pobierz-porady-dla-gastronomii

Jak zaoszczÄ™dzić pieniÄ…dze przy otwieraniu restauracji?  

+ 1
+ 1

Otwarcie restauracji to dla wielu marzenie życia. Trzeba wtedy zadbać o wiele spraw – napisać biznesplan, wybrać lokalizację, wybrać nazwę. Kolejne ważne kwestie to wyposażenie: meble, nakrycia stołów, a także reklama, menu i dziesiątki innych ważnych spraw. Wszystko to pochłania ogromne środki, z którymi na początku rozkręcania biznesu może być dość krucho. Środki finansowe szybko się kurczą, a wydatków jest nieskończenie wiele. oszczednosci restauracja

 

Na początku funkcjonowania restauracji warto zatem pomyśleć nad racjonalnym gospodarowaniem środkami i sposobami na oszczędności, które rzeczywiście mogą przynieść pożądany rezultat. Przedstawiamy kilka sposobów na skuteczne oszczędności. Zależy tylko od Ciebie, które z nich wykorzystasz przy swojej przygodzie z otwieraniem restauracji.

Używany sprzęt

Wszystko co nowe to piękne, ale niestety i drogie. Na początku możesz zatem, w zależności, od tego jaki rodzaj restauracji masz zamiar otworzyć, wybrać niektóre sprzęty używane. Ceny takich sprzętów mogą być nawet o połowę niższe, a często są w bardzo dobrym stanie. Inna, dobra opcja, to wynajem urządzeń czy wzięcie ich w leasing. Leasing pozwala rozłożyć wydatki na raty, co szczególnie przyda się na początku funkcjonowania restauracji, kiedy trzeba do niej dokładać.

Wyposażenie dodatkowe

Zasłony, obrusy, serwety – to elementy, które tworzą nastrój. Mogą one jednak sporo kosztować – szczególnie jeśli są z materiałów tradycyjnych. Do tego dochodzi koszt ich utrzymania. We współczesnych restauracjach na co dzień nie stosuje się obrusów. Zarezerwowane są one raczej dla oficjalnych imprez jak na przykład wesele czy przyjęcie z okazji pierwszej komunii.

Reklama

Tradycyjne formy reklamy wymagają zdecydowanie większych nakładów. Dlatego warto na początek – o ile nie w ogóle, zrezygnować z ulotek, reklam w telewizji czy radiu. Obecnie najlepszym sposobem na reklamę jest reklama internetowa. W Internecie możesz skorzystać z mediów społecznościowych, jakimi są Facebook, Twitter czy Instagram. Do skutecznej obsługi social media warto zatrudnić osobę, która rzeczywiście się na tym zna, ale to później, kiedy będziesz mógł sobie na to pozwolić. Na początek warto wybrać te media, które są najbardziej rozpowszechnione, czyli np. Facebooka i Twittera. Skupić się na nich – zadbać o dobrze opracowany fan page, pozyskanie wielu polubień i aktywnych użytkowników, a później skupić się na innych.

Strona www

Na początku funkcjonowania restauracji tworzenie strony internetowej może się wydawać zbędnym wydatkiem. Posiadanie strony www jest jednak obecnie koniecznością i nie można sobie pozwolić na prowadzenie jakiegokolwiek biznesu bez strony www. Podczas pierwszych tygodni funkcjonowania restauracji możesz zrezygnować ze strony, a oprzeć się jedynie na fan page na Facebook. Wychodzimy bowiem z założenia, że jeśli nie ma się odpowiednich środków na realizację wymarzonej strony www to nie warto oszczędzać i tworzyć czegoś przechodniego, bo później trudno będzie zmienić coś co już funkcjonuje.

Z fan page na Facebook korzysta wiele firm – zastępując nim w ogóle stronę www. Nie polecamy jednak zupełnej rezygnacji ze strony internetowej. Strona www to element budowania profesjonalizmu biznesu, a sam fan page w tym na pewno nie pomoże. Na początek jest to jednak dobre miejsce, an którym możesz podać podstawowe informacje o swoim lokalu: godziny otwarcia, numery telefonów, lokalizację, a nawet menu.

Podsumowanie

Otwieranie restauracji to ekscytujące wydarzenie – na pewno wymagające wiele pracy, ale przynoszące mnóstwo radości, gdy widzi się ciągle otwierające się i zamykające drzwi i wchodzących nowych gości. Budżet to ważna kwestia, dlatego warto zarządzać nim racjonalnie i szukać dobrych oszczędności. Odłożenie na później dużych kampanii marketingowych czy tworzenia strony www pomagają skupić się na tworzeniu restauracji taką jaką chcielibyście prowadzić.

Ekspert-Ewelina-dla-gastronomii-d1

Autor artykułu: Ewelina Krośnia, e-mail: ewelina@dla-gastronomii.pl

O mnie:

Doradzam w wyborze systemów gastronomicznych i programów hotelowych. Prowadzę szkolenia z obsługi programów S4H i X2 dla właścicieli, managerów oraz pracowników lokali gastronomicznych i hoteli.

Dowiedz się więcej:

Solidna strategia marketingowa ma zasadnicze znaczenie dla sukcesu każdej restauracji. Niezależnie czy prowadzisz restaurację pod własnym szyldem czy też jesteś managerem restauracji sieciowej dobrze zaplanowany marketing może pomóc przyciągnąć nowych klientów. kampania email dla restauracji

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież