10 zalet mobilnych stanowisk sprzedaży w restauracji
- Szczegóły
- Utworzono: piątek, 10, kwiecień 2015 13:59
- Odsłony: 3433
Poszukujesz sposobów na usprawnienie obsługi, zmniejszenie liczby popełnianych pomyłek, wzrost zadowolenia klientów z Twoich usług? Postaw na nowoczesne i innowacyjne technologie, które mogą w łatwy i szybki, co najważniejsze niedrogi sposób zwiększyć efektywność Twojej restauracji. |
Mobile stanowiska sprzedaży to stosunkowo nowy trend w branży gastronomicznej, jednak ilość zalet, jakie mają sprawie, że są coraz popularniejsze. Nie jesteś przekonany do tego typu rozwiązań? Poznaj ich główne zalety!
Co to jest mobilne stanowisko sprzedaży?
Mobilne stanowisko sprzedaży to przenośne stanowisko POS. Stanowi w pełni skonfigurowany mobilny punkt sprzedaży, na którym kelner wprowadza zamówienie, przekazuje je do kuchni i zamyka rachunek. Do prawidłowego działania tego typu stanowiska potrzebny jest jedynie:
- moduł systemu gastronomicznego,
- tablet,
- sieć bezprzewodowa.
Mobilny POS pozwala na przyjmowanie zamówień od razu przy stoliku klienta bez konieczności używania bloczków do notowania. Dlatego przenośne stanowisko sprzedaży to wygoda i dostęp do wszystkich niezbędnych zasobów do pracy kelnera na wyciągnięcie ręki. W połączeniu z tradycyjnym stacjonarnym stanowiskiem POS pozwalają na maksymalizację efektywności i wygodę pracy.
10 zalet mobilnych stanowisk sprzedaży
-
usprawnienie realizacji zamówień - to jedna z podstawowych zalet mobilnych POS-ów. Przy pomocy przenośnego stanowiska sprzedaży kelner może wprowadzić zamówienie już przy stoliku gości i bezpośrednio przy pomocy sieci bezprzewodowej w czasie rzeczywistym przekazać je do kuchni. W takim przypadku nie ma potrzeby zapisywania, czy zapamiętywania zamówienia, podchodzenia do stacjonarnego stanowiska i dopiero tam wprowadzania zamówienia. Powoduje to, że czas potrzebny na realizację zamówienia skraca się do niezbędnego minimum. Szybsze przekazanie zamówienia do kuchni to krótszy czas oczekiwania klientów na zamówione danie.
-
więcej miejsca do pracy - terminal dotykowy, nawet najbardziej kompaktowy zajmuje pewną ilość miejsca przy barze tym samym zmniejszają miejsce pracy. Ma to szczególne znaczenie w przestrzeniach, które są niewielkie, a liczy się każda przestrzeń, którą można wygospodarować w celu zapewnienia wyższej jakości obsługi klienta. W przypadku mobilnego stanowiska kelnerzy mają go cały czas przy sobie podczas pracy. Tym samym można zagospodarować przestrzeń dla elementów wystroju czy witryny z przekąskami. To już zależy od Twojej pomysłowości.
-
eliminacja pomyłek - zapisywanie zamówień na kartce czy próby ich zapamiętania są obarczone prawdopodobieństwem pomyłki. Błędna realizacja zamówienia może się zdarzyć każdemu. Z tego typu stanowiskiem pomyłki praktycznie wyeliminujesz i zapewnisz sobie i klientom pewność, że zamawiając pizzę z szynką nie otrzyma pizzy wegetariańskiej. Wprowadzanie zamówień w czasie rzeczywistym przy stoliku poprawi zatem dokładność realizacji zamówień, ale i zmniejszy straty, a przede wszystkim poprawi satysfakcję klienta.
-
element promocji - na mobilnym stanowisku sprzedaży możesz prezentować klientowi wygląd dań z Twojego menu. Tym samym niezdecydowanym klientom, którzy lubią najpierw coś zobaczyć na zdjęciu możesz pokazać jak dana potrawa wygląda. Uwaga! To nie wszystko! Masz w kuchni zamontowaną kamerę? Na mobilnym POS-ie możesz swoim klientom pokazać, jak wygląda przygotowywanie ich zamówienia. Warto być zawsze krok przez konkurencją!
