Sprawdzone sposoby na zwiększenie liczby klientów
- Szczegóły
- Utworzono: wtorek, 07, lipiec 2015 20:28
- Odsłony: 7107
Szukasz nowych pomysłów na promocję swojego lokalu gastronomicznego? Pamiętaj, że obniżki cen to nie wszystko!Zobacz listę naszych propozycji. Wykorzystaj je w swojej restauracji i ciesz się rosnącymi zyskami! |
|
Rabaty - 20% obniżka wystarczy, by przyciągnąć klientów
Obniżka ceny to najczęściej spotykany sposób na zwiększenie liczby klientów. Zastosuj na wybrane dania rabat w wysokości 20%. To idealna wysokość, by zachęcić klientów do odwiedzin restauracji, a z drugiej strony na zachowanie zysku z ich serwowania. Pamiętaj jednak, by promocja nie trwała zbyt długo, bo "znudzi" klientów i stanie się nieefektywna.
Happy hour - najbardziej popularna akcja promocyjna
Masz w restauracji godziny, w trakcie których ruch jest mniejszy? Wykorzystaj to! Określ ściśle godziny i dni obowiązywania promocji. Najlepiej, by happy hour nie trwało dłużej, niż dwie do trzech godzin. W tym czasie daj klientom możliwość zamówienia dania głównego czy napojów nawet o połowę taniej. Klienci kupią więcej, a Ty będziesz się cieszyć zapełnieniem stolików w normalnie "martwych godzinach. Happy hour - promocja dla lokalu gastronomicznego - dowiedz się więcej.
Wykorzystaj sportowe imprezy
Mecz polskiej reprezentacji w piłkę nożną, skoki narciarskie, igrzyska olimpijskie. Nie ważne, jaki rodzaj sportowej imprezy się zbliża. Wykorzystaj ją! To dobry pomysł na zwiększenie liczby klientów. Możesz zaoferować klientom:
- specjalne menu z niższymi cenami,
- darmowÄ… dostawÄ™,
- zniżki na kolacje,
- dania 2 w cenie 1, 3 w cenie 2.
Koniecznie zadbaj o duży telewizor i dobre nagłośnienie w lokalu, by kibice mogli wygodnie oglądać zmagania sportowe.
KuszÄ…cy gratis do wybranych pozycji z menu
Ciastko do kawy lub napój do dania głównego gratis. Zachęć tym sposobem klientów do zakupu konkretnych produktów. Dodatkowo łatwo opróżnij swoje zwiększone stany magazynowe danych produktów.
10% zniżki na dostawy zachęci skutecznie
Oferujesz zamówienia z dostawą? Nie zapominaj o klientach korzystających z tej opcji. Zaproponuj 10% rabat dla takich zamówień. Taki poziom obniżki zachęci do zamówień nowe grupy klientów i spowoduje zwiększenie zamówień u dotychczasowych klientów.
Zbuduj bazę klientów i wysyłaj im bezpośrednio oferty
Zbieraj e-maile, numery telefonów od swoich klientów i wysyłaj im oferty promocyjne i kupony rabatowe. Zadbaj o odpowiedni czas wysyłki - najlepiej rano kub przed południem. To spowoduje zwiększenie efektywności wysyłki. Pamiętaj by ofertę opatrzyć zdjęciami dań z promocji. To jeszcze bardziej podniesie skuteczność promocji. Korzystając z systemów gastronomicznych możesz takie oferty wysyłać jeszcze szybciej i wygodniej.
Degustacja wina to strzał w dziesiątkę
Organizacja może kosztować Cię trochę czasu, ale wyniki będą oszałamiające i przysporzą Ci klientów na długi czas. Wybierz kilka rodzajów win do degustacji, dopasuj menu, przygotuj obsługę i zaproś gości. Na organizację takiego dnia wybierz piątek lub sobotę, by goście nie musieli się martwić koniecznością pójścia do pracy.
Zadbaj o wystrój lokalu tego dnia i wygodę gości. Nie pozwól by goście tłoczyli się. Unikaj zapalonych świec, które mogłyby stanowić niepotrzebne niebezpieczeństwo przy większej niż zwykle liczbie gości w lokalu. W tym dniu zrezygnuj również ze świeżych kwiatów, których zapachu nie należy mieszać z zapachem wina.
Karta stałego klienta zwiększy lojalność
Zbuduj w swojej restauracji program lojalnościowy, który będzie nagradzał stałych klientów. Rozdaj karty stałego klienta i zachęcaj klientów do zbierania punktów czy gratisów. Poinformuj kelnerów o szczegółach programu i poproś ich o informowanie klientów o zaletach jej posiadania i zachęcania do jej założenia. Program lojalnościowy w restauracji - dowiedz się więcej.
Specjalna cena na danie dnia
Wyjątkowo atrakcyjna cena na danie dania zachęci skutecznie klientów do odwiedzin Twojej restauracji. Możesz na każdy dzień przygotować dla Klientów specjalne danie. Pamietaj, by cena była dla klienta warta skorzytania z Twojej oferty. Tym sposobem możesz wykorzystać produkty, których masz w nadmiarze w magazynie i uniknąć ich wyrzucenia. Uwaga! Nigdy nie używaj do przygotowania potraw składników, które są choćby jeden dzień po terminie, czy leżą w Twojej lodówce zbyt długo!
Kupony rabatowe w atrakcyjnym formacie
Rozdaj ulotki, zamieść kupony w internecie i prasie. Dokładnie określ czas trwania akcji promocyjnej i jej regulamin. Zagwarantuj klientom zakup dania w promocyjnej cenie czy z rabatem od określonej kwoty zamówienia. To naprawdę działa.
Przystąp do zewnętrznego programu rabatowego
Programy zniżkowe organizują obecnie miejskie przedsiębiorstwa komunikacyjne, uczelnie wyższe czy banki. Nawiąż współpracę z wybranymi partnerami i ciesz się zwiększoną liczbą klientów. Tym sposobem łatwo wykorzystasz popularność partnerów i przekujesz ją w swoje zyski.
A Ty jak promujesz swojÄ… restauracjÄ™?
Autor artykułu: Ewelina Krośnia, e-mail: ewelina@dla-gastronomii.pl O mnie: Doradzam w wyborze systemów gastronomicznych i programów hotelowych. Prowadzę szkolenia z obsługi programów S4H i X2 dla właścicieli, managerów oraz pracowników lokali gastronomicznych i hoteli. |
Dowiedz się więcej:
Kontrola pracy pracowników to konieczność. Jest ona bardziej wydajna, gdy możemy korzystać z rozwiązań ku temu dedykowanych. Jednym z nich są liczniki do piwa lanego, które montowane są na beczkach typu KEG. To doskonałe rozwiązane dla wszelkiego typu lokalów gastronomicznych, w których serwuje się piwo wprost z beczki tj. puby, bary, restauracje, kluby, dyskoteki. |
Komentarze
Kanał RSS z komentarzami do tego postu.