pobierz-porady-dla-gastronomii

Gastronomiczne trendy na 2017 rok  

+ 1
+ 0

Pierwsze dni nowego roku to dobry czas na planowanie działań na cały rok. Warto zrobić podsumowanie poprzedniego roku, zestawienie kosztów i zysków oraz zrewidować działania przynoszące dobre wyniki oraz wyeliminować te, które nie przynoszą pozytywnych efektów, a czasem nawet szkodzą. Dobry pomysł to również zapoznanie się z trendami, jakie zapowiadane są na 2017 rok w gastronomii światowej i krajowej. trendy gastronomiczne 2017

Amerykańska Federacja Kulinarna, do której należy około 1300 szefów kuchni, jak co roku, opracowała Kulinarną prognozę. Zawiera ona zestawienie najgorętszych trendów w gastronomii na 2017 rok.

10 najbardziej popularnych trendów żywnościowych na 2017 rok:

  1. nowe sposoby na przygotowywanie mięsa,
  2. food trucki – jedzenie na ulicy,
  3. zdrowe posiłki dla dzieci,
  4. domowa produkcja wędlin,
  5. zrównoważone połowy morskie,
  6. etniczne inspiracje w składnikach śniadaniowych,
  7. domowa produkcja przypraw,
  8. dania etniczne,
  9. owoce i warzywa,
  10. smaki Afryki

Zdrowe posiłki dla dzieci

Bardzo ważny i potrzebny trend. Nikt przecież nie zadba o zdrowie najmłodszego pokolenia jeśli nie my dorośli, rodzice, opiekunowie, a również właściciele restauracji, którzy przygotowują menu tak, by było dopasowane do każdej grupy wiekowej, jaka ich odwiedza. Tendencja ta jest obecna w prognozie już od kilku lat i ciągle rośnie jej znaczenie. W bieżącej prognozie zajęła trzecie miejsce. Ma na to wpływ rosnąca epidemia otyłości wśród najmłodszego pokolenia. Konieczne jest zatem włączanie zdrowych dań do diety dzieci i wyjście poza frytki, naleśniki i hot-dogi. Należy zwiększyć liczbę spożywanych świeżych warzyw i owoców przez dzieci, a z pewnością wyjdzie im to na zdrowie.

Zmniejszenie roli food trucków

Zostały one spopularyzowane w Stanach, ale i u nas osiągnęły dużą popularność. W prognozie na 2017 rok nadal znajdują się w zestawieniu. Ich rola jednak maleje. Food trucki pojawiły się ona jako tańsza alternatywa dla restauracji tradycyjnych. Stały się jednym z bardzo dobrych modeli biznesowych i co ważne dochodowych. W bieżącym roku food trucki, mimo, że nadal znajdują się w zestawieniu tracą na znaczeniu.

Ekologia i lokalność

Lokalna produkcja skÅ‚adników do potraw podawanych w restauracji to trend nieprzeijajÄ…cy. I dobrze! Warto byÅ›my jedli produkty jak najmniej przetworzone i które przebyÅ‚y jak najkrótszÄ… drogÄ™ zanim wylÄ…dowaÅ‚y na naszym talerzu. W prognozie na bieżący rok w trendach ważnÄ… pozycjÄ™ zajmuje również domowa produkcja wÄ™dlin oraz przypraw. Konsumenci ceniÄ… lokalność i chcÄ… w restauracjach stykać siÄ™ z lokalnymi produktami, zarówno biorąć pod  uwagÄ™ jak najkrótszÄ… drogÄ™, jakÄ… muszÄ… one przebyć, jak i chęć, by w danym regionie zjeść dnia Å›ciÅ›le z nim zwiÄ…zane.

Podsumowanie

2017 to kolejny ciekawy rok dla gastronomii. Choć lokalne potrawy i ich skÅ‚adniki nie odgrywajÄ… już tak dużej roli  jak w poprzednich latach nie przestajÄ… jednak kreować menu restauracyjnego. Zdrowie i zrównoważony rozwój to nadal ważne trendy. Na smaki popularne na caÅ‚ym Å›wiecie nadal bÄ™dÄ… wpÅ‚ywaÅ‚y etniczne powiewy.

Co ważne odnotowania popularne nadal będą składniki takie, które odeszły w zapomnienie. Wśród nich znajdują się kasze i nasiona. Dodatkowo dużą popularnością cieszą się napoje bezalkoholowe tj. lemoniady i koktajle.

 JeÅ›li chcecie zmienić swoje menu na Nowy Rok lub wÅ‚aÅ›nie teraz rozpoczynacie swojÄ… przygodÄ™ z gastronomiÄ… to prognoza jest dla Ciebie dobrym wyznacznikiem ogólnych globalnych trendów. Warto jÄ… obserwowować co roku. Choć bezpoÅ›rednio dotyczy ona rynku amerykaÅ„skich restauracji to jednak globalizacja sprawia, że to co jest popularne w Stanach ma praktycznie bezpoÅ›rednie przeÅ‚ożenie na restauracje na caÅ‚ym Å›wiecie, również w Polsce. 

Ekspert-Ewelina-dla-gastronomii-d1

Autor artykułu: Ewelina Krośnia, e-mail: ewelina@dla-gastronomii.pl

O mnie:

Doradzam w wyborze systemów gastronomicznych i programów hotelowych. Prowadzę szkolenia z obsługi programów S4H i X2 dla właścicieli, managerów oraz pracowników lokali gastronomicznych i hoteli.

Dowiedz się więcej:

Celem każdego wÅ‚aÅ›ciciela jest zadowolenie klienta. Zadbaj o nie koniecznie. To gwarancja przetrwania w naprawdÄ™ silnej konkurencyjnie branży gastronomiczno-hotelarskiej. PamiÄ™taj, że zaspokojenie potrzeb klientów to Twój jedyny sposób na sukces.

reklama-dla-restauracji 

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież