pobierz-porady-dla-gastronomii

Jak radzić sobie z wakacyjnym spadkiem liczby klientów?  

+ 0
+ 1

Lato to zazwyczaj okres zmniejszonej liczby klientów restauracji. Utrzymanie odpowiedniego poziomu zamówień może się okazać problematyczne. Urlopy, spotkania z rodziną i znajomymi na świeżym powietrzu nie sprzyjają odwiedzaniu restauracji. Jak zatem zadbać o swój lokal by podczas wakacji nie świecił on pustkami, a wydatki nie przekraczały zysków?

lato w restauracji

Połowa maja to dobry czas by zaplanować promocje lokalu na okres wakacji. Wakacje to tradycyjnie okres ogórkowy w wielu branżach. W miejscach oddalonych od ruchu turystycznego to również trudny czas dla właścicieli lokali gastronomicznych.

Plan działania to podstawa

Zazwyczaj ruch w lokalach jest o wiele niższy podczas dni roboczych, niż podczas weekendu. W restauracjach, które mają również dużą salę balową problem z ruchem wynagradza organizacja przyjęć weselnych. Jednak tuż po zakończeniu weekendu w wielu restauracjach świeci praktycznie pustkami. Jak sobie zatem poradzić ze zmniejszonym ruchem? Na pewno należy się do tego odpowiednio przygotować. Plan działania pozwoli Ci stawić czoła wyzwaniom związanym ze zmniejszonym zainteresowaniem Twoją ofertą. Zgodnie z przekonaniem, że jeśli jesteś przygotowany na problem i masz opracowane sposoby poradzenia sobie z nim to lepiej go rozwiążesz. Bieżące gaszenie pożarów nigdy nie może przynieść oczekiwanych rezultatów.

Dlatego już teraz zajmij się opracowaniem planu na poradzenie sobie z finansowym wakacyjnym dołkiem. Teraz. kiedy zazwyczaj w restauracjach jest lepszy okres finansowy możesz sobie pozwolić na pewne nakłady finansowe na działania promocyjne. Powinny one wynagrodzić spadek zainteresowania lokalem w okresie letnim.

Najlepsze sposoby na poprawÄ™ kondycji finansowej

  1. Wykorzystuj świeże i lokalne produkty – lato to czas kiedy mamy dostęp do wielu świeżych sezonowych pysznych owoców i warzyw. Mogą się one stać ważnym składnikiem wielu potraw. Truskawki, maliny, jagody, grzyby, świeże i soczyste pomidory i ogórki to podstawa sezonowych pysznych dań na słodko i na ostro. Wykorzystanie świeżych i lokalnych produktów to doskonały sposób na urozmaicenie menu i reklamę lokalu gastronomicznego.

  2. Nowe pozycje w menu – okres letni to czas na urozmaicenie menu i dostosowanie go do wymagań gości. W lecie warto do karty wprowadzić dania, które mogą skutecznie ochłodzić np. zupy chłodniki czy lody własnoręcznie przygotowane. Warto zadbać o ceny, które będą adekwatne do jakości i trudności przygotowania danego dania.

  3. Święta i okazje – Dzień Dziecka (1 czerwca), Dzień Ojca (23 czerwca), Dzień Matki (26 maja), Wniebowzięcie NMP (15 sierpnia) to okazje, które musisz wykorzystać. Coraz częściej te święta są okazją do spędzenia wspólnie z rodziną czasu w lokalu gastronomicznym.

  4. Letnie wieczory – ciepłe wakacyjne, zwłaszcza weekendowe, wieczory sprzyjając spotkaniom ze znajomymi i rodziną. Zadbaj o coś więcej niż tylko możliwość wypicia złocistego, tak lubianego trunku. Warto pomyśleć o atrakcjach, które przyciągną do odwiedzin Twojego lokalu. Może być to na przykład wieczór w klimacie amerykańskim, hiszpańskim czy włoskim.

  5. Specjalne promocje - zadbaj o swoich stałych klientów szczególnie. W danych dniach tygodnia czy na określone dania możesz zaoferować specjalne promocje. Dodatkowy rabat czy gratis do zamówienia z pewnością zostanie dobrze przyjęty przez lojalnych klientów.

  6. Wykorzystaj piękną pogodę – na swojej stronie www nie masz zdjęć, które rzeczywiście zachęciłyby do odwiedzin lokalu? Koniecznie wykorzystaj piękną pogodę i wykonaj zdjęcia, które staną się czynnikiem przyciągającym do odwiedzin Twojego lokalu przez kolejne zimowe miesiące.

  7. Planuj kolejne miesiące – podczas wakacji nie zapominaj, jakie miesiące już niedługo nastaną. Zbieraj zapasy letnich produktów, by również po sezonie móc zaoferować gościom namiastkę letniego sezonu.

Lato w restauracji to okres trudniejszy, niż inne. Jednak jeśli odpowiednio go zaplanujesz to może stać się dla Ciebie okresem zwiększonego ruchu, a co za tym idzie zysków. Już teraz zacznij opracowywać strategię działania, a na pewno odniesiesz sukces.

Ekspert-Ewelina-dla-gastronomii-d1

Autor artykułu: Ewelina Krośnia, e-mail: ewelina@dla-gastronomii.pl

O mnie:

Doradzam w wyborze systemów gastronomicznych i programów hotelowych. Prowadzę szkolenia z obsługi programów S4H i X2 dla właścicieli, managerów oraz pracowników lokali gastronomicznych i hoteli.

Dowiedz się więcej:

Witamy Was serdecznie po Å›wiateczno-noworocznej przerwie. ZdążyliÅ›cie już siÄ™ przestawić na 2015 rok? Czy może nadal żyjecie w 2014? Mamy nadziejÄ™, że w okresie Å›wiÄ…tecznym odpoczÄ™liÅ›cie i nabraliÅ›cie nowych siÅ‚ do pracy. My tak, dlatego z peÅ‚nÄ… parÄ… ruszamy z nowymi poradami dla Was szczesliwego-nowego-roku-dla-gastronomii 

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież