pobierz-porady-dla-gastronomii

5 zalet wi-fi w lokalu gastronomicznym  

+ 1
+ 1

Klient restauracji oczekuje dziś czegoś więcej niż "tylko" smacznej kuchni i komfortu. Jego oczekiwania są o wiele większe. W czasach, gdy jesteśmy ciągle on-line bezprzewodowy internet to konieczność również w Twoim lokalu gastronomicznym. Wi-fi w restauracji to już nie dodatek, który można gratis zaoferować klientom - to standard bez, którego żadna restauracja nie może się już obejść.

wifi-restauracja-zalety-1

Klient z laptopem czy smartfonem siedzący w restauracji czy kawiarni to żadna nowość. Coraz więcej z nich używa w lokalu gastronomicznym urządzeń elektronicznych, by maksymalnie wykorzystać czas, jaki muszą poświęcić na czekanie na przygotowanie dania. W związku z tym bezpłatny dostęp do sieci staje się standardem w lokalach gastronomicznych na całym świecie. Z badań przeprowadzonych przez Iconic Displays już 75% Amerykanów uważa, że brak dostępu do wi-f wpłynęło by na nich gorzej niż tydzień bez kawy. U nas potrzeba dostępu do sieci w każdej chwili i każdym miejscu też jest coraz wyższa. Dlatego i Ty jako właściciel restauracji czy kawiarni musisz wyjść naprzeciw oczekiwaniom Twoich klientów i wprowadzić do swojego menu również wi-fi.

Dlaczego warto oferować bezpłatne wi-fi w lokalu gastronomicznym?

  1. Coraz większa liczba tzw. "laptopowców" - zapracowanych klientów, którzy odwiedzają lokal gastronomiczny, by popracować. Wśród nich są osoby, które prowadzą własną działalność gospodarczą, przedstawiciele handlowi czy freelancerzy, którzy nie mają stałego miejsca pracy. Odwiedzają lokal gastronomiczny, by nadrobić nagromadzone zaległości, a przy okazji coś zjeść czy napić się kawy. Do pracy niezbędny jest na pewno internet, więc oferując bezpłatne wi-fi zwiększasz potencjalną grupę swoich klientów.
  2. Zwiększająca się potrzeba dostępu do internetu - internet jest potrzebny coraz większej grupie ludzi, jak powietrze do życia. Decydując się na wybór lokalu na popołudniowe czy weekendowe spotkanie ze znajomymi sprawdzają oni czy ma dostęp do Internetu. Jego brak to kolejna grupa klientów, która nie skorzysta z Twoich usług.
  3. Social - Facebook, Instagram, Pinterest, Foursquare... - do ich obsługi z pewnością potrzeba sieci. "Na mieście" dostęp do tych portali w przeważającej większości jest z urządzeń mobilnych, dlatego daj swoim klientom możliwość zameldowania (zaczekinowania) się w Twoim lokalu i pochwalenia się konsumpcją pysznego dania.
  4. Dłuższy czas spędzony w lokalu to szansa większego zamówienia - podczas pracy czy towarzyskiego spotkania w lokalu i dłuższego w nim przebywania klienci mogą zamówić potencjalnie więcej, by czas spędzony w lokalu upływał im w miłej atmosferze. Nawet, jeśli okaże się, że Twój klient nie zamówił więcej, a zajął stolik na dłuższy czas to i tak jest to dla Ciebie pozytywna wiadomość. Masz klientów, którzy wracają do Ciebie, bo polubili Twój lokal i Twoją ofertę. Dodatkowo pozytywnie wpływają na wizerunek Twojego lokalu w godzinach mniejszego ruchu, czyli zazwyczaj w godzinach okołopoludniowych.
  5. Doskonałe narzędzie marketingowe - klienci chcący skorzystać z sieci muszą się do niej zalogować. Mogą to zrobić za pomocą Facebook-a, Google+, Instagrama, Twittera, LinkedIn-a lub adresu e-mail. Tym sposobem zdobędziesz kontakt do swoich klientów, zachęcisz ich do wyrażania opinii, zbadasz satysfakcję i zaoferujesz specjalną promocję.

Dostępność to nie wszystko - zadbaj też o jakość

Posiadanie w lokalu wi-fi, które nie działa lub działa bardzo słabo to coś gorszego, niż nie posiadanie go wcale. Zadbaj o właściwy sprzęt i przepustowość, które zagwarantują wygodną i szybką pracę. Nie możesz sobie też pozwolić na zróżnicowaną jakość połączenia w zależności od miejsca, które Twój klient zajmie. Jest to szczególnie ważne w lokalach dużych, piętrowych, czy też z wieloma salami.

Ustrzeż się przed zagrożeniami

Otwarta sieć może stanowić duże zagrożenie. Użytkownicy korzystający z niej narażeni są na ataki hakerskie. Z drugiej strony mogą być sprawcami nielegalnych działań w sieci. W takim przypadku wykrycie sprawcy jest bardzo trudne, a nawet wręcz niemożliwe. Dlatego koniecznie należy wprowadzić obowiązek logowania do sieci, zablokować nielegalne strony i zainstalować firewall.

 

A Ty już udostępniłeś w swoim lokalu bezpłatne wi-fi?

Czytaj też: Wykorzystaj geolokalizację, czyli Foursquare w akcji!

Ekspert-Ewelina-dla-gastronomii-d1

Autor artykułu: Ewelina Krośnia, e-mail: ewelina@dla-gastronomii.pl

O mnie:

Doradzam w wyborze systemów gastronomicznych i programów hotelowych. Prowadzę szkolenia z obsługi programów S4H i X2 dla właścicieli, managerów oraz pracowników lokali gastronomicznych i hoteli.

Dowiedz się więcej:

Szukasz nowych pomysłów na promocję swojego lokalu gastronomicznego? Pamiętaj, że obniżki cen to nie wszystko!Zobacz listę naszych propozycji. Wykorzystaj je w swojej restauracji i ciesz się rosnącymi zyskami!

najlepsze-sposoby-na-promocja-restauracja

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież