pobierz-porady-dla-gastronomii

Jak szybciej realizować zamówienia?  

+ 1
+ 0

Optymalizacja procesu realizacji zamówienia w restauracji to konieczność. Klienci nie lubią czekać. Przychodząc do restauracji liczą na szybką i profesjonalną obsługę, jednak nie zawsze taką dostają. Jak powinna wyglądać idealna realizacja zamówienia? Od czego to zależy? Poznajcie nasze pomysły na lepszą i bardziej wydajną obsługę klienta.

optymalna-realizacja-zamowien-w-restauracji

Sprawna komunikacja - klucz do sukcesu

Profesjonalna obsługa zamówienia klienta w restauracji wymaga przede wszystkim sprawnej komunikacji pomiędzy trzema jej podmiotami. Są nimi:

  1. klient - gość restauracji odwiedzający lokal, by zjeść smaczne danie w miłej atmosferze. Oczekuje:
    • profesjonalnej obsługi,
    • możliwości szybkiego złożenia zamówienia,
    • ewentualnej porady w wybraniu dania,
    • szybkiej realizacji zamówienia.
  2. kelner - jego głównym zadaniem jest sprawne i szybkie przyjęcie zamówienia od klienta i natychmiastowe przekazanie go do kuchni.

  3. kucharz - powienien bez zbędnej zwłoki przystąpić do realizacji zamówienia od klienta. Kucharz musi przestrzegać kolejności składania zamówień, by uniknąć przestojów i pomyłek.

Idealna realizacja zamówienia

Biorąc pod uwagę podmioty występujące w procesie realizacji zamówienia opracowaliśmy tak zwany „idealny proces”. Według nas powinien on wyglądać następująco:

  1. Pojawienie się klienta w lokalu, wybór miejsca, wręczenie menu.
  2. Wybór dania, kelner / kelnerka wprowadza zamówienie na tablecie.
  3. Automatyczne przekazanie zamówienia do kucharza.
  4. Zapoznanie kucharza z zamówieniem w systemie monitorów kuchennych (KDS).
  5. Przygotowanie dania i przekazanie informacji przez kucharza w systemie KDS.
  6. Automatyczne przekazanie do kelnera informacji o gotowym zamówieniu.
  7. Kelner / kelnerka wydaje danie klientowi.

Bardziej obrazowo ten proces można przedstawić tak:

realizacja-zamowienia-restauracja

Rys. Schemat idealnej realizacji zamówienia w restauracji

Główne zalety takiego modelu realizacji zamówień to:

  • skrócenie czasu realizacji zamówienia nawet o 30%,
  • zautomatyzowana komunikacja między obsługą a kuchnią,
  • poprawa wydajności pracowników o 30%,
  • obsłużenie nawet dwukrotnie większej liczby zamówień w tym samym czasie,
  • gwarancja ciepłego dania dla klienta.

Jego wdrożenie sprawi, że:

  • prowadzanie restauracji stanie się jeszcze łatwiejsze,
  • klienci będą lepiej i szybciej obsłużeni,
  • podniesie się prestiż restauracji, dzięki zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań (mobilne stanowiska sprzedaży – wprowadzanie zamówień na tablecie).

Czytaj też: Wyeliminuj pomyłki w swojej restauracji

Ekspert-Jacek-dla-gastronomii

Autor artykułu: Jacek Jankowski, e-mail: jacek@dla-gastronomii.pl

O mnie:

Jestem specjalistą ds. rozwiązań dla gastronomii i hotelarstwa. Od lat doradzam w sprawie systemów gastronomicznych: S4H i X2. Posiadam doświadczenie we wdrożeniach tych systemów w lokalach - restauracjach, kawiarniach i hotelach.

Dowiedz się więcej:

Reklamować można wszystko od obuwia, sprzętu elektronicznego po żywność z marketu, a nawet dania zamawiane w restauracji. Prowadząc lokal gastronomiczny musisz mieć świadomość, że również w Twojej restauracji mogą się pojawić klienci, którzy nie będą zadowoleni z poziomu świadczonych usług. reklamacja w restauracji

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież