pobierz-porady-dla-gastronomii

Program lojalnoÅ›ciowy w restauracji  

+ 1
+ 0

Czy zastanawiałeś się, co zrobić, żeby Twój lokal stał się MIEJSCEM PIERWSZEGO WYBORU dla klienta? Sposobem na to może być program lojalnościowy, który będzie oferował korzyści dla odwiedzajacych restaurację. Takie rozwiązanie zawsze przyciąga uwagę oraz daje satysfakcję zarówno dla użytkownika, jak i lokalu gastronomicznego. Program lojalnościowy może składać się z kilku elementów, które sprawią, że Twoja restauracja na długi okres czasu będzie w czołówce najczęściej odwiedzanych miejsc w mieście.

program-lojalnosciowy-karty-restauracja

Elementy systemu lojalnościowego

Program lojalnoÅ›ciowy to jeden z modułów systemów gastronomicznych S4H i X2. Każda restauracja, posiadajÄ…ca jeden z tych programów, może uruchomić obsÅ‚ugÄ™ kart lojalnoÅ›ciowych. Karty te wprawadza siÄ™ do systemu gastronomicznego, w którym przypisuje siÄ™ do nich rabat lub innÄ… korzyść dla klienta. NastÄ™pnie takie karty lojalnoÅ›ciowe można rozdać odwiedzajÄ…cym restauracjÄ™, zachÄ™cajÄ…c do powrotu na kolejny posiÅ‚ek. A jeÅ›li posiadasz sieć restauracji, możesz poinformować klientów, że w każdym Twoim lokalu jest dostÄ™pny program lojalnoÅ›ciowy.

Aby uzyskać więcej danych o kliencie, wystarczy poprosić go o uzupełnienie krótkiej ankiety, po czym zostaje wręczona karta lojalnościowa. Taką ankietę klient może także uzupełnić na stronie restauracji, co spowoduje aktywację rabatów na karcie. W ten prosty sposób restauracja zdobędzie bardzo cenne informacje o swoich gościach, np. imię i nazwisko, numer telefonu, adres e-mail. Dane te można wykorzystać przy promocjach, które są kolejnym istatnym elementem programu lojalnościowego.

Promocje programu lojalnościowego

Posidając podstawowe dane klienta restauracji, można przeprowadzać cykliczne kampanie promocyjne, powiązane z programem lojalnościowym. Istnieje kilka sposobów na takie promocje:

  • kampanie SMS,
  • newsletter - automatyczna wiadomość e-mail,
  • zwykÅ‚y list.

Kampania z wykorzystaniem Newslettera będzie najtańsza, gdyż wystarczy wysłać informacje o promocji z konta e-mail restauracji. Ten rodzaj kampanii można zautomatyzować, żeby nie wysyłać maili ręcznie. W tym celu jest potrzebny system do Newslettera - wystarczy, że strona restauracji zbudowana jest na systemie CMS z funkcją Newslettera (po wdrożeniu takiej strony promocja poprzez Newsletter nic nie kosztuje!).

Co daje program lojalnościowy

Głównym zadaniem programu lojalnościowego jest zwiększenie zysków restauracji poprzez przyciągnięcie gości do lokalu. Konkurencja 'nie śpi', więc trzeba zadbać o zadowolenie klientów i zachęcić ich do powrotu. Nawet drobna promocja w postaci darmowego napoju może przechylić szalę na Twoją korzyść.

Karty lojalnościowe można również wykorzystywać przy zamówieniach z dowozem. Wystarczy, że zamawiający zostanie rozpoznany podczas rozmowy telefonicznej w systemie gastronomicznym, który automatycznie naliczy rabat z karty. Spowoduje to, że restauracja w oczach klienta będzie wyglądać na nowoczesną i zapewniającą wysoki standard obsługi. To gwarantowana metoda na zadowolenie klienta, a także zadowolenie pracowników, których praca staje się łatwiejsza.

Skontaktuj się z nami, jeśli chcesz się dowiedzieć, jak uruchomić program lojalnościowy w swojej restauracji :)

 

Czytaj też: Foursquare dla Twojej restauracji

Ekspert-Ewelina-dla-gastronomii-d1

Autor artykułu: Ewelina Krośnia, e-mail: ewelina@dla-gastronomii.pl

O mnie:

Doradzam w wyborze systemów gastronomicznych i programów hotelowych. Prowadzę szkolenia z obsługi programów S4H i X2 dla właścicieli, managerów oraz pracowników lokali gastronomicznych i hoteli.

Dowiedz się więcej:

Strona www dla restauracji to konieczność. Jednak nie zwykÅ‚a strona internetowa, ale taka, która zachwyci Twoich klientów swojÄ… przejrzystoÅ›ciÄ…, wyjÄ…tkowymi fotografiami i Å‚atwym dostÄ™pem do menu. Poznaj 13 głównych zasad budowy stron www dla biznesu takiego jak Twój. strona-internetowa-dla-restauracji 

 

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież