Pierwsze kroki z systemem S4H
- Szczegóły
- Utworzono: środa, 12, listopad 2014 14:25
- Odsłony: 9470
System S4H Gastronomia składa się z dwóch modułów podstawowych: S4H POS i S4H CHEF. Na początek w naszym cyklu zajmiemy się obsługą i możliwościami modułu POS umożliwiającego łatwą i szybką sprzedaż oraz obsługę gości w restauracji. Zapraszam na pierwszy wpis z cyklu: Sprzedawaj więcej z S4H. |
Uruchomienie S4H POS
Po otwarciu programu S4H widzimy ekran logowania. Do systemu można logować się na dwa sposoby:
- za pomocÄ… PIN-u,
- za pomocÄ… dedykowanej karty magnetycznej.
W przypadku PIN-u jego definiowanie odbywa się w module S4H CHEF. Z kolei, jeśli chodzi o drugi sposób logowania to konieczne jest posiadanie czytnika kart magnetycznych podłączonego do terminala dotykowego.
Rys. Ekran logowania do systemu S4H
Po zalogowaniu ukazuje się ekran startowy systemu. Widzimy na nim przyciski, pod którymi dostępne są moduły systemu zgodne z licencją, jaką posiadamy. Jeśli nie posiadamy jakiegoś z modułów to oznaczony jest on żółtą kłódką. Z kolei, jeśli przycisk jest wyszarzony, to oznacza to brak uprawnień do danego modułu.
Rys. Ekran startowy S4H POS
Funkcje systemowe
Na ekranie startowym mamy następujące funkcje:
- otwarcie zmiany – wykonuje się ją każdorazowo przy rozpoczynaniu nowego dnia sprzedaży. Otwarcie zmiany umożliwia rozpoczęcie sprzedaży;
- sprzedaż - wejście do modułu sprzedaży, w którym wprowadza się zamówienia, prowadzi rachunki, można wykonywać również operacje łączenia i dzielenia rachunków, zmiany formy płatności itp.;
Rys. Sprzedaż w systemie S4H
- obecności – moduł rejestracji pracy - w tym miejscu personel zgłasza przyjście i wyjście z pracy;
Rys. Moduł rejestracji czasu pracy
- wyjazdy / dowozy - moduł rejestrujący dowozy, pozwala na rozliczanie kierowców;
- rezerwacje - przedstawiają graficzny układ rezerwacji stolików w lokalu;
Rys. Graficzny interfejs rezerwacji stolików
- KDS - system sprawnej i szybkiej dwukierunkowej komunikacji na linii kelner - kuchnia, oparty jest o system monitorów kuchennych;
- liczniki alkoholi - pozwala na kontrolę sprzedaży alkoholi;
- zamknięcie zmiany - wykonuje się ją każdorazowo po zamknięciu dnia sprzedaży. Po zamknięciu zmiany następuje wydruk raportów rozliczających zmianę, niemożliwe jest zamknięcie zmiany przez zamknięciem wszystkich rachunków,
- faktury - moduł dedykowany do wystawiania faktur do paragonów, faktur zbiorczych, edytowania i drukowania faktur;
Rys. Moduł faktury
- operacja kasowe - umożliwia wpłaty / wypłaty na karty klientów, wystawianie dokumentów KP / KW, dostęp do tego modułu możliwy jest również z poziomu sprzedaży,
- rozliczenie kelnera - umożliwia wprowadzenie przez kelnera ilości gotówki w różnych formach płatności. Wartości zostaną wydrukowane na raporcie finansowym razem z wartościami wyliczonymi przez system. Dostępne również z poziomu sprzedaży;
Rys. Widok rozliczenia kelnera
- raport fiskalne - umożliwia wydruk raportu dobowego lub okresowego na drukarce fiskalnej;
Rys. Widok modułu raport fiskalny
- raport finansowy - umożliwia wydruk raportu danej zmiany, może on dotyczyć wszystkich kelnerów lub wybranych;
- raporty zmianowe - raporty dotyczÄ…ce zmian wykonywanych podczas danej zmiany;
Rys. Widok modułu raporty zmianowe
- ustawienia - umożliwia przejście do modułu magazynowo - rozliczeniowego S4H CHEF;
- wylogowanie - wyjście z programu operatora;
- zamknięcie systemu - zakończenie pracy z systemem S4H.
Zapraszam do regularnego śledzenia naszego poradnika. Już niebawem kolejny wpis z cyklu Sprzedawaj więcej z S4H.
Autor artykułu: Ewelina Krośnia, e-mail: ewelina@dla-gastronomii.pl O mnie: Doradzam w wyborze systemów gastronomicznych i programów hotelowych. Prowadzę szkolenia z obsługi programów S4H i X2 dla właścicieli, managerów oraz pracowników lokali gastronomicznych i hoteli. |
Dowiedz się więcej:
Prowadzenie restauracji to wyzwanie. Wymaga to wiele wysiłku, szczególnie wtedy, kiedy będąc właścicielem jesteś przy okazji managerem i dostawcą, a czasem nawet kelnerem. Dodatkowo właściciel musi być nadzorcą nad pracownikami i sprawdzać regularnie, czy prawidłowo wywiązują się ze swoich obowiązków, podejmować decyzje dotyczące wszystkich aspektów funkcjonowania restauracji, a także dbać o pozytywny wizerunek lokalu i dobrą o nim opinię. |