pobierz-porady-dla-gastronomii

Najlepsza nazwa dla restauracji  

+ 3
+ 0

Spoco Loco, GryzÄ™ i poÅ‚ykam czy Same fusy jako nazwy lokalu gastronomicznego? Dlaczego nie! Ciekawa i niebanalna nazwa restauracji to skÅ‚adowa sukcesu. Bo nazwa restauracji to nie tylko sÅ‚owo, czy poÅ‚Ä…czenie kilku słów. Nazwa to wizytówka restauracji. Stanowi jej nieodÅ‚Ä…czny element. Nazwa może nam czÄ™sto powiedzieć wiÄ™cej, niż moglibyÅ›my siÄ™ spodziewać. Åšwiadczy o profilu lokalu, jego kliemacie, pomysÅ‚owoÅ›ci wÅ‚aÅ›cicieli lub niestety o jej braku. 

 nazwa-dla-restauracji

Otwierasz restaurację? Zastanów się nad nazwą!

Nazwa restauracji to zazwyczaj pierwszy element, z którym stykają się klienci. Wybierając nazwę dla lokalu gastronomicznego powinniśmy zatem dokładnie ją przemyśleć. Nie warto robić tego pochopnie. Nazwa restauracji to coś, na co będziemy pracować przez najbliższe lata. Nazwa to jak reputacja, która w efekcie stanie się najcenniejszą wartością gastronomicznego biznesu. Dobra nazwa pozwoli być restauracją jedyną w swoim rodzaju i będzie przyciągała klientów. Co powinno się zatem wziąć pod uwagę decydując o nazwie? Jak wybrać tą najlepszą? Z pewnością należy zwrócić uwagę na:

  • rodzaj lokalu,
  • serwowanÄ… w nim kuchniÄ™,
  • wystrój i klimat, 
  • nazwy lokali z okolic,

Jaka powinna być nazwa restauracji?

  • Å‚atwa do zapamiÄ™tania,
  • Å‚atwa do wymówienia,
  • w miarÄ™ krótka i treÅ›ciwa,
  • pobudzać apetyty klientów,
  • wyróżniać siÄ™ na tle konkurencji.

Dodatkowo nazwa powinna podobać siÄ™ nie tylko wÅ‚aÅ›ciielowi, ale również, a może przede wszystkim, potencjalnym klientom. 

Garść dobrych rad

  1. Myślenie globalne to podstawa - nadawanie nazw nawiązujących do nazwy ulicy czy miejscowości, w której otwieramy restaurację jest ryzykowne. To, że zaczynamy nasza przygodę z gastronomią otwierając małą restaurację nie znaczy, że za kilka lat nie będziemy właścicielem sieci lokali gastronomicznych. Wtedy nazwa restauracji związana z nazwą ulicy, gdzie mieścił się pierwszy lokal może stać się dla nas niemałym utrudnieniem.

  2. Czerp inspiracjÄ™ z najlepszych pomysłów - poszukaj godnych naÅ›ladowania przykÅ‚adów nazw restauracji. Przetestuj je na swoich znajomych i najbliższych i zobacz, jaka bÄ™dzie ich reakcja. ZapamiÄ™taj te, które wywoÅ‚aÅ‚y szczególnie pozytywne skojarzenia. Wtedy bÄ™dziesz wiedziaÅ‚, w którÄ… stronÄ™ warto zmierzać i jaki rodzaj nazwy może Ci pomóc odnieść sukces. 

  3. Unikaj trudnych nazw - nie ulega wątpliwości, że nazwa restauracji ma ogromne znaczenie. Nie należy jednak jej przeceniać. Jest to bowiem jedna ze składowych sukcesu. Nie warto się zatem silić na wyróżnianie się na siłę. Często może to bowiem przynieść wręcz odwrotny skutek. Trudna nazwa może sprawić, że nasi klienci będą mieli problem z zapamiętaniem jej, a nawet wymówieniem. Przed zdecydowaniem się na nazwę warto przeprowadzić mały test. Wypowiedzieć jednokrotnie naszą potencjalną nazwę i poprosić kogoś, kto będzie ją słyszał po raz pierwszy, o jej powtórzenie, a nawet przeliterowanie. Jeśli będzie miał z tym problem to należy się poważnie zastanowić, czy nadawanie takiej nazwy to dobry pomysł.

  4. Unikaj zbyt krótkich nazw - krótka trzyliterowa nazwa, która będzie skrótem dłuższego określenia to poważne ryzyko. Skróty są łatwe do zapamiętania, ułatwiają komunikację, ale zazwyczaj niewiele mówią. Na etapie rozpoczynania prowadzenia biznesu gastronomicznego warto postawić na dłuższą nazwę, która pozwoli nam na budowanie naszego wizerunku.

  5. Unikaj nazw w stylu "U X" - gdy właściciel nie ma pomysłu na nazwę restauracji nazywa ją np. U Zdzicha, czy U Kasi. Taką nazwą na pewno się nie wyróżnisz. Dodatkowo będzie Ci trudno rozwijać swój biznes i proponować np. nawiązanie współpracy franczyzowej.

  6. Nie kopiuj - sprawdzenie legalności nazwy to konieczność. Nie warto narażać się na problemy z prawem i wykorzystywać czy modyfikować nazw znanych marek. Może się to skończyć odebraniem prawa do używania nazwy. A to już poważny problem, z którym niełatwo będzie sobie poradzić.

Jak nazwa restauracji wpływa na liczbę klientów?

Ciekawa nazwa dziaÅ‚a jak magnes przyciÄ…gajÄ…cy klientów. CzÄ™sto, jeÅ›li mamy do wyboru kilka podobnych restauracji elementem decydujÄ…cym o tym, z usÅ‚ug której skorzystamy jest nazwa. Nie ulega wÄ…tpliwoÅ›ci, że chÄ™tniej chodzimy do restauracji, których nazwy to zdecydowanie objaw kreatywnoÅ›ci wÅ‚aÅ›ciciela, niż tych, których wÅ‚aÅ›ccielom zdecydowanie jej zabrakÅ‚o. Modne jeszcze kilka lat temu nadawanie nazw anglojÄ™zycznych powoli mija. Obecnie obserwujemy powrót do prostych, a czasem nawet pospolitych nazw. Ciekawe i niebanalne sÅ‚owa, czy poÅ‚Ä…czenie dwóch pozornie sprzecznych okreÅ›leÅ„ to przepis na sukces. WÅ›ród nazw, które mnie szczególnie urzekÅ‚y sÄ…:

  1. Raz na wozie 
  2. Graciarnia
  3. Spoco Loco 
  4. Niebieskie Migdały
  5. Gryzę i połykam
  6. Przegryź 
  7. SÅ‚odki… SÅ‚ony 
  8. Same fusy 
  9. Jak PragnÄ™ Wina
  10. KRO WARZYWA
  11. podWieczorki poRanki

Jednak sama nazwa to jeden z wielu elementów skÅ‚adajÄ…cych siÄ™ na sukces lokalu gastronomicznego. Klienci przyciÄ…gniÄ™ci nazwÄ… restauracji, w której na niskim poziomie sÄ… wnÄ™trze, karta menu i, co szczególnie ważne, jakość potraw z pewnoÅ›ciÄ… bÄ™dÄ… jednorazowymi goÅ›ci. JeÅ›li chcemy siÄ™ cieszyć z dużej liczby klientów, powinniÅ›my zadbać o każdy szczegół restauracji, nie tylko o jej nazwÄ™. 

A Wy znacie jakieÅ› ciekawe nazwy restauracji? Piszcie, chÄ™tnie poznam Wasze typy. Podzielcie siÄ™ ze mnÄ… również swoimi przemyÅ›leniami na temat tworzenia nazw restauracji. 

 

Czytaj też: Jak zaÅ‚ożyć wÅ‚asnÄ… restauracjÄ™?

Ekspert-Ewelina-dla-gastronomii-d1

Autor artykułu: Ewelina Krośnia, e-mail: ewelina@dla-gastronomii.pl

O mnie:

Doradzam w wyborze systemów gastronomicznych i programów hotelowych. Prowadzę szkolenia z obsługi programów S4H i X2 dla właścicieli, managerów oraz pracowników lokali gastronomicznych i hoteli.

Dowiedz się więcej:

Konkurencja na rynku gastronomicznym jest ogromna. To zmusza do coraz bardziej racjonalnego planowania cen dań w menu i wydatków. Te drugie można skutecznie ograniczać bez negatywnego wpływu na jakość oferowanych potraw. Tylko takimi oszczędnościami można zmniejszyć koszty, przyciągnąć większą liczbę klientów, a nawet zwiększyć obroty. jak oszczedzac w restauracji

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież