Mobile marketing dla restauracji
- Szczegóły
- Utworzono: wtorek, 05, styczeń 2016 16:23
- Odsłony: 2645
Korzystanie z Internetu za pomocą urządzeń mobilnych robi się bardziej popularne, niż za pomocą komputera stacjonarnego. Coraz więcej stron www notuje wzrost ruchu z urządzeń mobilnych. Dlatego Twoja restauracja już teraz powinna wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i zadbać o mobile marketing. |
Szukanie restauracji, w której można zjeść smaczny obiad czy podwieczorek, w książce telefonicznej lub w gazecie minęło już bezpowrotnie. Obecnie nikt nie ma na to czasu, ani chęci, a na dodatek nie ma pewności, że znajdzie tam to czego szuka. Dzisiejszy konsument jest ciągle w ruchu. Poszukuje w sieci restauracji, w których może wydać swoje zarobione ciężko pieniądze. Teraz nie tylko szukanie, a nawet zamawianie dania odbywa się on-line. Dlatego jeśli Twoja restauracja nie zadba o nowoczesnego, współczesnego klienta to traci olbrzymią szansę i zmniejsza sobie ruch, a zatem i wpływy.
Mobilne aplikacje i mobilne strony www to klucz do sukcesu restauracji
Aplikacje mobilne i mobilne strony www pozwalają użytkownikom przeglądać menu, dokonywać rezerwacji stolików, zamawiać posiłki, płacić czy zaplanować dostawę. Klienci restauracji chcą oszczędzać czas i pieniądze. Dlatego coraz częściej zamawiają dania wprost ze swojego telefonu.
Optymalizacja strony www to konieczność
Jeśli chcesz osiągnąć sukces w biznesie musisz zainwestować w mobilną stronę www lub stroną zaprojektowaną w technologii RWD (Responsive Web Design). Według badań Latiudde – międzynarodowej firmy badawczej – aż 61% ludzi ma lepszą opinię o marce, jeśli ta dba o użytkowników mobilnych i umożliwia im wygodne przeglądanie strony www na smartfonie. Jeśli nie masz strony, którą można bez przeszkód przeglądać na telefonach to tracisz wielu potencjalnych klientów.
Jakie masz możliwości? Możesz zainwestować w oddzielną stronę mobilną dedykowaną dla smart fonów lub stronę w technologii RWD.
Strona w technologii RWD jest przeznaczona do przeglądania na wszystkich rodzajach urządzeń i przeglądarek. Eliminuje konieczność zmiany rozmiaru strony i przewijania jej. RWD upraszcza korzystanie ze strony, jak i przyspiesza jej ładowanie. Dodatkowo Google uważa RWD za najlepsze praktyki i zaleca jej stosowanie na stronach www zamiast oddzielnej witryny mobilnej.
Marketing SMS
Pozwala na nawiązanie bezpośredniej interakcji z klientem. Według badań aż 81% użytkowników telefonów komórkowych korzysta z telefonów do wysyłania i odbierania wiadomości SMS. Z tego powodu kampanie SMS-owe mogą być bardzo skuteczne, o ile oczywiście są używane i zoptymalizowane prawidłowo. Pamiętaj również o przepisach prawa, których musisz przestrzegać w takim sposobie promocji swojej restauracji.
Jeśli chodzi o marketing SMS mniej znaczy więcej. Staraj się tworzyć krótkie i wciągające wiadomości. Pamiętaj, ż jeden SMS to tylko 160 znaków. Unikaj wysyłania wiadomości dłuższych niż jedna wiadomość. Poznaj podstawowe zasady SMS marketingu:
-
Stwórz listę klientów/odbiorców – stwórz program lojalnościowy za pomocą, którego zbierzesz numery telefonów do potencjalnych klientów.
-
Promuj wydarzenia – jeśli organizujesz w swoim lokalu jakiejś specjalne wydarzeni to warto się nim pochwalić w wysyłanych do klientów wiadomościach. Oni będą na bieżąco, a TY zapewnisz sobie gości.
-
Oferta VIP – przesyłaj SMS-em swoim klientom kupony i zniżki na zakupy w Twojej restauracji. Zmotywuje to klientów do częstszych odwiedzin i korzystania z rabatów.
Reklama Google Mobile
Reklama w Google AdWords to doskonały sposób na zwiększenie zasięgu i odtarcie do większej liczby klientów. Reklama mobilna w Google AdWords działa na tej samej zasadzie jak zwykła reklama AdWords. Przy opracowywaniu reklamy mobilnej pamiętaj koniecznie o:
-
Google Moja Firma – utwórz swoją stronę w Google + lub zaktualizuj ją o właściwe dane adresowe, kontaktowe, zdjęcia, krótkie informacje o usługach i link do witryny internetowej pozwoli na łatwiejsze odnalezienie Twojej restauracji i zwiększenie lokalnych wyszukiwań.
-
Krótka reklama – mniejszy ekran to również mniej miejsca na reklamę. Pamiętaj zatem, że musisz ograniczyć liczbę znaków, których użyjesz do opracowania reklamy tekstowej.
-
Kliknij i połącz – doskonałe rozwiązanie dostępne w reklamie AdWords, które pozwala na szybkie połączenie się z restauracją, w której klient chce złożyć zamówienie. Jest to szczególne dobre rozwiązanie dla stron lokali, które nie mają strony zoptymalizowanej do przeglądania na urządzeniach mobilnych.
-
Reklama graficzna – proste i przyciągające uwagę reklamy w formie obrazków umieszczane w górnej części strony www. Często mają wyższą skuteczność, niż zwykłe reklamy tekstowe.
Marketing w grach
Jeśli dobrze opracujesz grupę docelową to marketing w postaci ruchomych reklam w grach może przynieść Ci wysoce wymierne przychody. Reklamy wyświetlają się użytkownikom jako pop-upy czy reklamy video podczas gry na urządzeniu mobilnym.
Powyższe techniki marketingowe możesz zacząć implementować od ręki by zwiększać swoje zyski. Wiele sieci restauracji wprowadza aplikacje mobile dla swoich klientów, by pomóc im śledzić promocje, być na bieżąco z wydarzeniami, przeglądać aktualne menu i realizować zamówienia. Mobile marketing daje praktycznie nieograniczone możliwości docierania do coraz to nowych grup klientów i zwiększania przychodów.
Autor artykułu: Ewelina Krośnia, e-mail: ewelina@dla-gastronomii.pl O mnie: Doradzam w wyborze systemów gastronomicznych i programów hotelowych. Prowadzę szkolenia z obsługi programów S4H i X2 dla właścicieli, managerów oraz pracowników lokali gastronomicznych i hoteli. |
Dowiedz się więcej:
Kontrola pracy pracowników to konieczność. Jest ona bardziej wydajna, gdy możemy korzystać z rozwiązań ku temu dedykowanych. Jednym z nich są liczniki do piwa lanego, które montowane są na beczkach typu KEG. To doskonałe rozwiązane dla wszelkiego typu lokalów gastronomicznych, w których serwuje się piwo wprost z beczki tj. puby, bary, restauracje, kluby, dyskoteki. |