Popraw wydajność swoich pracowników
- Szczegóły
- Utworzono: środa, 27, sierpień 2014 13:37
- Odsłony: 4909
Pracownicy lokalu gastronomicznego to niezwykle ważny element układanki decydującej o osiągnięciu sukcesu. Powinno się ich ostrożnie i z rozmysłem dobierać. Zwracać należy uwagę na ich efektywność i regularnie ją kontrolować. Poznajcie proste i łatwe sposoby na zwiększenie wydajności swoich pracowników. |
|
Zespół pracuje na sukces lokalu gastronomicznego
Prowadzenie restauracji czy pizzerii wymaga szczególnie pracy zespołowej. Na sukces lokalu gastronomicznego składa się bowiem praca każdego z jego pracowników. Klient po wizycie w lokalu nie rozlicza jedynie kelnera czy kucharza. Jego ogólne wrażenie wynika z całokształtu obsługi i sposobu realizacji zamówienia.
Na to, jak klienci postrzegają nasz lokal mają wpływ:
-
umiejętności pracowników - to element, od którego powinno zależeć zatrudnienie lub nie danego kandydata. Ewentualnie możemy zainwestować w szkolenia dla pracownika, jeśli dobrze rokuje;
-
motywacja pracowników - tutaj możemy wyróżnić sposoby pozytywne, jak i negatywne. Wśród pozytywnych są między innymi dodatki finansowe, karnety na basen etc. Negatywne to na przykład monitoring w lokalu. Powoduje on zazwyczaj wzrost starań pracowników, szybszą i bardziej wydają pracę;
-
narzędzia pracy - podstawowym narzędziem jest system gastronomiczny. Wspiera on pracę każdego z pracowników restauracji. Jego wdrożenie wydatnie przekłada się na wzrost wydajności, czyli szybszą i bardziej efektywną pracę.
Warto zatem zapewnić sobie pracowników z wysokimi umiejętnościami, odpowiednio ich motywować. A gdy chcemy, by ich wydajność była jak najwyższa kontrolować ich i zapewnić im narzędzia pracy, które wyraźnie się przyczynią do jej wzrostu. Wśród takich narzędzi jest już wspomniany system gastronomiczny. Obecnie wydaje się praktycznie niemożliwe prowadzenie biznesu w branży gastronomicznej bez systemu sprzedażowego. Szybka i łatwa kontrola, profesjonalna obsługa gości i zaawansowane raportowanie to tylko niektóre z możliwości, jakie oferuje nam takie narzędzie.
System gastronomiczny - wsparcie pracy każdego pracownika restauracji
System gastronomiczny wdrożony w restauracji wykorzystywany jest przez każdego pracownika. Zobaczmy, jakie korzyści ma każdy z nich ze stosowania systemu.
WŁAŚCICIEL
|
|
MANAGER
|
|
KELNER / BARMAN
|
|
KUCHARZ
|
|
DOSTAWCA
|
Kompleksowy system gastronomiczny wspiera i wyraźnie ułatwia realizację zamówienia na każdym etapie. Warto zatem wykorzystać to narzędzie, by zoptymalizować pracę w swoim lokalu.
Autor artykułu: Jacek Jankowski, e-mail: jacek@dla-gastronomii.pl O mnie: Jestem specjalistą ds. rozwiązań dla gastronomii i hotelarstwa. Od lat doradzam w sprawie systemów gastronomicznych: S4H i X2. Posiadam doświadczenie we wdrożeniach tych systemów w lokalach - restauracjach, kawiarniach i hotelach. |
Dowiedz się więcej:
Dobra obsługa jest niezbędna w każdym lokalu gastronomicznym. Przyczynia się wyraźnie do budowania silnej bazy zadowolonych i powracających klientów. Jak zatem poprawić jakość obsługi klienta? Jakie triki stosować? Polecamy Ci 10 prostych a zarazem bardzo przydatnych sposobów, które dadzą szybki efekt w postaci lepszej obsługi. |