pobierz-porady-dla-gastronomii

Jak oszczędzać w lokalu gastronomicznym?  

+ 0
+ 0

Konkurencja na rynku gastronomicznym jest ogromna. To zmusza do coraz bardziej racjonalnego planowania cen dań w menu i wydatków. Te drugie można skutecznie ograniczać bez negatywnego wpływu na jakość oferowanych potraw. Tylko takimi oszczędnościami można zmniejszyć koszty, przyciągnąć większą liczbę klientów, a nawet zwiększyć obroty. jak oszczedzac w restauracji

Poplamiony obrus, menu noszące ślady dań podanych przed rokiem i spalone żarówki w łazienkach wyraźnie mogą wskazywać, że lokal zaczął oszczędzać na czymkolwiek się da. Wydawać, by się mogło, że nie może mieć to wpływu na gości. Każdemu się bowiem może zdarzyć niedociągnięcie, ale jeśli pojawia się ich coraz więcej i to w różnych zakresach funkcjonowania lokalu to wskazuje, że lokal po prostu tnie koszty. Pojawia się w tym przypadku ważne pytanie – jeśli lokal oszczędza na elementach, które widać, to jak duże muszą być oszczędności na składnikach potraw. Oszczędności na siłę nie mogą pozostać bez wpływu na funkcjonowanie lokalu. Szybko zakończy się zmniejszeniem ilości gości, a w efekcie spadkiem wysokości obrotów. Na obniżaniu poziomu jakości świadczonych nigdy nie można zarobić więcej. Takie sposoby zawsze przynoszą odwrotny skutek.

Oszczędności są potrzebne, ale tylko racjonalne. Zawsze, gdy zamierzasz poczynić jakąś oszczędność np. w postaci zmniejszenia liczby pracowników czy zakupu tańszych elementów wyposażenia zastanów się czy na pewno będzie to dla Ciebie rzeczywista oszczędność. Czy na pewno tańsze znaczy lepsze, a nie konieczność szybkiej wymiany na nowe?

Jak dobrze oszczędzać?

Przygotowałam dla Ciebie 7 najważniejszych i najlepszych sposób na zmniejszenie wydatków. Możesz zastosować wszystkie lub wybrać tylko te, które sprawdzą się w Twoim lokalu lub jeszcze ich nie wdrożyłeś.

1. Negocjuj zniżki zamawiając więcej w jednej hurtowni

Jeśli zamawiasz więcej możesz starać się o większą zniżkę lub dodatkowe korzyści w postaci np. darmowej dostawy. Im dłuższa współpraca z danym dostawcą również możesz wynegocjować lepsze warunki. W tym przypadku lojalność się opłaca, jeśli trafiłeś na naprawdę dobrego dostawcę.

2. Sprawdzaj i renegocjuj warunki usług świadczonych przez dostawców

Umowy z operatorami telefonicznymi, dostawcami Internetu możesz przedłużyć negocjując lepsze warunki lub przejść do innego operatora, który zaoferuje Ci niższe ceny. Porównaj ceny, jakie oferuje dany dostawca z cenami konkurencji i zawsze wybieraj opcję – niekoniecznie najtańszą, ale najbardziej korzystną.

3. Inne sposoby – z powodzeniem stosowane w domu i latwe do przeniesienia na grunt biznesu

  • stosowanie żarówek energooszczędnych,
  • zmniejszenie ciśnienia wody w kranach,
  • wyłączać wszystkie nieużwane sprzęty (nie pozostawiać ich w trybie czuwania),
  • przed wyjściem zawsze zgasić wszystkie światła lub zamontować czujniki ruchu,
  • zamykanie okien i drzwi przy używaniu klimatyzacji,
  • unikanie wietrzenia pomieszczeń i grzania na najwyższym poziomie,
  • włączanie zmywarki tylko podczas pełnego maksymalnego zapełnienia,
  • wymiana sprzętów na energooszczędne – wydatek, który w efekcie przyniesie oszczędności,
  • instalacja zaworu z regulacją ciśnienia np. na baterii umywalkowej,
  • naprawy cieknących kranów,
  • instalacja kranów na czujniki zbliżeniowe.

4. Stosuj marketing internetowy

W dzisiejszym świecie, jeśli nie ma Cię w Internecie to znaczy, że nie istniejesz. Dodatkowo marketing w sieci jest tańszy od tradycyjnego, a tym samym możesz oszczędzić, a dodatkowo dotrzeć bardziej skutecznie do większej ilości gości.

5. Analizuj i podejmuje decyzje na podstawie statystyk

W Twoim systemie POS na pewno posiadasz moduł analizy. To bardzo przydatne narzędzie, które pomaga w podejmowaniu decyzji ważnych dla funkcjonowania lokalu. Pozwala to na eliminację z menu dań, które są zamawiane rzadko, a ich oferowanie w zasadzie przynosi straty. Związane jest to z koniecznością posiadania składników do ich produkcji. W przypadku niewykorzystania trzeba je wyrzucić.

6. Racjonalne planowanie zakupów i ich przechowywanie

kupowanie odpowiedniej ilości produktów z uwzględnieniem najczęściej zamawianych danych to podstawa nie tylko oszczędności, ale również serwowania świeżych dań. Dodatkowo ważną kwestią jest również odpowiednie ich przechowywanie, by jak najdłużej zachowały świeżość i można było zaserwować je gościowi w przygotowanym daniu.

7. Kontrolowanie wielkości porcji

Każda porcja danej pozycji menu powinna „wychodzić” z Twojej kuchni w takiej samej wielkości. To służy budowaniu jednolitości w wyglądzie dań i pozytywnie wpływa na monitorowanie nakładów na wykonanie potraw.

8. Otwórz sobie dodatkowe konto firmowe

Oszczędności są tak samo ważne w budżecie domowym, jak i w biznesie. Jeśli w danym miesiącu masz większe zyski, niż standardowo to warto być przelał je na konto dodatkowe, na którym będziesz odkładał środki na trudniejsze czasy.

9. Ubezpiecz swój biznes

Ubezpieczenie to konieczność w działaniu każdego rodzaju biznesu. Jeśli ubezpieczasz się na życie to tym bardziej powinieneś ubezpieczyć swój lokal i uchronić się przed stratami.

10. Zadbaj o działające narzędzia realizacji zamówień

Telefon, strona www, system zamówień on-line to Twoje podstawowe narzędzia, które pozwalają na przyjmowanie i realizację zamówień. Jeśli chociaż jedno z nich nie działa to tracisz zamówienia, które mógłbyś zrealizować, gdyby wszystko działało prawidłowo.

Tak samo sytuacja się ma z urządzeniami kuchennymi – jeśli szybko reagujesz na kłopoty z ich działaniem możesz uchronić się przed negatywnymi skutkami i stratami.

A Ty jakie sposoby byś dodał? Czekam na Twoje pomysły.

Ekspert-Ewelina-dla-gastronomii-d1

Autor artykułu: Ewelina Krośnia, e-mail: ewelina@dla-gastronomii.pl

O mnie:

Doradzam w wyborze systemów gastronomicznych i programów hotelowych. Prowadzę szkolenia z obsługi programów S4H i X2 dla właścicieli, managerów oraz pracowników lokali gastronomicznych i hoteli.

Dowiedz się więcej:

Kelner to wizytówka każdego lokalu gastronomicznego. Ktoś, kto powinien od progu witać i zachęcać klientów do skorzystania z usług. To osoba, od której wymaga się wielu umiejętności przede wszystkim sprzedażowych. Kelner sprzedaje bowiem lokal i to, co może on Gościom zaoferować. Nie z bez przyczyny porównywany jest często z psychologiem, ponieważ powinien wiedzieć, kiedy i jakie pytanie klientowi, zadać by zaspokoić jego potrzeby. kelnerskie savoi vivre

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież