pobierz-porady-dla-gastronomii

7 sposobów na promocję restauracji  

+ 0
+ 0

Prowadzenie restauracji to trudne zadanie. Jako właściciela czeka Cię wiele obowiązków i codziennych spraw do załatwienia. Jedną z nich jest na pewno dbałość o promocję restauracji. Niezależnie jednak czy sam się tym zajmiesz czy zlecisz to managerowi czy innej osobie odpowiedzialnej za marketing warto mieć w zanadrzu kilka sprawdzonych pomysłów.

zasady zarzadzania restauracja 5

Żadna restauracja nie może istnieć bez promocji. Nawet najlepsze dania się bowiem nie obronią, jeśli mało osób będzie znało miejsce. Koniecznie zatem musisz zainwestować w promowanie swojego lokalu. Jednym ze sposobów może być promocja w Internecie. Założenie strony www, prowadzenie profili w mediach społecznościowych tj. na Facebook, Instagram czy Twitter. Jeśli chcesz przyciągnąć młodsze pokolenie (ale nie tylko) do swojej restauracji ich prowadzenie jest wręcz niezbędne. Konieczny jest również monitoring marki w Internecie tj. bieżące reagowanie na opiniujące wpisy pojawiające się w sieci. Do tego możemy wykorzystać gotowe narzędzia jak na przykład Brand24.

Internet to nie wszystko

Poza siecią warto pamiętać o innych, bardziej tradycyjnych sposobach, ale ciągle bardzo skutecznych. Wśród nich wskazać możemy na przykład organizację okolicznościowych imprez z okazji różnych świąt. Najlepsze okazje to:

  1. Sylwester – to doskonała okazja na promocję restauracji i zebranie gości. Musisz jednak pamiętać, że Sylwester to specjalna okazja i goście mogą okazać się wymagający. Twoja oferta powinna być zatem na jak najwyższym poziomie. Nie możesz sobie pozwolić na jakiekolwiek niedoróbki. To jak ocenią goście Twoją imprezę będzie miało wpływ na dalsze postrzeganie lokalu. Na Sylwestra musisz zaplanować dokładnie menu i rodzaj imprezy, który zorganizujesz. Czy będzie to tylko kolacja przy stołach czy również będzie możliwość tańców. Więcej o promocji lokalu na Sylwestra znajdziesz tutaj: Jak reklamować sylwestra w restauracji?
  2. Walentynki – choć nie wszyscy są zwolennikami świętowania Dnia Zakochanych przyjęło się ono jednak już na stałe i wpisało się do kalendarza. Walentynki to zatem kolejna dobra okazja do promocji lokalu gastronomicznego. Tutaj należy pomyśleć o specjalnych okazjach dla dwojga. Sprawdzą się pakiety walentynkowe ze ściśle określonymi daniami, pakiety „do wyboru do koloru”, czyli możliwość dowolnego wybierania dań. Niezbędne jest, by w Dzień Zakochanych w restauracji panowała wyjątkowa atmosfera. Ważne, by goście czuli się swobodnie i mieli możliwość nieskrępowanej rozmowy. Dlatego zrezygnuj z pomysłu, który może się wydawać idealnym do łatwego powiększenia zysków, jak ciasne ustawienie  jak największej liczby stolików, by przyjąć jak najwięcej gości. Więcej o promocji lokalu na Walentynki znajdziesz tutaj: Walentynki w restauracji

  3. Dzień Matki – w naszym kraju nie jest to może jeszcze tak popularne, by z okazji tego święta zabierać Matki do restauracji. W Ameryce jest to nieodłączny element spędzania tego święta. Być może z biegiem lat, tak jak Walentynki, spędzanie Dnia Matki i u nas będzie wiązało się z wizytą w lokalu gastronomicznym. Teraz możesz promować swój lokal na ten dzień przygotowując specjalny pakiet. Na pewno znajdziesz wtedy chętnych na zaserwowanie obiadu matkom, które na co dzień spędzają dużo czasu w kuchni. Promocja na Dzień Matki to dla Ciebie szansa na zwiększenie sprzedaży i pozyskanie nowych lojalnych gości.

  4. Happy hours – to idealna możliwość codziennej lub cyklicznej promocji dla Twojego lokalu. Możesz ustalić godziny, w których będzie dostępna specjalna oferta. W zależności od tego, kto jest głównym klientem Twojego lokalu możesz dopasować ofertę i rodzaj promocji. Może być to na przykład niższa cena na kawę i ciastko czy piwo. Ofertę można modyfikować w zależności od dnia. W zależności od zainteresowania daną promocją warto częściej stosować te, które rzeczywiście przyczyniają się do zwiększenia obrotów.

  5. Wielkanoc – w naszym kraju spędzanie świąt w restauracji nie należy ciągle do zbyt popularnych tradycji. W związku z tym większość restauracji, o ile jest otwarta to tylko drugiego dnia Świąt. Nie oznacza to jednak, że należy rezygnować z oferty wielkanocnej. Może ona zostać rozszerzona na catering czy przedświąteczne spotkania pracownicze. Przy okazji pamiętaj o specjalnym świątecznym wystroju, który na pewno umili wizyty w Twoim lokalu. Więcej o Wielkanocy w restauracji możesz przeczytać tutaj: Wielkanocna oferta dla Twoich klientów 

  6. Boże Narodzenie –  podobnie jak w przypadku Wielkanocy możesz postawić na catering świąteczny i spotkania firmowe. Boże Narodzenie to jeszcze bardziej popularna okazja do wyjść do restauracji, ale tak jak w przypadku Wielkanocy głównie przed świętami. Więcej o Bożym Narodzeniu w restauracji znajdziesz tutaj:Przygotuj restaurację na Boże Narodzenie i tutaj: 11 pomysłów na święteczną promocję restauracji

  7. Degustacja wina/piwa – to doskonały sposób na przyciągnięcie do restauracji smakoszy tych trunków. Warto zadbać o najwyższą jakość serwowanych napoi, tak by sprostać oczekiwaniom gości, którzy zdecydują się odwiedzić lokal z okazji tego specjalnego wydarzenia. Warto również zadbać o pasujące przekąski i dania główne. Należy również przygotować odpowiednio obsługę, tak by umiała odpowiedzieć na pytania zadawane przez gości. To upewni gości w profesjonalnym podejściu do organizacji takiego wydarzenia.

Podsumowanie

Okazji na promocję jest wiele. Powyższa lista na pewno ich nie wyczerpuje. Jakie Ty masz pomysły na promocję swojego lokalu? Które z powyższych stosujesz? Czekam na Twoje opinie.

Ekspert-Jacek-dla-gastronomii

Autor artykułu: Jacek Jankowski, e-mail: jacek@dla-gastronomii.pl

O mnie:

Jestem specjalistą ds. rozwiązań dla gastronomii i hotelarstwa. Od lat doradzam w sprawie systemów gastronomicznych: S4H i X2. Posiadam doświadczenie we wdrożeniach tych systemów w lokalach - restauracjach, kawiarniach i hotelach.

Dowiedz się więcej:

Połowa lutego to dobry czas, by pomyśleć o wiosennej odsłonie restauracji. Co prawda do prawdziwej wiosny mamy jeszcze trochę czasu. Jednak wcześniejsze zaplanowanie wystroju lokalu pozwoli na szybkie wdrożenie zmian. Koniecznie musisz wykorzystać tą wiosenną okazję. wiosna w restauracji

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież