pobierz-porady-dla-gastronomii

Sprawdzone sposoby na zwiÄ™kszenie liczby klientów  

+ 1
+ 0

Szukasz nowych pomysłów na promocję swojego lokalu gastronomicznego? Pamiętaj, że obniżki cen to nie wszystko!Zobacz listę naszych propozycji. Wykorzystaj je w swojej restauracji i ciesz się rosnącymi zyskami!

najlepsze-sposoby-na-promocja-restauracja

Rabaty - 20% obniżka wystarczy, by przyciągnąć klientów

Obniżka ceny to najczęściej spotykany sposób na zwiększenie liczby klientów. Zastosuj na wybrane dania rabat w wysokości 20%. To idealna wysokość, by zachęcić klientów do odwiedzin restauracji, a z drugiej strony na zachowanie zysku z ich serwowania. Pamiętaj jednak, by promocja nie trwała zbyt długo, bo "znudzi" klientów i stanie się nieefektywna.

Happy hour - najbardziej popularna akcja promocyjna

Masz w restauracji godziny, w trakcie których ruch jest mniejszy? Wykorzystaj to! Określ ściśle godziny i dni obowiązywania promocji. Najlepiej, by happy hour nie trwało dłużej, niż dwie do trzech godzin. W tym czasie daj klientom możliwość zamówienia dania głównego czy napojów nawet o połowę taniej. Klienci kupią więcej, a Ty będziesz się cieszyć zapełnieniem stolików w normalnie "martwych godzinach. Happy hour - promocja dla lokalu gastronomicznego - dowiedz się więcej.

Wykorzystaj sportowe imprezy

Mecz polskiej reprezentacji w piłkę nożną, skoki narciarskie, igrzyska olimpijskie. Nie ważne, jaki rodzaj sportowej imprezy się zbliża. Wykorzystaj ją! To dobry pomysł na zwiększenie liczby klientów. Możesz zaoferować klientom:

  • specjalne menu z niższymi cenami,
  • darmowÄ… dostawÄ™,
  • zniżki na kolacje,
  • dania 2 w cenie 1, 3 w cenie 2.

Koniecznie zadbaj o duży telewizor i dobre nagłośnienie w lokalu, by kibice mogli wygodnie oglądać zmagania sportowe.

 

sposoby-promocja-restauracja

 

KuszÄ…cy gratis do wybranych pozycji z menu

Ciastko do kawy lub napój do dania głównego gratis. Zachęć tym sposobem klientów do zakupu konkretnych produktów. Dodatkowo Å‚atwo opróżnij swoje zwiÄ™kszone stany magazynowe danych produktów. 

10% zniżki na dostawy zachęci skutecznie

Oferujesz zamówienia z dostawą? Nie zapominaj o klientach korzystających z tej opcji. Zaproponuj 10% rabat dla takich zamówień. Taki poziom obniżki zachęci do zamówień nowe grupy klientów i spowoduje zwiększenie zamówień u dotychczasowych klientów.

Zbuduj bazę klientów i wysyłaj im bezpośrednio oferty

Zbieraj e-maile, numery telefonów od swoich klientów i wysyÅ‚aj im oferty promocyjne i kupony rabatowe. Zadbaj o odpowiedni czas wysyÅ‚ki - najlepiej rano kub przed poÅ‚udniem. To spowoduje zwiÄ™kszenie efektywnoÅ›ci wysyÅ‚ki. PamiÄ™taj by ofertÄ™ opatrzyć zdjÄ™ciami daÅ„ z promocji. To jeszcze bardziej podniesie skuteczność promocji. KorzystajÄ…c z systemów gastronomicznych możesz takie oferty wysyÅ‚ać jeszcze szybciej i wygodniej.  

Degustacja wina to strzał w dziesiątkę

Organizacja może kosztować Cię trochę czasu, ale wyniki będą oszałamiające i przysporzą Ci klientów na długi czas. Wybierz kilka rodzajów win do degustacji, dopasuj menu, przygotuj obsługę i zaproś gości. Na organizację takiego dnia wybierz piątek lub sobotę, by goście nie musieli się martwić koniecznością pójścia do pracy.
Zadbaj o wystrój lokalu tego dnia i wygodÄ™ goÅ›ci. Nie pozwól by goÅ›cie tÅ‚oczyli siÄ™. Unikaj zapalonych Å›wiec, które mogÅ‚yby stanowić niepotrzebne niebezpieczeÅ„stwo przy wiÄ™kszej niż zwykle liczbie goÅ›ci w lokalu. W tym dniu zrezygnuj również ze Å›wieżych kwiatów, których zapachu nie należy mieszać z zapachem wina.  

Karta stałego klienta zwiększy lojalność

Zbuduj w swojej restauracji program lojalnoÅ›ciowy, który bÄ™dzie nagradzaÅ‚ staÅ‚ych klientów. Rozdaj karty staÅ‚ego klienta i zachÄ™caj klientów do zbierania punktów czy gratisów. Poinformuj kelnerów o szczegółach programu i poproÅ› ich o informowanie klientów o zaletach jej posiadania i zachÄ™cania do jej zaÅ‚ożenia. Program lojalnoÅ›ciowy w restauracji - dowiedz siÄ™ wiÄ™cej. 

Specjalna cena na danie dnia

WyjÄ…tkowo atrakcyjna cena na danie dania zachÄ™ci skutecznie klientów do odwiedzin Twojej restauracji. Możesz na każdy dzieÅ„ przygotować dla Klientów specjalne danie. Pamietaj, by cena byÅ‚a dla klienta warta skorzytania z Twojej oferty. Tym sposobem możesz wykorzystać produkty, których masz w nadmiarze w magazynie i uniknąć ich wyrzucenia. Uwaga! Nigdy nie używaj do przygotowania potraw skÅ‚adników, które sÄ… choćby jeden dzieÅ„ po terminie, czy leżą w Twojej lodówce zbyt dÅ‚ugo! 

Kupony rabatowe w atrakcyjnym formacie

Rozdaj ulotki, zamieść kupony w internecie i prasie. DokÅ‚adnie okreÅ›l czas trwania akcji promocyjnej i jej regulamin. Zagwarantuj klientom zakup dania w promocyjnej cenie czy z rabatem od okreÅ›lonej kwoty zamówienia. To naprawdÄ™ dziaÅ‚a. 

Przystąp do zewnętrznego programu rabatowego

Programy zniżkowe organizują obecnie miejskie przedsiębiorstwa komunikacyjne, uczelnie wyższe czy banki. Nawiąż współpracę z wybranymi partnerami i ciesz się zwiększoną liczbą klientów. Tym sposobem łatwo wykorzystasz popularność partnerów i przekujesz ją w swoje zyski.

 

A Ty jak promujesz swojÄ… restauracjÄ™?

Ekspert-Ewelina-dla-gastronomii-d1

Autor artykułu: Ewelina Krośnia, e-mail: ewelina@dla-gastronomii.pl

O mnie:

Doradzam w wyborze systemów gastronomicznych i programów hotelowych. Prowadzę szkolenia z obsługi programów S4H i X2 dla właścicieli, managerów oraz pracowników lokali gastronomicznych i hoteli.

Dowiedz się więcej:

Kontrola pracy pracowników to konieczność. Jest ona bardziej wydajna, gdy możemy korzystać z rozwiÄ…zaÅ„ ku temu dedykowanych. Jednym z nich sÄ… liczniki do piwa lanego, które montowane sÄ… na beczkach typu KEG. To doskonaÅ‚e rozwiÄ…zane dla wszelkiego typu lokalów gastronomicznych, w których serwuje siÄ™ piwo wprost z beczki tj. puby, bary, restauracje, kluby, dyskoteki. eliminacja naduzyc pracowniczych

Komentarze   

+1 #1 Darek 2017-01-25 08:59
Ja bym jeszcze do listy wpisał dobry system POS.
Cytować

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież