzaj swoich pracowników za nadzwyczaj dobre zachowania czy opinie od gości. Szanuj wszystkich swoich pracowników niezależnie od tego, jaki rodzaj pracy wykonują. To wszystko sprawi, że Twoi pracownicy będą Ci oddani i całym sercem będą dbać o lokal jak o swój. Pamiętaj też, że każdego z nich musisz godnie wynagradzać i motywować do coraz lepszej pracy. Przeczytaj więcej o tym jak mieć wspaniałych pracowników: 10 pomysłów na budowę zgranego zespołu

2. Dziel się z innymi

Jeśli osiągnąłeś już zadowalający poziom dochodów to pomyśl o pomocy innym. Wokół jest ogromna liczba ludzi potrzebujących wsparcia. Możesz wesprzeć na przykład fundację pomocy zdolnej młodzieży z ubogich rodzin, klub sportowy czy organizację działającą na rzecz lokalnej społeczności. Może być to okazjonalne albo cykliczne wsparcie czy stały sponsoring. Możesz zorganizować na przykład kolację charytatywną, z której część dochodów przeznaczysz na wybrany cel. Jest to bardzo dobre dla wizerunku Twojego lokalu, ale również pokazuje Twoje dobre serce i wrażliwość na potrzeby innych.

3. Restauracja przyjazna dzieciom

Młodzi rodzice chcący odwiedzić restaurację muszą zabrać swoje pociechy ze sobą. To może powodować trudności z wyborem lokalu, w którym cała rodzina będzie się czuła swobodnie. Warto zatem ułatwić rodzicom wyjście z dziećmi i przystosować swój lokal do potrzeb i oczekiwań rodzin. To spowoduje, że chętnie wrócą one na kolejną wizytę. Jeśli będzie to możliwe rodzinie należy podczas wizyty zaproponować większy stół tak by wszyscy mogli wygodnie zjeść zamówiony posiłek. Personel powinien zaproponować w przypadku mniejszych dzieci wysokie krzesełka do karmienia. Z kolei jeśli chodzi o trochę starsze dzieci można zaproponować zabawki czy przybory do malowania. Pozwolą one  na umilenie dzieciom czasu oczekiwania na posiłek. Warto jednak wcześniej upewnić się u rodziców czy życzą sobie, by takie przedmioty zostały dzieciom podane. Dowiedz się więcej na temat restauracji przyjaznej dzieciom

4. Odświeżaj swoje menu

Jeśli Twoja restauracja ma menu nie aktualizowane od kilku sezonów to koniecznie wprowadź w niej zmiany. Co jakiś czas powinieneś dokonywać przeglądu dań serwowanych w lokalu – sprawdzić, które sprzedają się najlepiej, a które można usunąć, bo nie cieszą się popularnością. Sprawdź następnie aktualne trendy i zaplanuj nowe dania. Więcej o aktualizacji menu przeczytasz tutaj: Jak aktualizować menu w restauracji?  i tutaj: 9 rzeczy, które musisz wiedzieć o menu w restauracji

5. Przywitaj się ze swoimi gośćmi

Jako właściciel restauracji wyjdź do swoich gości, nie bój się konfrontacji. Przedstaw się i poproś o opinię o lokalu i serwowanych daniach, zachęć do wyrażenia swojej opinii w Internecie. Ludzie będą wdzięczni za poświęconą im uwagę.

6. Korzystaj z mediów społecznościowych

Jeśli w dzisiejszych czasach nadal nie korzystasz z mediów społecznościowych to musisz jak najszybciej to nadrobić. Facebook, Instagram czy Twitter to doskonały, a zarazem łatwy, sposób na zbudowanie relacji zarówno z dotychczasowymi, jak i nowymi klientami. To pozwala pokazać jak restauracja funkcjonuje i zachęca do wymiany doświadczeń o lokalu.

7. Monitoruj problemy i reaguj

Niezależnie od tego czy problem jest związany z pracownikiem czy klientem należy go jak najszybciej rozwiązać, tak by nie nastąpiła jego eskalacja. Znaczy to, że należy każdy pożar gasić w zarodku. Więcej o reagowaniu na problemy związane z negatywnymi opiniami klientów o lokalu gastronomicznym znajdziesz tutaj: Negatywne opinie o restauracji - jak sobie z nimi radzić?

8. Pozwól sobie na odprężenie

Codzienna praca w lokalu gastronomicznym to ciężki kawałek chleba. Jako właściciel jesteś odpowiedzialny za wszystkie aspekty jego funkcjonowania. To powoduje dużo stresów oraz ciągłe napięcie. Musisz jednak znaleźć czas na relaks, bo w ciągłym stresie wyniki zarządzania lokalem mogą być nie do końca zadowalające. Musisz zatem dać sobie czas na relaks. Nie oznacza to jednak luksusowaych wakacji w każdym miesiącu. Szanuj swoich pracowników, oni przecież mogą też czuć się zmęczeni. A Ty musisz dawać im przykład zaangażowania w pracę.

9. Baw się prowadzeniem restauracji

Prowadzenie firmy to poważna sprawa. Nie oznacza to jednak, że będąc właścicielem lokalu masz  być śmiertelnie poważny. Musisz umieć bawić się prowadzeniem restauracji. Poczucie humoru jest jak najbardziej wskazane, bo wtedy pokonywaniem pojawiających się trudności jest łatwiejsze. Nie bój się żartować ze swoją ekipą, a nawet z klientami. Skracaj dystans i buduj przyjazne relacje. 

Ekspert-Jacek-dla-gastronomii

Autor artykułu: Jacek Jankowski, e-mail: jacek@dla-gastronomii.pl

O mnie:

Jestem specjalistą ds. rozwiązań dla gastronomii i hotelarstwa. Od lat doradzam w sprawie systemów gastronomicznych: S4H i X2. Posiadam doświadczenie we wdrożeniach tych systemów w lokalach - restauracjach, kawiarniach i hotelach.

Dowiedz się więcej:

S4H Gastronomia to jeden z dostępnych w naszej ofercie systemów sprzedaży dla gastronomii. Chcemy przybliżyć Wam sposób jego działania i obsługi. Dlatego, już dziś, rozpoczynamy stały cykl poradnikowy pn. Sprzedawaj więcej z S4H. Mam nadzieję, że cykl przypadnie Wam do gustu, okaże się dla Was pomocny i chętnie będziecie do niego zaglądać:) system-sprzedazy-s4h-gastronomia

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież