Zasady zarządzania restauracją - część 4
- Szczegóły
- Utworzono: czwartek, 05, luty 2015 16:44
- Odsłony: 5401
Restauracja bez systemu sprzedaży? Czy to jeszcze możliwe? Jakie zalety, a jakie wady mają systemy gastronomiczne dla restauracji? Przekonaj się już teraz. Trzy kolejne zasady zarządzania restauracją już dostępne dla Ciebie. |
Dzisiejszym wpisem kontynuujemy nasz cykl wpisów na temat 10 zasad zarządzania restauracją. Do tej pory przedstawiliśmy Wam 5 zasad w trzech wpisach:
- zasada nr 1 i 2: Obsługa klienta i wymagania wobec personelu
- zasada nr 3: Restauracja potrzebuje reklamy
- zasada nr 4 i 5: Przepływy finansowe i promocje w lokalu
Dziś zajmiemy się kolejnymi trzema. Pomyślicie czemu, aż trzema w jednym wpisie? Bo dwie z nich to krótkie, żeby nie rzec "żołnierskie" zasady, którym nie potrzeba dodatkowych komentarzy. Zapraszam zatem na opowieść o cateringu, kontroli i systemach sprzedaży. Tak właśnie posiadanie systemu sprzedaży w lokalu gastronomicznym to nie tylko dodatek, ale podstawa działalności. Nikt już dziś raczej nie wyobraża sobie funkcjonowania restauracji bez niego.
Zasada nr 6 - zwiększ swoją sprzedaż dzięki cateringowi
Dowozy to jedna z opcji pozwalających na zwiększenie zarówno liczby klientów restauracji, jak i sprzedaży. Oferowanie sprzedaży na wynos i realizacja dowozów musi jednak wiązać się z odpowiednim zapleczem. W przypadku dowozów musimy posiadać możliwości przygotowania i obsługi wielu posiłków w jednym czasie, a co najważniejsze zagwarantować klientom jak najszybszy dowóz potrawy. W związku z tym warto ustalić nieprzekraczalny czas, w jakim dostarczymy posiłek do klienta. W organizacji i obsłudze zamówień na wynos pomagają moduły systemów sprzedaży. Są one dostępne w systemach z naszej oferty. Poznaj ofertę na system sprzedaży dla restauracji.
Zasada nr 7 - sprawdzaj regularnie sprzedaż restauracji
Każdy biznes wymaga biznes planu. Nie inaczej jest w przypadku restauracji. Jako właściciel restauracji musisz szacować przyszły przychody, jak i koszty prowadzenia lokalu. Musisz być przewidujący i wiedzieć, ile w przybliżeniu możesz w danym dniu, tygodniu i miesiącu zarobić. Możesz to łatwo zrobić biorąc pod uwagę ilość miejsc w Twoim lokalu, średnie ceny potraw, najczęściej zamawiane pozycje, jak i okresy zwiększonego i zmniejszonego ruchu. W regularnym sprawdzaniu sprzedaży w restauracji pomogą Ci systemy dla gastronomii. I tutaj nawiązujemy do kolejenj ósmej zasady. Korzytając z nich nic nie umknie Twojej uwadze. Będziesz mógł w szybki sposób sprawdzić, które pozycje się sprzedają i zdobędziesz dowody na zmianę menu. Chcesz więcej wiedzieć o zasadach budowy menu w restauracji? Czytaj: 9 rzeczy, które musisz wiedzieć o menu w restauracji. Dodatkowo musisz na bieżąco analizować koszty osobowe, czy liczbę klientów. Tylko wtedy zdobędziesz pełną kontrolę i będziesz mógł profesjonalnie zarządzać swoją restauracją.
Zasada nr 8 - restauracja bez systemu sprzedaży to jak kucharz bez garnków :)
System sprzedaży to rzecz, bez której prowadzenie restauracji jest obecnie niezwykle utrudnione. Stał się on nieodłącznym elementem funkcjonowania restauracji. Nic więc dziwnego, że obecnie prowadzenie restauracji bez pomocnika w postaci profesjonalnego systemu dla gastronomii jest obecnie praktycznie niespotykane.
Jeśli jednak Ty nadal nie posiadasz systemu typu POS to koniecznie rozważ na poważnie jego zakup i wdrożenie. Z kolei jeśli go posiadasz, ale nie bardzo wiesz, jak możesz sobie przy jego pomocy usprawnić pracę to koniecznie poszukaj porady u specjalistów. Jeśli posiadasz system S4H lub X2 to możesz zgłosić się do nas - chętnie Ci pomożemy lepiej wykorzystywać Twój system gastronomiczny.
Dlaczego warto korzystać z systemów sprzedaży?
- zwiększenie (a nawet całkowita) eliminacja kradzieży pracowniczych,
- pełna kontrola sprzedaży,
- wygodna komunikacja między kelnerem a kuchnią,
- krótszy czas realizacji zamówień,
- analizowanie i raportowanie sprzedaży
To jedynie kilka z ważniejszych zalet systemów dla gastronomii.
Wady, które nie są wadami :)
System komputerowy i sprzęt, na którym został zainstalowany nie jest niestety niezawodny. Dlatego istnieje niebezpieczeństwo utraty danych - bazy danych klientów czy sprzedaży. Dlatego warto wcześniej pomyśleć nad kopią zapasową dla danych gromadzonych w systemie. To da nam gwarancję bezpieczeństwa w przypadku nieprzewidzianych przypadków. Zobacz więcej na temat systemów sprzedaży:
Na dziś to tyle. W kolejnym wpisie z cyklu zajmiemy się dwiema ostatnimi z 10 zasad zarządzania restauracją. Ostatni wpis z cyklu już wkrótce. Śledź na bieżąco nasz poradnik. Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz się podzielić ze mną swoją opinią to zapraszam do komentowania!
Autor artykułu: Ewelina Krośnia, e-mail: ewelina@dla-gastronomii.pl O mnie: Doradzam w wyborze systemów gastronomicznych i programów hotelowych. Prowadzę szkolenia z obsługi programów S4H i X2 dla właścicieli, managerów oraz pracowników lokali gastronomicznych i hoteli. |
Dowiedz się więcej:
Zgrany zespół doświadczonych i profesjonalnych pracowników to murowany sukces w każdej branży. Dokładnie tak samo jest w gastronomii. Na sukces restauracji składa się praca każdego pracownika - od kucharza, przez kelnera, managera, aż do osób sprzątających. Dlatego ważne jest, by dobrać dobrych pracowników, określić jasno oczekiwania, opłacać ich sprawiedliwie i adekwatnie do umiejętności. |