Wyeliminuj pomyłki w swojej restauracji
- Szczegóły
- Utworzono: środa, 27, sierpień 2014 07:53
- Odsłony: 5496
Pomyłki zdarzają się praktycznie w każdej restauracji. Związane są one zazwyczaj z korzystaniem z tradycyjnych sposobów przyjmowania i obsługi zamówień. Każda pomyłka generuje straty czasu, straty surowców, a przede wszystkim, co najważniejsze, może być przyczyną utraty klienta. Jak zatem praktycznie wyeliminować możliwość pomyłki w lokalu gastronomicznym? |
|
Jak wyeliminować pomyłki w lokalu gastronomicznym?
Pizza z szynką zamiast pizzy wegetariańskiej? Lody malinowe zamiast czekoladowych? A może mocno wypieczony stek zamiast krwistego?
Czy w Twoim lokalu również zdarzyły się takie pomyłki? Jaki był efekt błędnej realizacji zamówienia? Gość zrezygnował z oczekiwania na właściwą realizację zamówienia? A może zaczął od tej pory rzadziej przychodzić do Twojego lokalu? Takie przypadki można zupełnie wyeliminować. My mamy na to kilka sposobów. Poznaj nasze rozwiązania!
Podstawowy sposób to:
-
wprowadzenie systemu gastronomicznego rozliczającego sprzedaż i umożliwiającego kontrolę.
Dodatkowymi, ale niezbędnymi elementami, jeśli chcemy praktycznie zupełnie wyeliminować błędy, są:
-
wdrożenie sprzedaży na mobilnych urządzeniach,
-
usprawnienie komunikacji z kuchniÄ….
Skorzystanie z nich pozwoli na eliminację pomyłek w krytycznych momentach, jakimi są:
- przyjęcie zamówienia,
- przekazanie go do kuchni,
- realizacja zamówienia przez kucharza,
- wydanie dania klientowi.
Rozważmy każdy z powyższych sposobów eliminacji pomyłek i poznajmy, jak mogą one wpłynąć na usprawnienie pracy.
Podstawowe narzędzie eliminacji pomyłek - system gastronomiczny
Podstawowe zalety systemu gastronomicznego to:
-
praca na otwartych rachunkach (wprowadzanie zamówienia do systemu natychmiast po jego przyjęciu od klienta) – brak konieczności czekania na prośbę o rachunek) – unikanie możliwości pomyłki w ilości i rodzajach zamówionych dań,
-
podgląd sali i przypisywanie zamówień do stolika – przy dużej ilości gości pozwala na uniknięcie pomyłek w podaniu niewłaściwej potrawy na dany stolik,
-
automatyczna komunikacja z kasą fiskalną i wydruk paragonu – brak konieczności ręcznego wpisywania na kasę zamówienia – unikanie pomyłek w kodach potraw,
-
łatwe i szybkie zamykanie zamówienia z wyborem rodzaju zamknięcia (paragon lub paragon i faktura) – automatyczne generowanie faktury – unikanie pomyłek w wystawieniu faktury.
Zmiana narzędzi pracy kelnera - wdrożenie sprzedaży na mobilnych stanowiskach (tablety)
W tym przypadku przekazanie zamówienia do kuchni odbywa się następująco:
- Kelner podchodzi do stolika.
- Przyjmuje zamówienie i wprowadza je na tablecie.
- Zamówienie natychmiast przekazywane jest do kuchni.
Rys. Praca na mobilnych stanowiskach sprzedaży
RozwiÄ…zanie pozwala na:
- eliminację pomyłek przy zapisywaniu zamówienia na kartce,
- eliminację wpływu nieczytelnego pisma na realizację zamówienia przez kelnera.
Dodatkowo:
- klient szybciej otrzymuje zamówione danie,
- kelnerka może obsłużyć więcej klientów w tym samym czasie,
- podnosi się prestiż lokalu poprzez wykorzystanie profesjonalnych i nowoczesnych narzędzi pracy.
Usprawnienie komunikacji z kuchniÄ… - system komunikacji z kuchniÄ… (KDS)
Usprawnienie komunikacji z kucharzem może mieć dwojaki charakter:
- komunikacja jednokierunkowa: kelner – kuchnia (w kuchni znajduje się drukarka, na której drukują się zamówienia),
- komunikacja dwukierunkowa: kelner – kuchnia, kuchnia – kelner (system komunikacji kuchni z kelnerem za pomocą systemu monitorów kuchennych (KDS).
W przypadku zastosowania systemu komunikacji z kuchnią (KDS) kontakt między kelnerem a kuchnią przy realizacji zamówienia odbywa się następująco:
- Kelner wprowadza zamówienie do systemu sprzedażowego.
- Zamówienie automatycznie przekazywane jest do kuchni i wyświetla się na monitorze kuchennym.
- Kucharz zapoznaje się z zamówieniem i je realizuje.
- Używając specjalnej klawiatury kucharz wprowadza do systemu informację o gotowym daniu.
- Kelner natychmiast otrzymuje informacjÄ™ od kuchni.
Rys. Komunikacja między kelnerem a kuchnią z użyciem systemu komunikacji (KDS)
System komunikacji z kuchniÄ… (KDS) - zalety:
- wsparcie zarzÄ…dzania pracÄ… kucharzy,
- usprawnienie komunikacji pomiędzy kelnerami, a kucharzami,
- natychmiastowa informacja dla kuchni o złożonym zamówieniu,
- szybkie informowanie kelnera o zakończeniu realizacji zamówienia,
- eliminacja częstych "wycieczek" kelnerów do kuchni.
Dodatkowo:
- klient ma gwarancję otrzymania ciepłego dania,
- unikamy pomyłek w kolejności zamówień,
- eliminujemy szereg mało wygodnych kartek z zamówieniami.
Efekt - eliminacja pomyłek
Po wdrożeniu powyższych rozwiązań praktycznie wyeliminujesz pomyłki w swojej restauracji. A dzięki temu unikniesz strat i będziesz się cieszyć przybywającą liczbą zadowolonych klientów.
Autor artykułu: Jacek Jankowski, e-mail: jacek@dla-gastronomii.pl O mnie: Jestem specjalistą ds. rozwiązań dla gastronomii i hotelarstwa. Od lat doradzam w sprawie systemów gastronomicznych: S4H i X2. Posiadam doświadczenie we wdrożeniach tych systemów w lokalach - restauracjach, kawiarniach i hotelach. |
Dowiedz się więcej:
Otwierasz restaurację i zastanawiasz się jakie rozwiązanie wybrać? Kasę fiskalną czy profesjonalny system sprzedaży oparty na terminalach dotykowych? Nie wiesz, co będzie dla Ciebie lepsze? To koniecznie przeczytaj porównanie możliwości tych dwóch rozwiązań. |