Karty podarunkowe w restauracji
- Szczegóły
- Utworzono: wtorek, 16, wrzesień 2014 13:28
- Odsłony: 3325
Okolicznościowe okazje takie, jak urodziny, imieniny czy święta związane są nieodłącznie z obdarowywaniem się prezentami. Wybór prezentu jest zazwyczaj niełatwy. Bo jak trafić w gust i sprawić radość, a przy okazji nie zrujnować swojego portfela? Doskonałym sposobem na rozwiązanie tego dylematu są karty podarunkowe. W większości są one oferowane przez sklepy lub kina. Jednak ta tendencja zmienia się, a karty podarunkowe stają się popularne również w restauracjach i pizzeriach. |
Znakomity pomysł na prezent
Kupując kartę podarunkową do restauracji możemy być pewni, że nie trafimy z naszym podarunkiem przysłowiową kulą w płot. Unikamy również sytuacji otrzymania dwóch takich samych prezentów. Na dodatek karta podarunkowa nie nadszarpnie naszego budżetu, bo jest zdecydowanie tańsza niż na przykład sprzęt RTV czy biżuteria. Dla obdarowywanego karta podarunkowa to z kolei niewątpliwa przyjemność poznania nowych smaków czy nowej kuchni. Nie od dziś przecież wiemy, że jedzenie wpływa na nasz nastrój. Karta podarunkowa to możliwość skosztowania wyśmienitych dań w wyjątkowej atmosferze.
Karta w restauracji = zysk
Restauracje posiadające w swojej ofercie karty podarunkowe mają niepowtarzalną szansę na zwiększenie sprzedaży i lojalności obecnych klientów. A dodatkowo na zyskanie nowych. Restauratorzy, będący naszymi klientami, którzy włączyli je do swojej oferty, zdecydowanie podkreślają pozytywny wpływ kart na wyniki finansowe i wizerunek lokalu. Polecają również ich wprowadzenie innym właścicielom lokali gastronomicznych. Zwracają uwagę, że osoba kupująca kartę podarunkową na prezent płaci za nią z góry. Obdarowanym jest z kolei zazwyczaj osoba, która do tej pory nie była klientem lokalu. Jeśli jest zadowolona z wizyty to często decyduje się na powrót do lokalu.
Atrakcyjność karty
Karty podarunkowe powinny być proste i atrakcyjne w wyglądzie. Możemy zaoferować klientom karty o z góry narzuconej wartości np. 100 czy 200 zł lub pozostawić im możliwość samodzielnego wyboru wartości karty. Oferta kart podarunkowych musi dotrzeć do klientów, więc konieczne jest zapewnienie odpowiedniej promocji, zarówno w restauracji, na stronie www, jak i mediach społecznościowych. W samej restauracji możesz gościom bezpośrednio zaproponować zakup karty. Na stronie zamieść informację o nowej ofercie, wypromuj ją również na swoim fan page czy na stronie w Google+. Jeśli oferujesz dostawy na telefon to przy składaniu zamówienia również możesz informować o włączeniu kart podarunkowych do oferty.Takimi sposobami dotrzesz do większej ilości potencjalnych klientów na Twoje karty.
A czy Twoja restauracja załącza w swojej ofercie karty podarunkowe?
Karty są cennym dodatkiem, na który warto zwrócić uwagę pod kątem:
- jakości wykonania,
- czytelnej informacji i projektu,
- odpowiedniej promocji wśród klientów.
Kampania nie powinna być zbyt intensywna, by klient nie poczuł się przytłoczony informacjami na jej temat. A sama karta w oczach odbiorcy powinna stać się zachęcającym dodatkiem.
Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami.
Autor artykułu: Jacek Jankowski, e-mail: jacek@dla-gastronomii.pl O mnie: Jestem specjalistą ds. rozwiązań dla gastronomii i hotelarstwa. Od lat doradzam w sprawie systemów gastronomicznych: S4H i X2. Posiadam doświadczenie we wdrożeniach tych systemów w lokalach - restauracjach, kawiarniach i hotelach. |
Dowiedz się więcej:
Czy zastanawiałeś się, co zrobić, żeby Twój lokal stał się MIEJSCEM PIERWSZEGO WYBORU dla klienta? Sposobem na to może być program lojalnościowy, który będzie oferował korzyści dla odwiedzajacych restaurację. Takie rozwiązanie zawsze przyciąga uwagę oraz daje satysfakcję zarówno dla użytkownika, jak i lokalu gastronomicznego. Program lojalnościowy może składać się z kilku elementów, które sprawią, że Twoja restauracja na długi okres czasu będzie w czołówce najczęściej odwiedzanych miejsc w mieście. |