-
zwiększenie ilości klientów - korzystanie z mobilnych stanowisk sprzedaży to lepsza obsługa klientów, szybsze realizacja zamówienia, a tym samym możliwość skupienia się klienta na celu, w jakim przychodzi do restauracji - czyli poznaniu nowych smaków czy konsumpcji sprawdzonych i znanych dań. Jeśli klient jest zadowolony z obsługi restauracji z pewnością wróci do niej ponownie, a mobilne stanowiska sprzedaży będą miały w tym swój niemały udział.
-
krótszy czas zamknięcia rachunku i przyjęcia płatności - po konsumpcji klient oczekuje zazwyczaj natychmiastowej możliwości uregulowania rachunku. Z mobilnym stanowiskiem sprzedaży można bez konieczności podchodzenia do stacjonarnego POS-a zamknąć rachunek przy stoliku i przyjąć płatność. Nie ma bowiem nic bardziej uciążliwego dla klienta niż czekanie na zapłatę dłużej niż na zamówienie.
-
idealne rozwiązanie dla letnich ogródków - mając letni ogródek powinieneś koniecznie zaopatrzyć się w stanowiska mobilne. Stacjonarne stanowiska sprzedaży nie są przystosowane zazwyczaj do zmiennych warunków atmosferycznych i wystawienia ich na zewnątrz lokalu. Na dodatek podpięcia ich do sieci może być wysoce problematyczne. Kolejnym ograniczeniem staje się narażenie na uszkodzenia przez przypadkowe osoby. A co najważniejsze w takim przypadku czas realizacji wydłuża się jeszcze bardziej ponieważ kelner musi pokonać z ogródka jeszcze dłuższą drogę do stacjonarnego POS-a. Dlatego mobilne stanowisko sprzedaży to rozwiązanie idealna na tak lubiane w okresie letnim ogródki restauracyjne.
-
wiele możliwości - niskie koszty - koszt wdrożenia mobilnego stanowiska sprzedaży to mniej niż 1000 zł. Koszt stacjonarnego kształtuje się na poziomie od 3000 zł. Oszczędność widać, jak na dłoni. Mobilne stanowisko sprzedaży to zatem doskonałe rozwiązanie, kiedy chcemy poszerzyć liczbę stanowisk sprzedaży w lokalu nie wydając zbyt dużo,
-
zwiększenie liczby obsługiwanych zamówień - szybsza obsługa klienta to szybsza rotacja stolików, a tym, samym możliwość szybszego złożenia zamówienia przez kolejnego klienta, a w efekcie całościowo w ciągu dnia zwiększona ilość obsłużonych zamówień,
-
całościowo wyższe zyski restauracji - korzystanie z mobilnych stanowisk sprzedaży powoduje zwiększenie wydajności pracowników, a tym samym szybszy dostęp do usług dla klientów, co z kolei przekłada się na większe zyski dla restauracji.
Korzytasz z mobilnych POS-ów? Jak oceniasz ich zastosowanie w swojwj restauracji? Czekam na Twoje opinie.
Czytaj też:
Autor artykułu: Jacek Jankowski, e-mail: jacek@dla-gastronomii.pl O mnie: Jestem specjalistą ds. rozwiązań dla gastronomii i hotelarstwa. Od lat doradzam w sprawie systemów gastronomicznych: S4H i X2. Posiadam doświadczenie we wdrożeniach tych systemów w lokalach - restauracjach, kawiarniach i hotelach. |
Dowiedz się więcej:
Food trucki to jeden z najgorętszych trendów branży spożywczej ostatnich lat. Żywienie się w nich to już nie tylko sposób zaspokojenie głodu jedzeniem typu fast food. Food trucki stały się pełnoprawnymi przenośnymi lokalami gastronomicznymi, z których można zjeść naprawdę dobry i pełnowartościowy posiłek w dobrej cenie. Food trucki zyskują na popularności od kilku lat, coraz więcej restauratorów decyduje się na taką inwestycję i nic nic wskazuje na to, że to miałoby się w najbliższym czasie zmienić. |