pobierz-porady-dla-gastronomii

Popraw wydajność swoich pracowników  

+ 0
+ 0

Pracownicy lokalu gastronomicznego to niezwykle ważny element układanki decydującej o osiągnięciu sukcesu. Powinno się ich ostrożnie i z rozmysłem dobierać. Zwracać należy uwagę na ich efektywność i regularnie ją kontrolować. Poznajcie proste i łatwe sposoby na zwiększenie wydajności swoich pracowników.

wydajnosc-pracownikow-restauracja

Zespół pracuje na sukces lokalu gastronomicznego

Prowadzenie restauracji czy pizzerii wymaga szczególnie pracy zespołowej. Na sukces lokalu gastronomicznego składa się bowiem praca każdego z jego pracowników. Klient po wizycie w lokalu nie rozlicza jedynie kelnera czy kucharza. Jego ogólne wrażenie wynika z całokształtu obsługi i sposobu realizacji zamówienia.

Na to, jak klienci postrzegają nasz lokal mają wpływ:

  • umiejętności pracowników - to element, od którego powinno zależeć zatrudnienie lub nie danego kandydata. Ewentualnie możemy zainwestować w szkolenia dla pracownika, jeśli dobrze rokuje;

  • motywacja pracowników - tutaj możemy wyróżnić sposoby pozytywne, jak i negatywne. Wśród pozytywnych są między innymi dodatki finansowe, karnety na basen etc. Negatywne to na przykład monitoring w lokalu. Powoduje on zazwyczaj wzrost starań pracowników, szybszą i bardziej wydają pracę;

  • narzędzia pracy - podstawowym narzędziem jest system gastronomiczny. Wspiera on pracę każdego z pracowników restauracji. Jego wdrożenie wydatnie przekłada się na wzrost wydajności, czyli szybszą i bardziej efektywną pracę.

Warto zatem zapewnić sobie pracowników z wysokimi umiejętnościami, odpowiednio ich motywować. A gdy chcemy, by ich wydajność była jak najwyższa kontrolować ich i zapewnić im narzędzia pracy, które wyraźnie się przyczynią do jej wzrostu. Wśród takich narzędzi jest już wspomniany system gastronomiczny. Obecnie wydaje się praktycznie niemożliwe prowadzenie biznesu w branży gastronomicznej bez systemu sprzedażowego. Szybka i łatwa kontrola, profesjonalna obsługa gości i zaawansowane raportowanie to tylko niektóre z możliwości, jakie oferuje nam takie narzędzie.

System gastronomiczny - wsparcie pracy każdego pracownika restauracji

System gastronomiczny wdrożony w restauracji wykorzystywany jest przez każdego pracownika. Zobaczmy, jakie korzyści ma każdy z nich ze stosowania systemu.

wlasciciel-resturacji-1

WŁAŚCICIEL

    • Pełna kontrola wyników finansowych lokalu.
    • Możliwość zdalnej pracy.
    • Szybka weryfikacja food cost-u.
manager

MANAGER

    • Przejrzyste raporty i analizy.
    • Szybkie rozliczanie sprzedaży.
    • Kontrola pracowników i eliminowanie nadużyć.
    • Kontrola stanów magazynowych.
kelnerka

KELNER / BARMAN

    • Łatwa sprzedaż na monitorach dotykowych / tabletach.
    • Komfort pracy.
    • Szybka i profesjonalna obsługa gości.
kucharz

KUCHARZ

    • Zarządzanie pracą kuchni.
    • Natychmiastowa informacja o realizacji zamówienia.
    • Przejrzyste zamówienia na monitorach w systemie komunikacji z kuchnią (KDS).
dostawca-1

DOSTAWCA

    • Lista zamówień do dostarczenia na wynos.
    • Mapy z trasą dojazdu do klienta.
    • Czas dostawy skrócony do minimum.

Kompleksowy system gastronomiczny wspiera i wyraźnie ułatwia realizację zamówienia na każdym etapie. Warto zatem wykorzystać to narzędzie, by zoptymalizować pracę w swoim lokalu.

Ekspert-Jacek-dla-gastronomii

Autor artykułu: Jacek Jankowski, e-mail: jacek@dla-gastronomii.pl

O mnie:

Jestem specjalistą ds. rozwiązań dla gastronomii i hotelarstwa. Od lat doradzam w sprawie systemów gastronomicznych: S4H i X2. Posiadam doświadczenie we wdrożeniach tych systemów w lokalach - restauracjach, kawiarniach i hotelach.

Dowiedz się więcej:

Prowadzenie restauracji bez systemu gastronomicznego jest obecnie nie tyle utrudnione, co praktycznie niemożliwe biorąc pod uwagę konkurencję, która go ma. Chcesz jak najlepiej obsługiwać swoich klientów? Poznaj 10 zalet wdrożenia systemu w restauracji. system-gastronomiczny-dla-restauracji

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież